baroudeur Posted July 24 Share Posted July 24 Neste uke starter VM landeveissykling, denne gang i Glasgow, Skottland. Herrenes fellesstart går av stabelen 6. august: Og en uke etter er det kvinnenes tur: Tempoen for kvinner og herrer foregår på henholdsvis 10. og 11. august: Er det noen som vet om rittradioer endelig er lov? Jeg fant ingen god informasjon på dette. UCI har søkt etter radioleverandør, men dette kan jo være til funksjonærene. 1 Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted July 26 Share Posted July 26 Fellesstarttraseen kan da umulig være hard nok til å skille unna de antatt raske gutta. Selvsagt, om det kjøres hardt før de kommer inn på runden, vil noen dette av. Hvem går i brudd av de norske da? Vil tro NCF vil ha med en mann fremme tidlig, og med bakkene tidlig i løpet så lukter det THJ eller aller mest Leknessund. Spent på formen til gutta som kommer fra TDF, og det gjelder og MvdP, WvA. Lov å mene at en av de gutta hadde kledd ett år i hvit regnbuetrøye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted July 26 Share Posted July 26 Mads Pedersen har jo dette som årets store mål og sir ruta passer som hånd i hanske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted July 26 Share Posted July 26 Det er 3.500 høydemetre så noen vil falle av… Søren W. tar det etter opptrekk fra Jonas Abrahamsen 😀 MvdP og Wout kommer nok til å prege løpet. Kanskje Tadej også? Fint plaster på såret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted July 26 Share Posted July 26 Laguttaket til Norge : https://sykling.no/nyheter/vm-uttak-elite-og-para/ Menn Elite Fellesstart, 6.august Jonas Abrahamsen Tobias Halland Johannessen Alexander Kristoff Andreas Leknessund Rasmus Tiller Søren Wærenskjold Menn Elite Tempo, 11.august Tobias Foss Iver Johan Knotten Søren Wærenskjold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted July 26 Share Posted July 26 Kult at Iver Knotten er tatt med på tempo, han gjorde det jo knallbra i NM og er vel på jakt etter et lag. Fellesstartløypa ser ut som en massespurt for meg, men det har vel blitt et utskillelsesesløp nesten uansett løypeprofil de siste årene. Kristoff nevnte vel i et intervju siste uka i TdF at han hadde planlagt forsinket formtopp i TdF mtp. VM, uten at det tilsynelatende slo helt til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted July 29 Author Share Posted July 29 Siste seier for regjerende mester i dagens Clásica San Sebastian før ny trøyebærer krones (kles?) om kort tid. Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddefa Posted July 30 Share Posted July 30 Er ikke en Remco fan og heier aldri på han, men jaggu er han råsterk og med den allsidigheten han har nå vil han vinne masse fremover også. Sammen med Pogacar er han også den mest offensive av de "beste" og burde like han bedre. Men er noe med personligheten og laget hans antar jeg. På en annen side burde jeg like laget til Pog enda mindre men er vel mer likegyldig til UAE sponsede menneskerettforbrytelser en notorisk drittsekktype som styrer QS. Hvem rangeres som største favoritter i VM (herresiden) ? Har Norge noen som kan prege/vinne jr eller U23 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted July 30 Share Posted July 30 (edited) Favoritter elite i vedlegg - mao. helt åpent om det blir spurt eller utmattelsesritt. I U23 har vi et sterkt herrelag med Per Strand Hagenes og Johannes Staune Mittet, som begge sykler for Jumbo-Visma sitt utviklingslag - Hagenes ble vel junior-verdensmester i 2021. Kristoff har 251 i odds, Wærenskjold 401 og EBH/Foss/Leknessund 1001 🙂 Edited July 30 by Gruskverner 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted August 2 Share Posted August 2 (edited) Sett litt på rundbanen de skal rundt 10 ganger. Det går garantert ett (mest sannsynlig ufarlig) brudd tidlig, og så er det spennende å se hva som skjer i bakkene før rundløypa. Kan jo gå en gjeng, med feks Evenpoel og Pogacar i de bakkene. Men den rundløypa er jaggu krevende. Masse 90 graders svinger, og 3 bakker på 8-10%, med alt fra 15-20 sek til 45-50 sek (utifra strava). Her kommer det til å bli rykk og napp, opp og ned i fart, og høye wattverdier opp bakkene(30 av dem totalt). Jeg setter cyclocrossgutta som favoritter. Van Aert og van der Poel, så får vi se hvilken form Pidcock kan diske opp. Danskene har klokketro på Mads Pedersen og mener løypa er som skapt for han. Resten setter jeg i outsider-båsen. Edited August 2 by Gew88 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleF Posted August 3 Share Posted August 3 Er ikke VM mye tidligere i år en det pleier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted August 3 Author Share Posted August 3 @OleF Jo, det har pleid å være i slutten av september. Sitat This year’s UCI World Road