Gå til innhold

Rapha Core Cargo - bra ? og kjøpe hvor?


Gullars

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg bør prøve en Cargo bib og såvidt jeg leser så skal Rapha sin Core Cargo bib  være et bra valg.

Noen som har og vil skryte evt. klage??

Hvor er det best å kjøpe??

Tenker pris, leveringstid og evt reklamasjoner.

AG

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Core cargo bib er fantastisk bra, og mye "for penga" synes jeg. Timer en salg på Rapha eller noen selger den på Finn etter å ha kjøpt feil str får du den til virkelig bra priser. Men syntes faktisk det er det plagget som Rapha selger som er mest bang for bucks til "vanlig" pris. Anbefales. Veldig normal  str. Er en M til vanlig er en M i denne også. Er lengre en feks den ordinære Rapha cargo. Den er også veldig bra og mer værbestandig matriale (vindtett, og noe vannavstøtende). Liker vanlig cargo også, den ble valgt både på Trondheim-Oslo og Offroad Valdres, men Core er ikke mye bak i rangeringen min og koster da mye mindre (jeg kjøpte den dyrere Cargo billig minmalt brukt på FInn). 

Rapha er legendarisk raske på leveringstid og tror de er ganske god på reklamesjon også, men selv har aldri hatt reklamasjoner på Rapha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (4 minutter siden):

Kjøpe på rapha.cc. De leverer kjapt, og du får totalpris uten overraskelser.

Kvalitetsmessig bra greier. Har den både i lang og kort. Puta er ikke blant mine favoritter, men smaken er som...kona syntes den er veldig god.

syntes det er en god pute, er vel samme som på den dyrere classic'n ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger da må det bli noen sånne fra rapha.cc.

Har egentlig ikke noe forhold til størrelse, men bruker S i Bioracer sine dyre biber og burde nok hatt m i den billige Bioracer biben da den er veldig stram i stoffet.

Bruker M i boxer fra forskjellig leverandører og typisk 52-54 eller 33-34 i bukser.

Høres det ut som en M i Rapha?

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (11 minutter siden):

Takk for tilbakemeldinger da må det bli noen sånne fra rapha.cc.

Har egentlig ikke noe forhold til størrelse, men bruker S i Bioracer sine dyre biber og burde nok hatt m i den billige Bioracer biben da den er veldig stram i stoffet.

Bruker M i boxer fra forskjellig leverandører og typisk 52-54 eller 33-34 i bukser.

Høres det ut som en M i Rapha?

Det er enklere å anbefale størrelse med høyde , vekt og ca kroppsbygning , evnt kan du bruke Rapha sin størrelses kalkulator.

Core cargo er en veldig bra bib  , brukte selv denne på Jotunheimen Rundt uten vondter av noe slag.

mine to siste bestillinger fra Rapha har vært levert til post i butikk på under et døgn 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

180cm, 95kg og passelig godt trent😀

Bruker vanligvis large i overdeler og medium i underdeler, men Bioracer sine biber har jeg i small så de ikke blir slappe og puta flytter på seg

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (58 minutter siden):

180cm, 95kg og passelig godt trent😀

Bruker vanligvis large i overdeler og medium i underdeler, men Bioracer sine biber har jeg i small så de ikke blir slappe og puta flytter på seg

Hvis du er 180cm og 95kg, så er du nesten 100% en str størrelse enn Oddefa, som lavere og ganske så slank. Hvis ikke har du 7cm mer og 20-25kg bare i overkroppen 😉

Jeg er 180cm og 90-92kg, med relativt grov beinbygning. Jeg har ikke Rapha bib, men ville selv vurdert L opp mot XL fordi jeg har relativt kraftig bygning, men kanskje ganske likt proposjonalt over og underkropp. Jeg bruker stort sett L i alt av klær, men velger XL på det hvor passformen er litt liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp og det gjør det litt vanskelig.

Medium er 84 cm waist og 100cm hips

Om ikke jeg måler helt koko så er jeg 86/96

Jeg kjøper en i medium så finner vi ut hvordan det blir

Endret av Gullars

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (39 minutter siden):

Hvis du er 180cm og 95kg, så er du nesten 100% en str størrelse enn Oddefa, som lavere og ganske så slank. Hvis ikke har du 7cm mer og 20-25kg bare i overkroppen 😉

Jeg er 180cm og 90-92kg, med relativt grov beinbygning. Jeg har ikke Rapha bib, men ville selv vurdert L opp mot XL fordi jeg har relativt kraftig bygning, men kanskje ganske likt proposjonalt over og underkropp. Jeg bruker stort sett L i alt av klær, men velger XL på det hvor passformen er litt liten.

