Gå til innhold

Fruens Juleduflys..


Anbefalte innlegg

..Står og skinner, ikke for seg selv men så definitivt for oss som er tilstede. Det lukter svette og fotsopp langt ut på balkongen. Hun har allerede spilt inn at hun syns det lukter godt og at jeg sikkert ikke liker det, implisitt som den gretne gamle grinebiteren jeg er.
 

De unge, kjekke legene på jobben snakker sikkert varmt om duftlys, og jeg har ikke noe ønske om å oppnå fallende popularitet. 
Hvordan griper jeg dette deliquate temaet opp uten å forpurre adventsglæden?

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Der har jeg vært overtydelig overfor alle som gidder å høre, om at duftlys er Beelzebubs deodorant. Kommer ikke inn i vårt hus, og er det tent et sted jeg må oppholde meg, forlater jeg eller lyset. Uansett hvor det måtte være. Og det er ikke oppe til debatt. Sikkert endel som synes jeg overdramatiserer, men jeg får hodepine av duftlys, parfymerier og kaffe/te-butikker. Takler det ikke.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende utvikling i saken: det plager meg ikke lenger. Dette kan ha to årsaker og begge gjør meg ubekvem.

Enten har piffen gått ut av lyset etter initialfasen, og isåfall har fruen fått lite for pengene. Det svir for en sunnmøring.

Eller så har jeg umerkelig adaptert for å unngå ubehaget i kulturen.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme kategori i dag på det lokale treningssenteret, der noen åpenbart hadde ramla i parfymeriet tidligere på dagen, knust minst et par flasker og så rullet seg i det etterpå for å tørke det opp.

 

 

  • Haha 4

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pbk1 skrev (16 timer siden):

Du kan slenge på parfymert tøymykner, sprayvaskemiddel osv. 

Det lukter IKKE "rent", det lukter billig, kunstig parfyme.

Tøymykner...der har du et produkt verden ikke trenger,  legg til lukta/parfymert... den sliter jeg med. Frua insisterer på motsatte... bare, nei. Nei.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (12 timer siden):

Jeg var i samme kategori i dag på det lokale treningssenteret, der noen åpenbart hadde ramla i parfymeriet tidligere på dagen, knust minst et par flasker og så rullet seg i det etterpå for å tørke det opp.

En kan takke vitenskapen for hvor langt vannfast sminke har kommet.

Etter at jeg har begynnt å trene styrke igjen har jeg stadig tenkt at skuddsikker sminke er rett rundt hjørnet. Samt prøvd å forstå hvorfor folk går på en tredemølle i en time, eller bruker trappemaskinen.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (15 minutter siden):

En kan takke vitenskapen for hvor langt vannfast sminke har kommet.

Etter at jeg har begynnt å trene styrke igjen har jeg stadig tenkt at skuddsikker sminke er rett rundt hjørnet. Samt prøvd å forstå hvorfor folk går på en tredemølle i en time, eller bruker trappemaskinen.

Når folk som trener styrke 5 ganger i uka sier de gjør "cardio" så er det gåing på tredemølle de mener. Fordi de ikke gidder å løpe.

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (29 minutter siden):

Samt prøvd å forstå hvorfor folk går på en tredemølle i en time, eller bruker trappemaskinen.

Det tror jeg handler mer om hvor man er på treningsstigen (altså ferske til gym/trening), målene man har og uvitenhet/uinteressert i å maksimere treningseffekt.
Som er helt fair. Ikke alle trener til midtlivskrisa 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tredemølle 10-20 minutter 1-2 ganger i uka (de dagene jeg ikke får sneket inn litt motbakke på følging til skolen eller har sykkeløkt senere.)

Motbakke på maks, 5km/t eller mer. Ikke akkurat makspulsaktivitet men fint for å få strekt ut leggene. Har en kranglete akilles under rehabilitering, så løping har jeg lagt til side til terrenget er fremkommelig. Asfaltjogg er virkelig drepen og med dønn stive piggsko blir det bare verre. Håper på mindre krangling over nyttår. Sammenfaller forhåpentligvis bra med tilbud på nye langrennstøvler.

....og så kjører jeg bil til treningssenteret, selv om det bare er knappe 2km å gå.... 😄

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopp skrev (På 12.12.2023 den 20.42):

Skremmende utvikling i saken: det plager meg ikke lenger. Dette kan ha to årsaker og begge gjør meg ubekvem.

Enten har piffen gått ut av lyset etter initialfasen, og isåfall har fruen fått lite for pengene. Det svir for en sunnmøring.

Eller så har jeg umerkelig adaptert for å unngå ubehaget i kulturen.

Det siste kan hende. 
Tanta mi hadde griser. Og grisehus på 70-80 tallet luktet ikke akkurat (duftlys) godt. 
Men hun kunne med en gang lukte når det var magesjau på gang i bingene. 
Og røykere kjenner ikke hvordan de har det inne hos seg selv. 

Du er evolusjonært tilpasset konas duftlys. 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...