Gå til innhold

Terrengsykkelrittet 2024


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
baronKanon skrev (10 timer siden):

Ok, ikke slicks, altså. Ikke semi-slicks heller? 

Det er riktig. Helt gladde dekk vil kanskje gå raskere på jevnt underlag, men stå stille og spinne når underlaget er klissete. Knottene på knastedekk vil gjøre at dekkene henger fast i bakken som gjør at sykkelen kommer seg videre. Dessuten bør hjulene være ev typen som kan blåses opp med vanlig luft. Det vil gjøre det lettere å sykle gjennom vanndammer. Her vil knottene også kunne fungere som skovler.

Endret av Juffe
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (På 2.3.2024 den 20.36):

Hvilke dekk skal jeg skaffe i år, da? 

Døbbel-DD-Maxxgripp-Gripmaxx-#enduro-Crawler-dinoskin-sidewall  2,55 satt opp med nok guffe. 
Anbefaler det til alle som har tenkt å sykle fort i år. 

ps. De kommer i en reinforced utgave også, den kan være grei bak om man er uvøren. 

LarsB

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (10 timer siden):

Det er riktig. Helt gladde dekk vil kanskje gå raskere på jevnt underlag, men stå stille og spinne når underlaget er klissete. Knottene på knastedekk vil gjøre at dekkene henger fast i bakken som gjør at sykkelen kommer seg videre. Dessuten bør hjulene være ev typen som kan blåses opp med vanlig luft. Det vil gjøre det lettere å sykle gjennom vanndammer. Her vil knottene også kunne fungere som skovler.

Vil det ikke være bedre med hjul som kan fylles med helium eller noe annet som er lettere enn luft. Hvor mye lettere blir et dekk med 2 bar helium enn luft i 2,3 x 29?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg valgt hydrogen og 2.4 dekk, bare for å være på den sikre siden. Rammen kan du ha vanlig luft i.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrogen er jo kjent for å være lekke gjennom det aller meste, så det går jo ikke. Med mindre du skal impregnere dekksidene med mylar-folie først da. Det er jo en mulighet for seriøs rittspesifik runkepelling her som vil gjøre @Ole svært imponert. Og det har jo en egenverdi utover eksepsjonell ytelse og risiko for knallgass-eksplosjoner i løypa.

(Kanskje vi får se den første ufrivillige rakettmotor-seieren i Utforprisen?)
 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nydelig vår i Oslo tilsier panserføre, og nydelig vær i Trondheim tilsier at jeg skal ha blitt kvitt all rust før terrengsykkelrittet i motsetning til sist jeg deltok da sykkelen kun hadde sett sti en gang det året, men et kjedelig tryn under Strava-pr-jaging i går har satt en stopper for stisykling de neste ukene og dermed også terrengsykkelrittet 2024. 

Tenker jeg bare demonterer dempere og sender på service så nedetida blir brukt til noe fornuftig, og krysser fingrene for at høsten blir bra. 

Hva gjelder dekkoppsett for terrengsykkerittet så anbefaler jeg Fast Trak utenpå og Bar inni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...