Jump to content

Anbefalinger om speil?

Recommended Posts

Nien tips til hva man bør se etter i et speil til sykkelen? Duger det på Jula, og er det noen som har erfaring med Zefal sitt? Bruksområdet er jobbsykling, men hadde kanskje vært greit med et speil til landeveissykkelen også.

Til landevei ville jeg hatt et speil som monteres på hjelmen, siden man varierer mellom 3 sittestillingen. F.eks. https://www.sykkelkomponenter.no/tilbehor/praktisk-tilbehor/sykkelspeil/blackburn-helmet-mirror-speil-til-sykkelhjelm

Har hatt en styrepropp med speil på landeveissykkelen, men fant ut at det var for lite/for knotete mtp. varierte sitteposisjoner, så endte opp med å bare kikke bakover.

image.thumb.png.594723a2489fd3429d8f9844a4421431.png

• Thanks 1

Har brukt sånne små som settes i barends og de er for små + at du må treffe riktig på innsynsvinkel. Har brukt en til hjelmfeste nesten som et lite tannlegespeil på tynn bøyelig wire. Virket ganske greit, men hektet seg opp i noe buskas jeg passerte og ble revet i filler.

Kjøpte etterhvert dette fra Zefal:

7E9D47AF-4E84-4747-8CD6-2BD031292EEB.thumb.jpeg.f4a765b3b11bf8f6e18d6f07258a4b10.jpeg

D21A7B9C-5D5E-4F15-A338-8A99C8197D34.thumb.jpeg.a11cfe80cdab6c08cb9d331ee3969d85.jpeg

Kjøpt til bruk for tursykling i urbane strøk og flyttes til grussykkelen når den skal brukes. Brukt samme speil i ca 3 år nå og overraskende hardfør. Overlevde siste trenings uten (nesten) en skramme.

• Thanks 1

• 1 month later...

For de som er på ett romslig budsjett vil jeg på det varmeste anbefale Garmins GPS i kombinasjon med Garmins radar baklykt med kamera, fx Varia RCT716. De har flere modeller og ingen er billige.

Fungerer knallbra