Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hm... så man må også bytte ut bremseskiva ja... Jeg har en snikende mistanke om at den skiva er noe mindre enn den jeg har nå men som du sier er det kanskje greit nok på en pendlesykkel.

Posted

1295 pund, altså kr 17 000, tror jeg blir fallgruven. Ikke langt unna en ok elsykkel, med sikkert mer kraft, lengre rekkevidde og større batteri.

I tillegg må en ha en sykkel.

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Posted

"Alle" har jo sykkel! Liker ideen ihvertfall. For meg ville terskelen vært mye lavere for å oppgradere eksisterende sykkel med noe slikt for litt ekstra juice når jeg henter barn med sykkelvogn f. Eks. Har ikke lyst på en ekstra sykkel og terskelen for full el-konvertering er ihvertfall høy her.

Posted

Jeg synes konseptet virker lovende, men er spent på funksjon. En moderne god elsykkel har jo sensorikk på kraft/frekvens for at hjelpekraften skal fordeles ut smooth. Her vil de jo ihvertfall mangle føler på kraft. Ser for meg at dette funker, men ikke likt som en god elsykkel. Kansje mer som de tidlige bafang-konverteringene. 

 

Posted

Jeg synes det ser artig ut, og lurer på hvordan de vil sørge for at ikke dette slarker nok til at tannhjulene i motoren og bremseskiva glipper. 
Innfestingen så spinkel ut på den kjappe videoen. 

Jeg kommer ikke til å støtte dette prosjektet heller. 

ps. Jeg er ikke med i "e-folket", nei var det likt seg da?

LarsB

Posted

Artig ide, men jeg er nysgjerrig på hva slags markedsgap de prøver å fylle her. De som er i markedet for å bruke ~17K på en slik løsning, er antagelig også interessert i å bytte hele sykkelen de har/vil kjøpe i en fullblods elsykkel med "alt nytt" fremfor å måtte sette bort montasje av en proprietær bremseskive. (Av samme grunn som at de kundene kanskje ikke har noe særlig innsikt i hva som kreves og hvordan dette egentlig fungerer, og dermed "ramler av lasset" før de ser noe nærmere på patenten...)

Er det noen som forstår hvordan kraftoverføringen gjøres her? Det kan vel ikke være friksjon mot selve belegget, så da er det kanskje de tennene man ser helt inn mot navkroppen på den ene illustrasjonen?

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Posted

Ja det er et bittelite drev som griper i tennene på innsiden av bremseskiva. Derav min skepsis i innlegget over. Jeg tror det krever veldig høy presisjon og materialkvalitet for ikke å gruse seg selv på kort tid. 


Jeg er litt skuffet og trodde det var fææncy magnetdrift mot bremseskiva på linje med bremsen/motsatt av bremsen i "brødristeren" til Elite. 

LarsB

Posted

For min del tenker jeg at det hadde vært kult om det faktisk funka bra. Sykler har vi i bøtter og spann i familien, og jeg kommer ikke til å handle en elsykkel på veldig lenge. Et slikt konsept ville vært fint til å ta handleturer med vogn nå som jernringen skal åpnes i byen. Eller om vi ikke gidder å kjøre ungene til ett eller annet. Bytte bremseskiver på de relevante syklene er jo fort fikset.

Sannsynlig ikke like smooth som en fullverdig elsykkel, men til vårt behov spiller ikke det noen rolle.

Men prisen må ned en god del.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...