Gå til innhold

Erfaringer med sykkeloutlet.no


nesten

Anbefalte innlegg

Mye som peker i den retning, men lite konkret foreløpig utover de to nevnte merkene og at de bruker samme regnskapsfører. Står "vi samarbeider tett med flere butikker runt i landet",(copypaste).

Det skjedde at ansatte/tilknyttede i sykkelbransjen kunne kjøpe det en kan kalle restsykler på slutten av året, fra leverandør/butikk til en svært fordelaktig pris. Leverandør/butikk ble kvitt sykkel(summen bundet opp) og de slapp offentlig markedsføre sykkel til en lav pris(dårlig for senere fortjeneste og kanskje nektet produsent så lave priser). Den ansatte/tilknyttede kunne kjøpe sykkelen til privatbruk, eller selge den. Gjerne er det disse syklene som har dukket opp som "ny/ubrukt" på slutten av sesongen på diverse salgssteder. Dette er urelatert til Unaas, men noe jeg har hørt om et par ganger fra personer som har jobbet i sykkelbransjen opp gjennom tiden.

En fordel ved sykkeloutlet er at en faktisk har en forhandler å forholde seg til, om noe skal gå galt. Kjøpslov vil da gjelde, og det er litt enklere enn ved en privatperson. Selv om det kanskje føles litt uvanlig i norsk sykkelbransje, er ikke en slik foretningsmodell spesielt uvanlig i andre bransjer. Det blir bare mer synlig når salgsobjektene koster kr 20 000 og opp, kontra kr 500. Hadde likt at det sto om varen er på lager eller ikke, om jeg selv skulle handle.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (30 minutter siden):

(...) Hadde likt at det sto om varen er på lager eller ikke, om jeg selv skulle handle.

På om oss siden står det at "Alle syklene på våre nettsider har vi på lager." 
Det står for så vidt også at Vestby er i Indre Østfold så.....
Ingen av snarveiene til f.eks salgsbetingelser eller service/verksted fører noen steder. 

 

Jeg tror jeg ville sett det an litt om det var meg som var i kjøpsposisjon her. Det uavhengig av om det er Unaas som kvitter seg med overskuddsvarer under annet navn og eier eller ikke. 


LarsB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger

Kjenner jeg er litt skeptisk, ja.

 

Sykkelen det er snakk om er denne: https://www.sykkeloutlet.no/products/orbea-laufey-h-ltd-2023?variant=44880265445609

Finnes det alternative hardatail med tilsvarende geometri og 2.6 dekk  fra seriøse butikker for lange menn (198 cm)? Unaas?

Rose Bonero og RSD Sergeant er til vurdering, men ikke mulig å prøve.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt formellt er det tilsynelatende ingen forbindelser mellom Unaas og Sykkeloutlet, det er to forskjellige selskap som begge er heleide av to ulike personer. Det er en relativt ung person som eier sykkeloutlet uten at det trenger å være negativt. 

Ser de har samme regnskapsfører. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettop sykkel fra dem og den ble levert i Oslo på fire dager. Sparte en god del kroner og de hadde inne akkurat den modellen og konfigurasjonen jeg ønsket meg, så er fornøyd. Nettsiden har mye manglende info, men jeg ble beroliget av at de svarte kjapt på e-post og at Unaas følger, liker og tydeligvis samarbeider med dem (på Facebook). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nettsiden var såpass mangelfull at jeg ikke ville bestille derfra, selv om andres erfaringer er bra.

 

Endte opp med å bestille en Rose Bonero 3. Den kom med bulket forhjul... Sendte epost og fikk nytt hjul med DHL i løpet av en uke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten skrev (På 12.10.2023 den 11.38):

Nettsiden var såpass mangelfull at jeg ikke ville bestille derfra, selv om andres erfaringer er bra.

 

Endte opp med å bestille en Rose Bonero 3. Den kom med bulket forhjul... Sendte epost og fikk nytt hjul med DHL i løpet av en uke.

Bestilte du fra Rose sine egne sider? Hvordan ble det med moms og toll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Henrik Huse skrev (På 1.5.2024 den 0.53):

Bestilte sykkel 7. Mars derfra. Jeg har forsatt ikke fått den! Det sto at den var på lager og alt.

Hei Henrik, har du vært i kontakt med dem eller? Jeg bestilte også nylig sykkel derfra og får ikke svar på mail eller telefon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt tre sykler av dem to stykk høsten 23 dem kom med en gang ingen problemer. Bestilte en uka før påske fikk beskjed att det var feil på lageret å manglet den fargen jeg ville ha så dem bestilte en for meg fra Spania tok tre uker før jeg fikk den men det synes jeg er innafor siden ene uka var påske. Jeg har mailet til dem alle gangene å dem svarer med en gang stort sett så send Mail  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sykkel der for noen uker siden. Den kom hjem etter tre-fire dager.

