Gå til innhold

Isolerte drikkeflasker


oddarne74

Anbefalte innlegg

I drikkebeltet på langrenn pleier jeg alltid ha i vann kokt opp til 70-80 grader. Da holder det en stund. Og bare digg med noe varmt.

Kan evt vurdere sekk med drikkesystem? Da er det sjeldent problem med at ting fryser, og ingen flasker som kan hoppe ut. Må bare huske å blåse innholdet i slanga tilbake etter slurkene, så det ikke fryser der.

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (5 timer siden):

Heisann,

Jeg syklet bergen-oslo i vinterferien i fjor. 14 minus på det kaldeste. Denne fra Takeya funket fint. Innholdet frøs aldri, men varm kakao blir lunken etter etpar timer. Den passer i normale flaskeholdere.

V

Det er også mulig å kjøpe vippetut til disse.

https://takeyausa.com/products/the-insulated-straw-lid-for-insulated-water-bottles

Munnstykke til drikkeblærer har en tendens til å fryse selv om man blåser vannet tilbake. Det pipler ofte til munnstykket og fryser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikur skrev (17 timer siden):

Det er også mulig å kjøpe vippetut til disse.

https://takeyausa.com/products/the-insulated-straw-lid-for-insulated-water-bottles

Munnstykke til drikkeblærer har en tendens til å fryse selv om man blåser vannet tilbake. Det pipler ofte til munnstykket og fryser...

Jepp, skjer endel på topptur på ski, så jeg har gått over til å ha flaske i sekken i stedet når det er skikkelig kaldt.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil307 skrev (På 12.11.2023 den 15.26):

Er ute etter isolert flaske,hvordan sitter disse termosflaskene i flaskeholdere ,ser for meg at de hopper ut på sti med Fatbike ?

Nå har jeg ikke hatt min fremme enda i år, men jeg mener å huske at den satt påfallende godt fast i King Cage titan i hvert fall.

  • Thanks 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan77 skrev (På 12.11.2023 den 13.32):

Jeg har en camelbak podium som er isolert. Funker fint på sykkelturer rett på minussiden, men er det kaldere enn 3-4 så passer jeg på at drikken har litt temperatur før jeg starter.

De tåler 3-4 timer i -15 grader. Etterhvert blir det slush.

På lengre turer legger jeg et par flasker i sykkelvesken, med litt ekstra tøy rundt, da holder de lengre.

Isolert Podium sitter like godt fast i flaskestativ som de vanlige Podiumflaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt varm solbærtoddy i flaska når jeg skal ut på tur i kuldegrader. Sukker og varme hindrer at det fryser selv i vanlige drikkeflasker, en stund. 
Etter halvannen time eller når det er lite igjen i flaska så fryser det, men da er jeg som regel fornøyd uansett. 

  • Like 1
  • Thanks 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...