Championships are being held in Glasgow, Scotland–but two months earlier than usual as the sport tries to get back to the “good old days” when cycling crowned its world road race champions a few weeks after each summer’s Tour de France. https://www.bicycling.com/racing/a44703014/how-to-watch-the-2023-uci-world-championships-mens-road-race/ 1 Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettill Posted August 3 Share Posted August 3 Gew88 skrev (21 timer siden): Sett litt på rundbanen de skal rundt 10 ganger. Det går garantert ett (mest sannsynlig ufarlig) brudd tidlig, og så er det spennende å se hva som skjer i bakkene før rundløypa. Kan jo gå en gjeng, med feks Evenpoel og Pogacar i de bakkene. Men den rundløypa er jaggu krevende. Masse 90 graders svinger, og 3 bakker på 8-10%, med alt fra 15-20 sek til 45-50 sek (utifra strava). Her kommer det til å bli rykk og napp, opp og ned i fart, og høye wattverdier opp bakkene(30 av dem totalt). Jeg setter cyclocrossgutta som favoritter. Van Aert og van der Poel, så får vi se hvilken form Pidcock kan diske opp. Danskene har klokketro på Mads Pedersen og mener løypa er som skapt for han. Resten setter jeg i outsider-båsen. Rundbaneløypa ligner ganske mye på EM-løypa fra 2018 hvor Trentin spurtslo van der Poel og van Aert. Den ble betegnet som et 23 mil langt kriteriumsritt. Da syklet de riktignok hele rittet inne i byen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted August 4 Share Posted August 4 Spent på hvordan det rittet her blir. Belgia har 3 av de store favorittene som alle sykler på forskjellige lag til vanlig. Hvordan de legger det opp er jeg spent på. Om ikke det var nok så er den 4. favoritten (MVDP) lagkompis med den ene belgieren. Og forholdet mellom VVA og Evenpoel har virket greit kjølig. Her lukter det race! 1 Quote Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge. Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted August 4 Author Share Posted August 4 Jeg er også spent på hvordan forholdet mellom van Aert og Remco utspiller seg. I årets VM i sykkelkross hadde MVDP god kontroll på van Aert, men jeg tror den dynamikken endrer seg på landeveien og jeg håper van Aert tar det. Jeg tror også han hadde tatt årets Paris - Roubaix om han ikke punkterte på slutten. Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddefa Posted August 4 Share Posted August 4 Ca målgang på søndag ? er i bil en del timer, antar hvis hjemme ca 13-14 tiden skal en få med seg finalen og siste 2-3 timer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted August 4 Author Share Posted August 4 Oddefa skrev (3 minutter siden): Ca målgang på søndag ? er i bil en del timer, antar hvis hjemme ca 13-14 tiden skal en få med seg finalen og siste 2-3 timer ? Anslått 15:26 (GMT), som da vel blir 17:26 her. 1 Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddefa Posted August 4 Share Posted August 4 baroudeur skrev (7 minutter siden): Anslått 15:26 (GMT), som da vel blir 17:26 her. takk, ja noe slikt jeg tenkte/håpet på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted August 5 Share Posted August 5 Artig å se på Junior-rittet i dag, hvor bruddet lå og vaket på 0:20-1:00 hele dagen. Erfaringen fra lignende løype med korte bakker i VM i Bergen tilsier vel at det skal bli jevnere i Elite-klassen. Jeg holder fortsatt muligheten åpen for en spurt fra redusert felt. Har dog ikke noen tro på at de norske kan hevde seg, her er det Belgia og Nederland for alle penga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted August 5 Share Posted August 5 Blir nok seigt for de norske, men har litt trua på Tobias J. Uansett er det nok ikke mange igjen når MVDP, Aert og 3-4 til går til mot slutten. Quote Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge. Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted August 5 Share Posted August 5 baroudeur skrev (På 4.8.2023 den 10.45): Anslått 15:26 (GMT), som da vel blir 17:26 her. Blir det ikke 16.26 norsk tid? Er det ikke 1 time forskjell fra Skottland til Norge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted August 6 Author Share Posted August 6 @Gew88 Skottland er GMT +1 og Norge GMT +2 så det stemmer at det er en time mellom, men tidsestimatet er basert på GMT +0. 1 Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted August 6 Share Posted August 6 Som ventet går dette pent og pyntelig for seg 🤩 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted August 6 Share Posted August 6 Flott gruppe med Tiller, Evenpoel, WVA, MVDP, Bettiol, Pogacar, Mads Pedersen osv !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted August 6 Author Share Posted August 6 Bærekraftig gjeng det der. Mye kritikk mot løypen. Jeg liker den. Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts