Gå til innhold

Oakleys klare fotokromiske glass - good stuff?


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...

En kjapp oppfølging: Etter meget gode innspill fra den kollektive intelligensen til forumet er jeg nå den stolte eier av et par oakleys med prizm road og klare glass fra Revant Optics. Førsteinntrykket på både briller og linser er helt upåklagelig. 

De er også relativt raske i utseende og håpet er jo at det også skal vises på segment-tidene til sommeren :classic_laugh:

Endret av knuthaug
  • Like 2
  • Haha 2

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julbo har cat 0-3 (12%-87%) fotokromatiske briller, de skifter raskere og blir enda klarere enn mine veldig gamle Jawbreaker fotokromatiske. Tror sistnevnte bare har et fotokromatisk lag utenpå linsen, mens i Julbo er det en del av selve linse materialet.

Foretrekker fortsatt Prism Road på vanlige soldager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

En svakhet jeg har lagt merke til med Oakley Photochromic er at ved lav sterk vårsol blender de en god del. Altså at de er ikke sterke nok til å dempe lyset som vanlige solbriller, så det er vanskelig å se et stykke foran seg. Kanskje det er en kombo av linsene og mine 40 år gamle øyne, men merker ikke det samme når jeg sykler med mine andre polariserte Ray Bans eller Oakleys. Merket i helga at jeg kunne sykle med mine Photochromic glass hele kvelden mens en med vanlige glass måtte sette de på hjelmen 1-2 timer før dagslyset forsvant.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hatt Oakley Radar Ev Advancer i nokon år. For min del er det dei beste brillene eg har hatt. 

Like god mot dugg som m-frame, har alltid nasegreia lengst ute. Ser godt i mørk skog. Tar den plagsame delen av sollys uten å få lysstriper ved skrålys. 

Synes dei skifter raskt nok. Legg ikkje merke til det, og det sei jo noko. 

Ikkje brukt særleg i mørket med lykt. 

 

Heilt blanke glas er lysare og mørke solbriller er mørkare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen gjennomsiktige glass (ikke photochromic) til Jawbreaker fra Ali. Etter et års flittig bruk i skog er de fortsatt helt ripefrie, og jeg vil påstå at de er bedre mot dugg enn originale trail- og road-glass.

Endret av Teknor

SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Julbo fotokromatiske som jeg synes funker bra.

En annen veldig positiv egenskap er at de er veldig motstandsdyktige mot dugg - det er en slags klebrig-ish belegg på innsiden av glasset som nok har noe med dette å gjøre.

Fint når man svetter som en gris fra hodet 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...