Slank er jeg ikke da. Og bruker ikke M, men S i Rapha sin biber, har ikke vanlig pro team og mulig jeg må ha den i M, men pro-team training passer S strøkent.. Men det jeg mente med at M er normal M var bare et eksempel. Tror trådstarter skal ha L (men ser du bestiller M så tror kanskje det også kan bli bra). Jeg er 172-73 og veier 70+-. Bruker S i Classic, Brevet trøyer, M i Pro-team (også training jersey).

Endret av Oddefa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (5 timer siden):

syntes det er en god pute, er vel samme som på den dyrere classic'n ?

Har ikke prøvd annen Rapha enn Core. Det som plager meg er at puta "bretter seg" og dermed ender opp i rumpesprekken. Ellers god. Mindre problem på lang bib av en eller annen grunn. Bruker L i begge, dvs i alt jeg har av Rapha, og passform er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Rapha Core Cargo i sommer, men har ikke brukt den mer enn et par ganger hittil. Jeg har også erfaring med Classic, Brevet og Proteam, alt i str M (som i alle andre sykkelbukser, unntatt Castelli). Puta har ikke vært noen utfordring ennå, men stoffet er tykkere og tettere enn de øvrige modellene jeg har brukt. Buksa fungerer nok bedre på vår/høst enn varm sommer for meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er puta på core cargo bare sånn passe god. På landeveien reserverer jeg den til turer under 3, maks 4 timer. Har brukt den opp til 5, men da blir jeg litt øm i baken som sitter noen dager. Samme gjelder pro team training. I terrenget går det helt fint da, men alle bibene jeg har hatt funker i terrenget for min del. Bytter jo stilling, og står mye mer.

Kjøpte en cargo bib fra Sørensen i vår som jeg foretrekker på langturer. Tror det er Nalini (eller Santini). Overrasket veldig, da jeg har en godt brukt Sørensen Nalini bib der padden var (for meg) av typen maks 2 timers på landeveien. Brukte den på Offroad Finnmark 150 uten noe ubehag. Terreng, men mye sitting på det rittet så ikke helt sammenlignbart med stiturer i Østmarka f.eks. 7 timers grustur var også null problem. Kostet 1299 eller noe der omkring. Det eneste minuset er at den er litt lav i fronten, så hvis man har litt padding i mageregionen så får man ikke hold in effekten. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt om Rapha-puter, jeg er veldig ny i gamet og kjøpte en Assos bib med veldig god pute, og best av alt, den er "kort" i front. Så det er mindre som et enormt truseinnlegg, og mer som noe laget spesifikt for sykling. Hvordan er Rapha der, lang front eller kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i hvert fall ha for en ting og det er rask levering.
Bestilte i går kveld ganske sent, fikk sendingsbekreftelse i dag og varsel fra UPS om levering i morgen😀

Det var med gratis frakt løsningen👍

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (15 timer siden):

De er ganske like i utforming. Nå har min Lightweight fra Rapha passert 10 år og brukes bare i terrenget, men Assosen er milevis bedre. (Urettferdig å sammenligne)

 

Jeg har en "økonomi-variant" av Assos, Assos T.MilleShorts_S7. Den er vel i samme prissegment som Rapha Core. Jeg velger Rapha Core hver gang om jeg kan.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suverin skrev (13 minutter siden):

Jeg har en "økonomi-variant" av Assos, Assos T.MilleShorts_S7. Den er vel i samme prissegment som Rapha Core. Jeg velger Rapha Core hver gang om jeg kan.. 

Jeg kjøpte Assos 1 gang på black friday for å prøve. Finnes ikke imponert. Puta var sånn meh, men passform var totalt kokkelimonke. Jeg er 190/84 og bruker L i .feks Rapha. Jeg kjøpte XL i Assos, og den var hotpants. Prøvde senere å forstå størrelsestabellen til Assos, og iflg den må jeg ha type kvadruppel XL for å få litt lengde på beina. Drømmer om en eller annen standard her, jeg er jo alt fra M til XXL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (9 timer siden):

Kom sent til festen, men Sørensen Sykler har et større utvalg av Rapha. Og de har 25% på hele butikken på fredag og lørdag.

Så det etter at jeg hadde bestilt, men tror ikke de hadde Core Cargo inne.

Den som jeg bestilte skal komme i dag så blir spennende å prøve.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (På 23.8.2023 den 18.59):

Det skal i hvert fall ha for en ting og det er rask levering.
Bestilte i går kveld ganske sent, fikk sendingsbekreftelse i dag og varsel fra UPS om levering i morgen😀

Det var med gratis frakt løsningen👍

Hele greia var "triks i Ludo"!

Pakka kom ikke i går så jeg ringte UPS i dag og det viser seg at systemet til UPS varsler leveringstid fra pakka er innmeldt i deres systemer.

Pakken min er innmeldt, men ikke innlevert i England ennå...........

#furten

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...