Gå til innhold

Kjøp av ny fulldemper


Anbefalte innlegg

Hei. Feriepengene er på vei inn og jeg titter litt på kjøp av ny sykkel. Jeg har begrenset med kunnskap om terrengsykling da jeg hovedsaklig har drevet med landevei og gravelsykling. Jeg har en stund hatt lyst til å prøve meg på stier i bærumsmarka og nordmarka. Jeg ønsker som sagt å prøve meg på litt stier, men tenker også å kunne ta noe lengre turer, så ønsker nok ikke den mest aggresive sykkelen.

Jeg ønsker å holde meg til en pris rundt 30k, men helst under. Jeg har sett noen alternativer. Har sett på disse, hva tenker dere? Jeg er åpen for flere alternativer, både brukt og nytt. 

https://www.canyon.com/no-no/terrengsykler/trail-bikes/neuron/al/neuron-6/3166.html

https://www.brukas.no/specialized-stumpjumper-comp-alloy?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsPCyBhD4ARIsAPaaRf0ci2wrDBv4d8DGdliKUElkPU_dKKYpzWK7ziYzQ0oDwcY4fvdULzMaAjWIEALw_wcB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig fornøyd med min sykkel, en Ibis Ripley, og anbefaler denne på det sterkeste. Veldig kapabel sykkel som klatrer bra, er veldig responsiv på flata og utrolig kapabel nedover. Rett og slett en veldig god sykkel.

Du får alu-versjonen til litt over 30.000kr. Den norske forhandleren av Ibis, Probike Norge, er utrolig greie å ha med å gjøre, så ta kontakt med de!

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Canyon-en virker som et bra kjøp, mener jeg. Sånn jeg forstår deg, har du ikke planer om å herje i utforkjøringene, men er mer orientert mot tur, og da bør den fungere riktig bra. Du finner flere tester av sykkelen om du googler litt. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt stumpjumper comp alu i to varianter, og har meget gode erfaringer til prisen. Canyon har jeg ikke hatt, men hører bra om den i alle prisklasser. Har du lest testen av budsjettmodeller i terrengsykkel.no? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ibis ripley skal jeg sjekke ut. Canyonen er nok mer enn god nok ja, ble bare usikker på valget mellom den og Stumpjumper. Prisen er jo relativt lik etter frakt. Har kjøpt abbonoment for å lese testen på terrengsykkel, men har ikke fått tilgang enda. Skal lese den når jeg får det 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slit1 skrev (20 timer siden):

Det er helt sjukt billig.. Får du tak i den sykkelen til den prisen er det bare å slå til. 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer jo at jeg gjerne vil ta en lengre tur i ny og ne, men tenker sykkelen skal være til sti og prøve meg på litt tøffere stier enn jeg har gjort før. Har en gravel til lengre turer på grus osv. Tenkte da at syklene jeg linket med 140mm vandring var en god blanding? Er Scott spark god til dette også? Lurte litt med 130mm. Har som sagt ikke veldig greie på terrengsykler enda. Skal prøve å få holdt av den Scott spark hvis jeg kan få tak i den 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonael skrev (1 minutt siden):

Det stemmer jo at jeg gjerne vil ta en lengre tur i ny og ne, men tenker sykkelen skal være til sti og prøve meg på litt tøffere stier enn jeg har gjort før. Har en gravel til lengre turer på grus osv. Tenkte da at syklene jeg linket med 140mm vandring var en god blanding? Er Scott spark god til dette også? Lurte litt med 130mm. Har som sagt ikke veldig greie på terrengsykler enda. Skal prøve å få holdt av den Scott spark hvis jeg kan få tak i den 🙂 

Jeg er rimelig sikker på at du vil trives veldig godt på Sparken. Jeg har akkurat den samme sykkelen (med annet girsystem). Den fungerer utmerket til Østmarka stier feks. Eneste gangen jeg savner noe mer er når det skal jagges nedover på sti.

 

Til den prisen er dette en sjukt rå sykkel. Risikoen er også lav da du vil få igjen pengene på bruktmarkedet.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt en Scott spark. Får hentet i kveld eller i morgen. Blir en liten kjøretur, men virker som det er verdt det til den prisen. Takk for gode råd! Gleder meg til å teste den 🙂 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...