Gå til innhold

Ritt man kan delta på med gravel/racer


Olechr

Anbefalte innlegg

Valentino skrev (På 21.7.2023 den 13.30):

Ikke ritt men tur: 

Lørdag 2/9 kan du sykle den ferdig oppmerkede traséen til UCI 1.2-rittet Gylne Gutuer. 1/3 grus resten asfalt, fra fylkesveier til gårdshompetitten. Passer for landeveis- og grussykler. Knallhardt og skremmende om du gir gass og en fin tur om du vil kose deg i Norges vakreste kulturlandskap. 
IMG_1485.jpeg.82f4c54bdd8d45f5eb8a96767e41d53a.jpeg

 

50 sykkelryttere i alle former og fasonger med alle mulige og umulige sykler tok turen på lørdag. Sett av datoen 7. september 2024. Det er gratis å sykle denne merkede turen. OIL Sykkel inviterer deg til få et inntrykk av hva Gylne Gutuer er for noe dagen før UCI-rittet, og imens kan kone/mann hjelpe barna med Tour of Norway for Kids. 

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Lømo skrev (På 10.7.2023 den 22.08):

Dalsland gravel race i Bengtsfors , Sverige. syklet dette i fjor , stiller i år igjen hvis det passer inn i kalenderen 

Tenkte å melde meg på dette neste år. Jeg er ikke medlem av klubb og har ikke lisens. Er det ikke engangslisens i Sverige? Får ikke noe valg om det når jeg melder meg på. Dette er kanskje et ritt som ikke går under svensk sykkelforbund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (3 minutter siden):

Tenkte å melde meg på dette neste år. Jeg er ikke medlem av klubb og har ikke lisens. Er det ikke engangslisens i Sverige? Får ikke noe valg om det når jeg melder meg på. Dette er kanskje et ritt som ikke går under svensk sykkelforbund?

Neste år er dette svensk gravelmesterskap, men påmelding bør være fritt fram for nordmenn uten lisens. 
Har deltatt her de siste to årene og satser på det i 24 også. Fint ritt med typisk svensk vibe - ren fellesstart, trivelig stemning og lite fokus på plassering. 
Neste år blir det nok delt i to klasser - SM og resten. Men det kan fort hende at alle starter sammen likevel. 
 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (7 minutter siden):

Tenkte å melde meg på dette neste år. Jeg er ikke medlem av klubb og har ikke lisens. Er det ikke engangslisens i Sverige? Får ikke noe valg om det når jeg melder meg på. Dette er kanskje et ritt som ikke går under svensk sykkelforbund?

Liten digresjon, men mitt inntrykk er at helårslisensen til NCF(?) er vel verdt pengene, da den også forsikrer deg på trening og ritt i inn/utland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

circo skrev (På 11.7.2023 den 13.56):

Anbefaler dette! Dette er ikke et terrengritt der man kan delta med gravel, men motsatt: det ble opprettet med fokus på gravelvennlig trase, og gravel passer best, men man kan delta med mtb også.

Nydelig tips! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamez skrev (11 timer siden):

hva er egentlig forskjell på offisielt og uoffisellt NM?  Mistenker det har med hvem som arrangerer og har velsignet arrangementet? 

Litt kjapp Googling antyder at problemet er at grussykling ikke er kategorisert som en offisiell øvelse av NCF og dermed ikke kan ha et offisielt NM. Det var i alle fall tilsvarende forklaring da pumptrack NM i fjor var uoffisielt. https://sykling.no/nyheter/forste-uoffisielle-nm-i-pumptrack-til-sandnes/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Prøvd å lage en noenlunde oversikt, forskjellige ritt, gran fondoer og diverse. Også fint for å finne inspirasjon til ruter:)

Diverse grusarrangementer og ritt (mangler litt info i noen av rutene, men pytt):

image.png.1e31809b75e9a459c5710820707bb6fb.png

UCI-grusritt
image.png.0ba7b6fe5176641fff15c147c2748d08.png

Rittserien Nordic Gravel Series (dessverre ingen arrangementer i Norge):

image.png.699bf98cba4f7f2336e46b9ffab2fa71.png

 

  • Like 11
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
hardrock skrev (På 3.1.2024 den 15.16):

Prøvd å lage en noenlunde oversikt, forskjellige ritt, gran fondoer og diverse. Også fint for å finne inspirasjon til ruter:)

Diverse grusarrangementer og ritt (mangler litt info i noen av rutene, men pytt):

image.png.1e31809b75e9a459c5710820707bb6fb.png

UCI-grusritt
image.png.0ba7b6fe5176641fff15c147c2748d08.png

Rittserien Nordic Gravel Series (dessverre ingen arrangementer i Norge):

image.png.699bf98cba4f7f2336e46b9ffab2fa71.png

 

Bra liste! Vil anbefale å legge til IronGravel med 2 ritt (3 forskjellige lengder) som holdes i Alicante-området (Spania) og i Busot (Ikke langt fra Alicante.) Perfekt for nordmenn mtp fly fra de fleste flyplasser i Norge til en rimelig penge. Flotte gravelområder som gjerne er litt uoppdaget i forhold til feks Girona hvor de fleste reiser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...