Gå til innhold

Rockemusikk som går utenpå alt annet


Anbefalte innlegg

Skal på Helloween konsert i kveld, noe som kommer til å bli episk. Bandet har hatt tre vokalister opp gjennom tiden fra 1984, og de er nå alle gjenforent noe som nesten kan gi en tåre i øyekroken til en som har digget bandet siden barneskolen. 
 

legger ved et liveklipp av nyere dato, med det jeg syns er den feteste låta de har: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens man er inne på litt prog og tyngre sjangre, jeg har alltid vært stor fan av Opeth. Liker både de eldre og litt tyngre låtene med heftig miks mellom tyngre growlingparti og nydelig vokal fra Åkerfeldt. I motsetning til endel blodfans har jeg også sansen for stilskiftet til mer snillere prog de har gjennomgått de siste årene.

 

  • Like 2

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååkkk!! Skriver under på at Opeth er bra. Startet med å elske det nyere, før jeg siste par årene har havnet på det eldre og tyngre. Vil en ha mer av den roligere utgaven av Åkerfeldt, så kan Storm Corrosion fra 2012, som han gjorde sammen med Steven Wilson (Porcupine Tree m.m., og har produsert på flere av de tyngre Opeth-albumene), anbefales. 

I rekken av anbefalinger, så er det på sin plass å nevne Norges beste rockeband Kvelertak, som fredag slapp sitt nyeste album. Har en 5-6 gjennomhøringer allerede, og jeg er solgt.

Tittelsporet her:

 

  • Like 2

Journalist i Landevei og Terrengsykkel.

@knut_lone på Instagram og Twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er fan av både Opeth og Porcupine Tree/Steven Wilson, så var Storm Corrosion en stor skuffelse. Kanskje jeg skal forsøke igjen.

 

Transmission på P13 klinte til med min favoritt The throne of agony av Scraping Foetus off the wheel i går (sikkert reprise). Platene Nail og Hole står seg godt fremdeles, om man liker det "litt" alternativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (På 10.9.2023 den 10.17):

Skal på Helloween konsert i kveld, noe som kommer til å bli episk. Bandet har hatt tre vokalister opp gjennom tiden fra 1984, og de er nå alle gjenforent noe som nesten kan gi en tåre i øyekroken til en som har digget bandet siden barneskolen. 
 

legger ved et liveklipp av nyere dato, med det jeg syns er den feteste låta de har: 

 

Så de på TonsOfRock i Halden for noe år siden. Episke saker. Helt sykt bra med hele gjengen samla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kal92 skrev (På 11.9.2023 den 12.00):

Råååkkk!! Skriver under på at Opeth er bra. Startet med å elske det nyere, før jeg siste par årene har havnet på det eldre og tyngre. Vil en ha mer av den roligere utgaven av Åkerfeldt, så kan Storm Corrosion fra 2012, som han gjorde sammen med Steven Wilson (Porcupine Tree m.m., og har produsert på flere av de tyngre Opeth-albumene), anbefales. 

I rekken av anbefalinger, så er det på sin plass å nevne Norges beste rockeband Kvelertak, som fredag slapp sitt nyeste album. Har en 5-6 gjennomhøringer allerede, og jeg er solgt.

 

Jeg gikk i motsatt retning med Opeth. Elsker det gamle og synes alt etter Blackwater park er meh... Om jeg skulle hørt på én sang resten av livet så hadde det muligens blitt April Ethereal ❤️ 

Og jeg har også hørt gjennom Kvelertak/Endling en del ganger nå, dette må være årets norske rockealbum! Helt fantastisk 😄 

Obligatorisk Rockevideo - Slomosa! Makan til band altså! Nesten mer Qotsa enn originalen, og norsk 😄 

 

Endret av DesmoSkier
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se det finnes flere som liker Coheed & Cambria her inne. Samme med Slomosa osv..Når er vi inne på sjangeren til Slomosa så må jo Elder nevnes. Kongeband både live og på plate. Anbefales. Særskilt dette albumet:

https://www.youtube.com/watch?v=_0t4Va7uLkc

 

Baroness er jo også råbra. Samme gata og skjønner Kvelertak er fan av dem f.eks.

 

EDIT: Hvordan i alle dager legger man inn Youtube video direkte på forum?

Endret av noggen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noggen skrev (13 minutter siden):

Artig å se det finnes flere som liker Coheed & Cambria her inne. Samme med Slomosa osv..Når er vi inne på sjangeren til Slomosa så må jo Elder nevnes. Kongeband både live og på plate. Anbefales. Særskilt dette albumet:

https://www.youtube.com/watch?v=_0t4Va7uLkc

 

Baroness er jo også råbra. Samme gata og skjønner Kvelertak er fan av dem f.eks.

Elder er dritfett. Digger Dead Roots Stirring/III. For et band!

 

Endret av DesmoSkier
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...