De svarer på epost, men ikke på telefon eller chat, choose your medium wisely. De la ved feil pedaler, men da var jeg så sjuk etter å sykle at jeg tok de pedalene - noe jeg selvfølgelig ikke skulle gjort for de var, om ikke helt ubrukelige, suboptimale.

Sykkelen er fin-fin (nå som den har fått ordentlige pedaler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kjøpte en Onna 10, og fikk byttet fargen før sending samme dag som mailen ble sendt.

Returnerte Onna noen dager senere uten bruk. Bytte til en Alma H20 for TA. Har nå gått 10 dager, lite svar på epost, ingen svar på tlf "vi svarer desverre ikke før tiden på tlf for å få pakket...".


Sendte beskjed om endring av størrelse i ordre mailen. Null svar. Sendte ny mail og fikk svar at fargen var utgått, og de kom med forslag til alternative farger. Ikke noe svar etter det. Sendte ny mail i morges for å purre.

God pris, men for få på service siden og dårlig nettside. Til tider god leveringstid og andre ganger ikke. Varen kom godt frem første gangen hvert fall. Så håper den nye kommer snart. Sommmeren tikker 😬😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at sykkeloutlet nok ikke er alene om å være helt elendige på å følge opp ting. Jeg har forsøkt i 3-4 uker nå å kjøpe en spesifikk sykkel og har vært i kontakt med 4 forskjellige forhandlere av det merket. 2 av dem har ikke engang svart på første henvendelse, en svarte på en mail og så ble det stille og i den 4. har jeg møtt opp i sjappa to ganger og begge gangene fått beskjed om at de skal undersøke om de kan få bestilt den inn. 

Jeg har alltid vært en forkjemper for å handle i lokale spesialistbutikker men jeg kjenner at veien til å bare permanent handle absolutt alt på nett blir kortere og kortere. Nå er det straks norgesferie og alt tyder på at den kommer til å gå for seg uten ny sykkel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke oppdatert posten ovenfor.

Oppdatering
Sendte ny mail til de som nevnt i forrige post. Fikk svar i dag og orderen har blitt oppdatert. Så antar sykkelen vil komme i starten av neste uke. Tror rett og slett de er underbemannet, overarbeidet og prisene reflekterer dette. Mtp at alt av retur osv går via Unaas ser jeg ikke noe stort problem å handle med dem. De driver ikke svindel og sykkelene kommer frem til slutt.


De er i prosessen med å utvide bemanning. Så satser på at det blir mindre ventetid på hele prosessen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det løste seg, men jeg skjønner ikke forbindelsen til Unaas fra sykkeloutlet.


Finner ingen tydelig forbindelse mellom eierne så virker ikke som et billig alternativ slik Unaas kan opprettholde prising opplegg, men likevel virker det som de får overliggere og annet fra Unaas? Hvorfor sier de nei til de pengene? Hva skjønner jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jsdk skrev (16 minutter siden):

Så bra det løste seg, men jeg skjønner ikke forbindelsen til Unaas fra sykkeloutlet.


Finner ingen tydelig forbindelse mellom eierne så virker ikke som et billig alternativ slik Unaas kan opprettholde prising opplegg, men likevel virker det som de får overliggere og annet fra Unaas? Hvorfor sier de nei til de pengene? Hva skjønner jeg ikke?

Jeg spurte Unaas om dette for en stund tilbake og fikk følgende svar:

"De kjøper sykler fra oss. Så ingen parallellimport. Men vi er ikke juridisk ansvarlige for hva de driver med."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi er ansvarlige som importør. Så om det er garantisaker så kan gjerne kunden ta kontakt med oss også. Men så vidt jeg vet kommer alle Orbea-sykler de selger fra oss 🙂
 

Vi selger nå Orbea-sykler til stadig flere forhandlere og butikker i Norge, og som mange andre importører har vi slitt med et for stort varelager i 23/24 sesongene ettersom Orbea og andre merker vi selger har hatt opp til 2 års forsinkelse. Så sykler som skulle vært levert i starten avi 2022 har kommet helt frem til nå. Ettersom vi helst vil selge det nyeste og råeste av sykler i butikkene våre har det vært helt topp for oss at de har kjøpt og solgt såpass mye som de gjør. 

Mvh Emil Unaas

www.unaas.no

  • Like 3
  • Thanks 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...