Gå til innhold

Terrengsykkelrittet 2024


Anbefalte innlegg

Heisann, 

I år trenger vi ikke lure på om det blir noe av, om de har glemt det eller om det er innført "det snakker vi ikke om" policy for terrensykkelrittet. 
Info er oppdatert, påmelding åpen og mail er mottatt. Så så lang er alt på stell. 

Det ser ut som om det bare er en runde for de som ikke kjører NC- men til gjengjeld er det nå elsykkelklasse. 

Jeg er påmeldt og har startet å toppe formen til 1.6.2024. 
Dessuten er jeg helt sikker på hvilken sykkel jeg skal bruke, hvilke dekk jeg skal ha og hvor mye luft det skal være i dem. Det er en start i alle fall.  

LarsB

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En runde? Fant ikke noe info om ca løypelengde, og måtte slåss med nettleseren min pga manglende sikkerhetssertifikat for terrengsykkelrittet.no

Har pleid å kjøre lang. Men må si at jeg syntes startkontigenten var stiv. Det er jo på Vasan-nivå, hvor tross alt man får litt mer arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-> https://tsr.froy.no/

Later til å være kun 1 runde for alle i Sport. Greit nok det, tenker jeg.

Løypa pleier å være ca 30 km lang og tar ca 2 timer (hvis du her høvelig trent og teknisk).

Skulle ønske arrangørene byttet trase fra år til år (Østmarka har masse å by på!), men de har vel dessverre gått vekk fra det.

599,- i kontigent + lisens. Er det så ille i våre dager? Du får knapt et dagskort i Trysil for den summen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, runermm said:

-> https://tsr.froy.no/

Later til å være kun 1 runde for alle i Sport. Greit nok det, tenker jeg.

Løypa pleier å være ca 30 km lang og tar ca 2 timer (hvis du her høvelig trent og teknisk).

Skulle ønske arrangørene byttet trase fra år til år (Østmarka har masse å by på!), men de har vel dessverre gått vekk fra det.

599,- i kontigent + lisens. Er det så ille i våre dager? Du får knapt et dagskort i Trysil for den summen.

 

Hm, så nok litt kjapt på prisene. Jeg har ikke sjans til å planlegge den datoen på en god stund enda. Så bare 899,- og 1000,-

599,- er ikke så ille, men hvis de ikke har løftet arrangementet siden sist jeg var med er det litt...tja. Det er tross alt det dobbelte av f.eks Skjebergrittet hvor man kan spise seg sjuk på gratis bakevarer og sjokolade m.m, mat & drikkestasjoner etc. Løypa er litt mer spennende i TSR da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene året jeg ikke har eller har tenkt å ha elsykkel så blir det elsykkelklasse 😞, men kult at det blir klasse for de som har.

 

Satser på å bli med igjen i år.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla gjennom TSR traséen med elsykkel i fjor høst og tenkte "det hadde vært kult om vi fikk el-klasse i rittet", og nå får vi det. Kult! 😃

 

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvilke dekk burde man gå for? Jeg er svak for Shwalbe og titter på Wicked will som enten frem- eller bakdekk. Litt avhengig av antall kroner bør det kanskje kombineres med enda et dekk, snarere enn Hans Dampf og Magic Mary som jeg sykler på i dag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikPeirik skrev (2 timer siden):

Hvilke dekk burde man gå for? Jeg er svak for Shwalbe og titter på Wicked will som enten frem- eller bakdekk. Litt avhengig av antall kroner bør det kanskje kombineres med enda et dekk, snarere enn Hans Dampf og Magic Mary som jeg sykler på i dag, hehe.

Selv synes jeg Wicked er en av de dårligste dekkene de har laget, men andre liker de. 
 

Hvilket dekk kommer helt an på hva du er vandt til og hva du liker. Er du ute etter å sykle fort så er det rundbanedekk som feks Aspen, fast Track og lignende som gjelder. Er du derimot vandt til å sykle på dekk med klissete gummi vil dette føles veldig glatt. 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (7 timer siden):

Selv synes jeg Wicked er en av de dårligste dekkene de har laget, men andre liker de. 
 

Hvilket dekk kommer helt an på hva du er vandt til og hva du liker. Er du ute etter å sykle fort så er det rundbanedekk som feks Aspen, fast Track og lignende som gjelder. Er du derimot vandt til å sykle på dekk med klissete gummi vil dette føles veldig glatt. 

Har hverken form, kropp eller sykkel for å virkelig hevde meg. Så da blir jeg nok å kjøpe noe som jeg kan få bruk for ellers. Har klissegummi og lavt trykk på 2.6" nå, så sånn sett vil det meste være raskere 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Maxxis Forekaster kan da være ett bra valg. Synes også Nobby Nic er gode dekk. Nye Specialized Ground Control i T7 ser også fine ut, men de har jeg ikke prøvd selv. 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (39 minutter siden):

Hvor teknisk er dette rittet? Vurderer debut, men om det blir mye trilling er jeg ikke så keen. Storkoste meg i Hanekamp løypa og syntes den er prima som referanseverdi.

Hanekamp er vesentlig mer flyt. Terrengsykkelrittet er mer teknisk krevende, men ikke mer enn at du vil kose deg så sant du er teknisk habil. Det er noen partier her og der som som er litt knotete (særlig hvis det er vått). Jeg vil anbefale deg å bli med, men har du mulighet er det en stor fordel å sykle igjennom rittet en gang før rittdagen.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2024 at 10:44 AM, LarsB said:


Dessuten er jeg helt sikker på hvilken sykkel jeg skal bruke, hvilke dekk jeg skal ha og hvor mye luft det skal være i dem. Det er en start i alle fall.  

LarsB

Da gjenstår det bare å passe på at girtriggere funker og ventiler holder tett mot felgen, så får vi vel begge en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble inspirert av potensielt tidlig vår her i Rosenborg-land og "tilbudspris" ut februar og skulle melde meg på, men det lar seg ikke gjøre.

Har meldt fra til terrengsykkelrittet og håper de får fikset det mens jeg ennå har motivasjonen på plass, for så ofte som jeg har hatt forkjølelser og omgangssyke det siste halvåret så er det langt mellom de motiverte periodene. 

Jeg tenker isåfall å sykle med de dekkene som står på, Ground Control og Fast Trak i T7, men vet av erfaring at det kan bli panikk-kjøp av nye uprøvde varianter noen dager før.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Stefan77 said:

Jeg tenker isåfall å sykle med de dekkene som står på, Ground Control og Fast Trak i T7, men vet av erfaring at det kan bli panikk-kjøp av nye uprøvde varianter noen dager før.

Såfremt det ikke blir et gjørmebad har du suverene dekk til TSR. Ville ha kjørt Grid-versjonen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, nå er jeg påmeldt igjen. Men denne gang har jeg lært og stiller i sport. Når det gjelder dekk, så blir det enten Rekon Race eller Rekon. Eller en kombinasjon. Eller noe annet.

  • Like 1

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (15 timer siden):

Hvilke dekk skal jeg skaffe i år, da? 

Knastedekk!

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...