Gå til innhold

UCI Road World Championships 2023


baroudeur

Anbefalte innlegg

Neste uke starter VM landeveissykling, denne gang i Glasgow, Skottland.

Herrenes fellesstart går av stabelen 6. august:

FyMHgoKphM69cg6FfAm2FK-1200-80.jpg.webp

Og en uke etter er det kvinnenes tur:

HYqyUNRFqhzQFAyaXkbgvK-1200-80.jpg.webp

Tempoen for kvinner og herrer foregår på henholdsvis 10. og 11. august:

rvqd2gc4PsKR2DcqycY9yZ-1200-80.jpg.webp

oRTiUij8HgDVve6WnYHxwa-1200-80.jpg.webp

 

Er det noen som vet om rittradioer endelig er lov? Jeg fant ingen god informasjon på dette. UCI har søkt etter radioleverandør, men dette kan jo være til funksjonærene.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesstarttraseen kan da umulig være hard nok til å skille unna de antatt raske gutta. Selvsagt, om det kjøres hardt før de kommer inn på runden, vil noen dette av. 
 

Hvem går i brudd av de norske da? Vil tro NCF vil ha med en mann fremme tidlig, og med bakkene tidlig i løpet så lukter det THJ eller aller mest Leknessund.
Spent på formen til gutta som kommer fra TDF, og det gjelder og MvdP, WvA. Lov å mene at en av de gutta hadde kledd ett år i hvit regnbuetrøye. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at Iver Knotten er tatt med på tempo, han gjorde det jo knallbra i NM og er vel på jakt etter et lag.

Fellesstartløypa ser ut som en massespurt for meg, men det har vel blitt et utskillelsesesløp nesten uansett løypeprofil de siste årene. Kristoff nevnte vel i et intervju siste uka i TdF at han hadde planlagt forsinket formtopp i TdF mtp. VM, uten at det tilsynelatende slo helt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en Remco fan og heier aldri på han, men jaggu er han råsterk og med den allsidigheten han har nå vil han vinne masse fremover også. Sammen med Pogacar er han også den mest offensive av de "beste" og burde like han bedre. Men er noe med personligheten og laget hans antar jeg. På en annen side burde jeg like laget til Pog enda mindre men er vel mer likegyldig til UAE sponsede menneskerettforbrytelser en notorisk drittsekktype som styrer QS. 

Hvem rangeres som største favoritter i VM (herresiden) ? Har Norge noen som kan prege/vinne jr eller U23 ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritter elite i vedlegg - mao. helt åpent om det blir spurt eller utmattelsesritt.

I U23 har vi et sterkt herrelag med Per Strand Hagenes og Johannes Staune Mittet, som begge sykler for Jumbo-Visma sitt utviklingslag - Hagenes ble vel junior-verdensmester i 2021.

Screenshot_20230730_092419_Chrome.jpg

Kristoff har 251 i odds, Wærenskjold 401 og EBH/Foss/Leknessund 1001 🙂

Endret av Gruskverner
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt på rundbanen de skal rundt 10 ganger. 
Det går garantert ett (mest sannsynlig ufarlig) brudd tidlig, og så er det spennende å se hva som skjer i bakkene før rundløypa. Kan jo gå en gjeng, med feks Evenpoel og Pogacar i de bakkene. 

Men den rundløypa er jaggu krevende. Masse 90 graders svinger, og 3 bakker på 8-10%, med alt fra 15-20 sek til 45-50 sek (utifra strava). 
Her kommer det til å bli rykk og napp, opp og ned i fart, og høye wattverdier opp bakkene(30 av dem totalt). 

Jeg setter cyclocrossgutta som favoritter. Van Aert og van der Poel, så får vi se hvilken form Pidcock kan diske opp. 
Danskene har klokketro på Mads Pedersen og mener løypa er som skapt for han. Resten setter jeg i outsider-båsen. 

Endret av Gew88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@OleF Jo, det har pleid å være i slutten av september.

Sitat

This year’s UCI World Road Championships are being held in Glasgow, Scotland–but two months earlier than usual as the sport tries to get back to the “good old days” when cycling crowned its world road race champions a few weeks after each summer’s Tour de France.

https://www.bicycling.com/racing/a44703014/how-to-watch-the-2023-uci-world-championships-mens-road-race/

 

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (21 timer siden):

Sett litt på rundbanen de skal rundt 10 ganger. 
Det går garantert ett (mest sannsynlig ufarlig) brudd tidlig, og så er det spennende å se hva som skjer i bakkene før rundløypa. Kan jo gå en gjeng, med feks Evenpoel og Pogacar i de bakkene. 

Men den rundløypa er jaggu krevende. Masse 90 graders svinger, og 3 bakker på 8-10%, med alt fra 15-20 sek til 45-50 sek (utifra strava). 
Her kommer det til å bli rykk og napp, opp og ned i fart, og høye wattverdier opp bakkene(30 av dem totalt). 

Jeg setter cyclocrossgutta som favoritter. Van Aert og van der Poel, så får vi se hvilken form Pidcock kan diske opp. 
Danskene har klokketro på Mads Pedersen og mener løypa er som skapt for han. Resten setter jeg i outsider-båsen. 

Rundbaneløypa ligner ganske mye på EM-løypa fra 2018 hvor Trentin spurtslo van der Poel og van Aert. Den ble betegnet som et 23 mil langt kriteriumsritt. Da syklet de riktignok hele rittet inne i byen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan det rittet her blir. Belgia har 3 av de store favorittene som alle sykler på forskjellige lag til vanlig.  Hvordan de legger det opp er jeg spent på. Om ikke det var nok så er den 4. favoritten (MVDP) lagkompis med den ene belgieren. Og forholdet mellom VVA og Evenpoel har virket greit kjølig. 
 

Her lukter det race! 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på hvordan forholdet mellom van Aert og Remco utspiller seg. I årets VM i sykkelkross hadde MVDP god kontroll på van Aert, men jeg tror den dynamikken endrer seg på landeveien og jeg håper van Aert tar det. Jeg tror også han hadde tatt årets Paris - Roubaix om han ikke punkterte på slutten.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se på Junior-rittet i dag, hvor bruddet lå og vaket på 0:20-1:00 hele dagen. Erfaringen fra lignende løype med korte bakker i VM i Bergen tilsier vel at det skal bli jevnere i Elite-klassen. Jeg holder fortsatt muligheten åpen for en spurt fra redusert felt. Har dog ikke noen tro på at de norske kan hevde seg, her er det Belgia og Nederland for alle penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...