Gå til innhold

Litt slark i setepinnen ved rotasjon (venstre/høyre)


Anbefalte innlegg

Er det slark når setet er oppe eller nede? Oneup sine setepinner har ganske mye slark når de er senket, men ikke noe når de er trukket ut. Så derfor ikke noe problem der.

Har hatt en Bontragerpinne med slark når den er trukket ut. Vokste med tiden så ble ganske lol å prøve å trå skikkelig sittende på den til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (15 timer siden):

Når det oppstår med min KS er det på tide å bytte glideforingene i messing og gi den litt nytt fett. 


LarsB

Byttet disse på min BikeYoke som hadde gått litt for mange sesonger, men det var egentlig ikke nødvendig. Eneste problem der var at fettet hadde tørket helt 🙂 Ikke mye sideveis slækk på den, aldri noe problem. Men har f.eks Xfusion Manic som er skikkelig plagsom, selv etter service (hos LBS). Godt merkbart når man sitter og trår. Vet ikke om det er andre patenter ute og går?

Vet at på BikeYoke kan man kjøpe lower tube med sporene til glideforingene som servicedel om det skulle bli riktig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte akkurat en oneup, litt skuffende mye slark/rotasjon. Men som noen før her sa så er det jo i praksis ikke noe problem. Den er jo dønn stiv i topp-posisjon, der man sitter og tråkker. Bikeyoken jeg bytta fra var alltid stram og fin uansett posisjon. Men sånn får det gå når man må ha 240mm drop 😅

Endret av Flo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 stk reverb og 2 stk Transfer pinner. Alle hadde ørlite sideveis slark men det var aldri noe problem. Nå har jeg en PNW Loam pinne, og denne har mer merkbar sideveis slakk. Merkbar, som i at når jeg kjenner etter når sykkelen står i ro så er den der. Har ikke målt men det er kansje 0,5 mm bevegelse til hver side på nesa på sadelen  I bruk så er det ikke merkbart i det hele tatt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...