Gå til innhold

Hva tror e-folket om Skarper?


Anbefalte innlegg

"Alle" har jo sykkel! Liker ideen ihvertfall. For meg ville terskelen vært mye lavere for å oppgradere eksisterende sykkel med noe slikt for litt ekstra juice når jeg henter barn med sykkelvogn f. Eks. Har ikke lyst på en ekstra sykkel og terskelen for full el-konvertering er ihvertfall høy her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes konseptet virker lovende, men er spent på funksjon. En moderne god elsykkel har jo sensorikk på kraft/frekvens for at hjelpekraften skal fordeles ut smooth. Her vil de jo ihvertfall mangle føler på kraft. Ser for meg at dette funker, men ikke likt som en god elsykkel. Kansje mer som de tidlige bafang-konverteringene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser artig ut, og lurer på hvordan de vil sørge for at ikke dette slarker nok til at tannhjulene i motoren og bremseskiva glipper. 
Innfestingen så spinkel ut på den kjappe videoen. 

Jeg kommer ikke til å støtte dette prosjektet heller. 

ps. Jeg er ikke med i "e-folket", nei var det likt seg da?

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig ide, men jeg er nysgjerrig på hva slags markedsgap de prøver å fylle her. De som er i markedet for å bruke ~17K på en slik løsning, er antagelig også interessert i å bytte hele sykkelen de har/vil kjøpe i en fullblods elsykkel med "alt nytt" fremfor å måtte sette bort montasje av en proprietær bremseskive. (Av samme grunn som at de kundene kanskje ikke har noe særlig innsikt i hva som kreves og hvordan dette egentlig fungerer, og dermed "ramler av lasset" før de ser noe nærmere på patenten...)

Er det noen som forstår hvordan kraftoverføringen gjøres her? Det kan vel ikke være friksjon mot selve belegget, så da er det kanskje de tennene man ser helt inn mot navkroppen på den ene illustrasjonen?

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er et bittelite drev som griper i tennene på innsiden av bremseskiva. Derav min skepsis i innlegget over. Jeg tror det krever veldig høy presisjon og materialkvalitet for ikke å gruse seg selv på kort tid. 


Jeg er litt skuffet og trodde det var fææncy magnetdrift mot bremseskiva på linje med bremsen/motsatt av bremsen i "brødristeren" til Elite. 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tenker jeg at det hadde vært kult om det faktisk funka bra. Sykler har vi i bøtter og spann i familien, og jeg kommer ikke til å handle en elsykkel på veldig lenge. Et slikt konsept ville vært fint til å ta handleturer med vogn nå som jernringen skal åpnes i byen. Eller om vi ikke gidder å kjøre ungene til ett eller annet. Bytte bremseskiver på de relevante syklene er jo fort fikset.

Sannsynlig ikke like smooth som en fullverdig elsykkel, men til vårt behov spiller ikke det noen rolle.

Men prisen må ned en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...