Gå til innhold

Mobilholder - nyttig eller vas?


Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne vært hendig å montere telefonen på styret mens jeg sykler lengre turer. Fint for å sjekke klokka, se speedometer, følge Google Maps, osv. Tenkte i utgangspunktet på å kjøpe noe som Quad Lock eller Peak Design, men så kom jeg jo på at det regner inniblant. Må jo ha vanntett mobil da, så kanskje like greit med en vanntett mobilveske på styret i stedet (hvis ikke mobilen blir ubrukelig pga. dårlig touch-sensitivitet da).

Eller er hele ideen om mobil på styret bare vas, og det er bedre å ha mobilen i lomma? Men da blir det jo ekstra knotete når man først må bruke f.eks. navigasjon eller skal svare på et anrop. Innspill mottas med takk 😄

Endret av York

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rimelig topprørsbag fra Bitz (79,- på xxl) med plass til tlf under et klart plastdekke. Veska er vannavvisende, men ikke vanntett. Nå tåler min iPhone noe vann, men jeg har likevel impregnert veske og sømmer så den tåler ei skur nå. Telefonen brukes bl a til navigasjon og plasten i lokket hindrer ikke betjening av skjermen nevneverdig. Brukt i ca 3 år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QuadLock fungerer bra. Telefonen sitter dønn fast, så lenge du ikke krasjer er den trygg. Om du ikke har vanntett telefon må du ha et vanntett deksel og feste til quadlock med universal mount. 

Den fra Bitz på XXL fungerer også greit, men quad lock er mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært svært fornøyd med QuadLock over flere års bruk. Dyrt, men solid. Har aldri hatt problemer av noe slag, og det tåler mye bruk. Må av og til stramme skruen i selve festet, det er alt. De selger også et vanntett trekk som dekker telefonen men fremdeles lar deg betjene skjermen: 
https://www.quadlockcase.eu/collections/accessories/products/poncho-all-iphone-devices

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til stisykling synes jeg mobiltelefon på styret er noe vas, de fleste alminnelige telefonene er ikke laget for den store påkjenningen det er å være på styret, de fleste tåler ikke engang minusgrader selv om de tåler vann. 
 

Blir det for varmt sliter mange da også, og en passe dose vann etc gjør ikke akkurat skjermen responsiv. Det skal sies at det finnes en del fine apper, men jeg styrer unna helt konsekvent. 
 

Rent sikkerhetsmessig synes jeg også det er fint å ha mobilen trygt i sekk eller pork shop bag. Skulle det skje noe har jeg den, det er også noe skikkelig herk å enten miste den eller at den blir ødelagt, lever heller med at en sykkelcomputer kan dø, og den er også langt mer solid og tåler mer ift hvermannsens mobil. 
 

så finnes det solide mobiltelefoner, men de pleier ikke å inngå i standardsortimentet til en bedrift. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp for QuadCase 🙂

Jeg skrev faktisk test av flere av produktene deres tidligere i vår/sommer. Super smart og enkelt konsept med trygt festesystem.

Jeg ville valgt å kjøpe et universal kit med et adapter du fester bakpå dagens telefondeksel fremfor å kjøpe QuadCase sitt deksel. Jeg brukte sistnevnte lenge, og likte det veldig godt, men kom frem til at det ble for glatt.

https://pulssonen.no/quad-lock-test/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der var nyttig for meg, jeg gikk endelig til innkjøp av et dyrt og bra deksel (Caudabe), og er nå lite gira på å skulle bytte ut dette og de penga med et helt nytt system.

Men fan, dekselet mitt et ruglete som bare det 😕

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (På 6.7.2023 den 21.42):

Eller er hele ideen om mobil på styret bare vas, og det er bedre å ha mobilen i lomma? Men da blir det jo ekstra knotete når man først må bruke f.eks. navigasjon eller skal svare på et anrop. Innspill mottas med takk 😄

 

Det er vas.

 

😄

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...