Gå til innhold

Anemi, antidoping og rene, raske ryttere


baroudeur

Anbefalte innlegg

Ndreas skrev (2 timer siden):

Skjønner heller ikke ditt forsøk på ekvivalisering her. Å bruke doping i et løp (eller trening med/mot folk) er noe helt annet enn å lyve! (ikke at det er konge heller).
Misforstår jeg noe eller mener du "in for a penny, in for a pound" at hvis det er greit å lyve til noen man her trener med så er det like greit å dope seg? Og hva skal man en gang lyve til en treningspartner om? Late som du er skada uten å være det? 😄

Min mening er at doping er noe man skal styre klar av for sin egen helses skyld, det er så mange bivirkninger at det ikke på noen som helst måte er verdt å drive med det. Jeg har ett ønske om at det foretas flere dopingkontroller i idretten

For utøvere som har ofret alt og som ikke har noe som helst å falle tilbake på, de kan jeg skjønne at de bruker ulovlige substanser for å kunne sikre seg økonomisk for ettertiden. Tviler på at det er så mange nordmenn som er i den problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (3 timer siden):

For utøvere som har ofret alt og som ikke har noe som helst å falle tilbake på, de kan jeg skjønne at de bruker ulovlige substanser for å kunne sikre seg økonomisk for ettertiden. Tviler på at det er så mange nordmenn som er i den problemstillingen.

Det tror jeg du har veldig rett i. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (3 timer siden):

Min mening er at doping er noe man skal styre klar av for sin egen helses skyld, det er så mange bivirkninger at det ikke på noen som helst måte er verdt å drive med det. Jeg har ett ønske om at det foretas flere dopingkontroller i idretten

For utøvere som har ofret alt og som ikke har noe som helst å falle tilbake på, de kan jeg skjønne at de bruker ulovlige substanser for å kunne sikre seg økonomisk for ettertiden. Tviler på at det er så mange nordmenn som er i den problemstillingen.

Så flott, helt enig!

Men hva var det du prøvde å formidle tidligere? Du sammenlignet å ta en pille for å danse hele natten med å dope seg i en konkurranse, som om de var moralsk likeverdige. Det var kanskje bare en morsomhet eller noe, men jeg klarte ikke helt å skjønne koblinga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helt enig i at han mest sannsynlig ikke er i nærheten av å ta en posisjon som kaptein (eller hjelperytter). Om Søramerikanere generelt har mer å skjule enn andre skal jeg ikke ha sagt, men jeg skulle gjerne sett Egan Bernal tilbake på toppnivå (uten at jeg tror på julenissen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

https://www.vg.no/sport/sykkel/i/wAokzM/tidligere-proffsyklist-innroemmer-ja-jeg-dopet-meg

Noen som har sett denne dokumentaren?

edit:

"Jan Ullrich has opened up for the first time about blood doping during his career, with the 1997 Tour de France winner expected to make a fuller, detailed confession in a four-part documentary series that will be released on Amazon Prime in Germany from November 28 called 'Der Gejagte' – 'The Hunted'."

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett den, men er gira på å se den. Kun amazon man ser den?

 

At det er så spesielt at han innrømmer det skjønner jeg ikke. Hadde vært mer imponert om noen fra den tiden kunne ha sagt de ikke dopet seg og at det faktisk stemte. 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (12 timer siden):

Ikke sett den, men er gira på å se den. Kun amazon man ser den?

Den har vel premiere den 28. november og jeg er usikker på om den er tilgjengelig utenfor Tyskland nå i starten. Håper og tror den får bredere release, men så vidt jeg kan se slippes den først i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Operation Ilex report suggests athletes are still 'gaming the system' a la Armstrong

Sitat

According to a special report by Marca, who examined the full report from the Operation Ilex doping investigation, professional cyclists may still be using some of the same techniques that allowed Lance Armstrong to avoid testing positive despite using performance-enhancing drugs throughout his Tour de France reign.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...