Knutspeed Posted January 14 Share Posted January 14 https://www.skarper.com/ Virker jo kjekt å kunne hive på pendleren en dag man er bakfull. Litt pessimist på hva den tåler av sørpe og saltsnøslafs. De har gått sammen med Red Bull F1 for videreutvikling. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gråstein Posted January 14 Share Posted January 14 Ser jo ut som et kult konsept. Hvis det virker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjornhb Posted January 14 Share Posted January 14 (edited) Lyst til å være skeptisk, men godt mulig det funker. Funnet noe info om rekkevidde? Klarte ikke å finne noe... Edit: opptil 60 km Edited January 14 by torbjornhb Quote https://pulssonen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Nilsen Posted January 14 Share Posted January 14 Hm... så man må også bytte ut bremseskiva ja... Jeg har en snikende mistanke om at den skiva er noe mindre enn den jeg har nå men som du sier er det kanskje greit nok på en pendlesykkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted January 15 Share Posted January 15 1295 pund, altså kr 17 000, tror jeg blir fallgruven. Ikke langt unna en ok elsykkel, med sikkert mer kraft, lengre rekkevidde og større batteri. I tillegg må en ha en sykkel. 2 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted January 15 Share Posted January 15 "Alle" har jo sykkel! Liker ideen ihvertfall. For meg ville terskelen vært mye lavere for å oppgradere eksisterende sykkel med noe slikt for litt ekstra juice når jeg henter barn med sykkelvogn f. Eks. Har ikke lyst på en ekstra sykkel og terskelen for full el-konvertering er ihvertfall høy her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan77 Posted January 15 Share Posted January 15 Jeg synes konseptet virker lovende, men er spent på funksjon. En moderne god elsykkel har jo sensorikk på kraft/frekvens for at hjelpekraften skal fordeles ut smooth. Her vil de jo ihvertfall mangle føler på kraft. Ser for meg at dette funker, men ikke likt som en god elsykkel. Kansje mer som de tidlige bafang-konverteringene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted January 15 Share Posted January 15 Jeg synes det ser artig ut, og lurer på hvordan de vil sørge for at ikke dette slarker nok til at tannhjulene i motoren og bremseskiva glipper. Innfestingen så spinkel ut på den kjappe videoen. Jeg kommer ikke til å støtte dette prosjektet heller. ps. Jeg er ikke med i "e-folket", nei var det likt seg da? LarsB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersar Posted January 15 Share Posted January 15 Artig ide, men jeg er nysgjerrig på hva slags markedsgap de prøver å fylle her. De som er i markedet for å bruke ~17K på en slik løsning, er antagelig også interessert i å bytte hele sykkelen de har/vil kjøpe i en fullblods elsykkel med "alt nytt" fremfor å måtte sette bort montasje av en proprietær bremseskive. (Av samme grunn som at de kundene kanskje ikke har noe særlig innsikt i hva som kreves og hvordan dette egentlig fungerer, og dermed "ramler av lasset" før de ser noe nærmere på patenten...) Er det noen som forstår hvordan kraftoverføringen gjøres her? Det kan vel ikke være friksjon mot selve belegget, så da er det kanskje de tennene man ser helt inn mot navkroppen på den ene illustrasjonen? Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted January 15 Share Posted January 15 Ja det er et bittelite drev som griper i tennene på innsiden av bremseskiva. Derav min skepsis i innlegget over. Jeg tror det krever veldig høy presisjon og materialkvalitet for ikke å gruse seg selv på kort tid. Jeg er litt skuffet og trodde det var fææncy magnetdrift mot bremseskiva på linje med bremsen/motsatt av bremsen i "brødristeren" til Elite. LarsB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutspeed Posted January 15 Author Share Posted January 15 For min del tenker jeg at det hadde vært kult om det faktisk funka bra. Sykler har vi i bøtter og spann i familien, og jeg kommer ikke til å handle en elsykkel på veldig lenge. Et slikt konsept ville vært fint til å ta handleturer med vogn nå som jernringen skal åpnes i byen. Eller om vi ikke gidder å kjøre ungene til ett eller annet. Bytte bremseskiver på de relevante syklene er jo fort fikset. Sannsynlig ikke like smooth som en fullverdig elsykkel, men til vårt behov spiller ikke det noen rolle. Men prisen må ned en god del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.