Gå til innhold

Ritt man kan delta på med gravel/racer


Olechr

Anbefalte innlegg

Jamez skrev (13 timer siden):

Strade Statskog. Blåtind er ferdig for i år men Steinkjer Namsos er det vel enda plasser på tror jeg. 

Sykler Birken Allroad selv. Vurderer drop in på Statskog om det blir tid og er noe ledig på tampen. 

Strade Statskog var bra. Hadde syklet igjen i år om jeg ikke var på flyttefot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

circo skrev (På 11.7.2023 den 22.23):

Har ikke sett at de har lagt ut noen invitasjon for i år ennå... (kanskje de har, men fant det ikke). Men her er iallefall fjorårets invitasjon.

Invitasjon Stasjonsrittet (11).pdf 1.44 MB · 8 Nedlastninger

Jeg syklet runden forrige helg og det er et veldig variert ritt med mye forskjellig underlag og terreng. Det er seigt! Men veldig morsom løype. Det var skogsarbeid i nedkjøringen etter Solli gård, virka som det var en skiløype? Der var det nå ganske røft pga. nedbør og kjøring med skogsmaskiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (På 15.7.2023 den 21.47):

Jeg syklet runden forrige helg og det er et veldig variert ritt med mye forskjellig underlag og terreng. Det er seigt! Men veldig morsom løype. Det var skogsarbeid i nedkjøringen etter Solli gård, virka som det var en skiløype? Der var det nå ganske røft pga. nedbør og kjøring med skogsmaskiner. 

Kjørte der for noen dager siden og nedkjøringa etter Solli Gård mot Sandungen er ryddet. Sykla fint opp med grussykkel. Her må man uansett ta det litt rolig.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (9 timer siden):

Blir disse gravelløpene kjørt på samme måte som turritt på landevei?

(Altså som et miks av Norges cup og master cup)

Jeg har bare erfaring fra Birken og trysilknut, men der var det bare en gravelklasse med egen start. Slengt på i tillegg til alle klassene i mtb. På Birken får man vel heller ikke merke med gravel av en eller annen grunn. Virker som det ikke har tatt helt av på samme måte som i våre naboland. Sverige og Finland har veldig mye bra gravelritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ritt men tur: 

Lørdag 2/9 kan du sykle den ferdig oppmerkede traséen til UCI 1.2-rittet Gylne Gutuer. 1/3 grus resten asfalt, fra fylkesveier til gårdshompetitten. Passer for landeveis- og grussykler. Knallhardt og skremmende om du gir gass og en fin tur om du vil kose deg i Norges vakreste kulturlandskap. 
IMG_1485.jpeg.82f4c54bdd8d45f5eb8a96767e41d53a.jpeg

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Even skrev (På 15.7.2023 den 21.41):

1814-rittet på Eidsvoll 2. sept. sa de skulle prøve å få til gravel, men ser ingen ny info vedrørende det. 

1814 rittet har åpnet for påmelding i gravel klasse i år, og også satt påmeldingsprisen ned til 200,-, en høyst overkommelig og sympatisk pris. Men virker som de har fått konkurranse fra Mistbergrittet iår, som går i samme området bare et par dager tidligere, og som hittil har flere påmeldte enn 1814-rittet?

Endret av circo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til dere som vil prøve dere på gravel i ritt, men kanskje syns Birken blir for dyrt + litt mye logistikk. Helga etter arrangeres 1814-rittet med gravelklasse, der er prisen 200,- Helga etter der igjen er det stasjonsrittet, pris er 170,- (+ eventuelt engangslisens). 

Disse rittene er kanskje ikke noe lettere fysisk, men litt mer lavterskel. Hvis vi vil ha mulighet for gravel så må vi melde oss på, så plutselig vil utvalge av ritt være mye større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overivrig mosjonist skrev (22 timer siden):

Tror det er viktig at 1814 rittet har litt is i magen i forhold til påmld i år. Når det går helgen etter birken vil nok mange avvente å se hvordan det går på birken før de melder seg på så tipper det lbir mange siiste uka. Både de som har noe å revansjere etter birken og de som vil utnytte at de er i god form. 

Enig. Det gjelder hvertfall for meg. Opplevelsen på Birken avgjør om jeg er med på noen flere grusritt i år.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...