Gå til innhold

Hvilke vinter(gummi)støvler?


Anbefalte innlegg

Jeg tror at jeg har lyst på et par vintergummistøvler. I løpet av vinteren blir det mye inn og ut med snømåking, skrape frem bil, pakke bil og frem og tilbake. Jeg har et par sånne Sorel sko som var mote en gang, de er veldig gode og varme, men ikke så gode i sørpe og ikke enkle å hoppe inn og ut av. Så, hva er det som gjelder blant vintergummistøvler? Første søk ledet meg mot Polyver, som ser bra ut, men de er også ganske dyre... https://polyversweden.com/products/premium-high?pr_prod_strat=e5_desc&pr_rec_id=83192e96d&pr_rec_pid=6908814852263&pr_ref_pid=6908764717223&pr_seq=uniform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur på nærmeste Felleskjøp-butikk og test ut en Muck Boot i egnet variant.

Veldig fornøyd med de variantene jeg har brukt til alt fra fjøsarbeid til vedjobbing i kaldvær i gjørme. De har varianter som både egner seg for helårsbruk og kaldere vær.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg impulskjøpte støvlene i linken på min lokale xxl for 200,- fra Billigkroken tidligere i høst og de har jeg blitt ganske glad i (kona mi og ungene ler av meg og de gule støvlene selvsagt, men det står jeg i).Blir brukt til sykkel- og bilvask og raskt ut og inn når været er kjipt. De er ‘pusefóret’, men jeg gjør obs på at jeg ikke har hatt dem lenge på meg i lave temperaturer, så vet ikke hvordan de leverer da. Ganske normale i størrelsen vil jeg si. 
 

https://www.xxl.no/tretorn-skerry-svinga-winter-gummistovel-unisex-gul/p/1187836_2_Style

Endret av RoyE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyver! Uten tvil. 

Har hatt muck boots i ymse varianter, men når ikke opp til Polyver! 

Winter classic er ypperlig, liker de bedre enn premium!

Til hverdags, jakt og det som er. Sittet på post i -25 med disse. Skal jeg ut å hente ved eller lignende, trør jeg rett oppi og ut igjen, uten å bøye meg.. Luksus 

https://www.hylte.no/polyver-classic-winter-black-stovel?p=3000022105&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAp5qsBhAPEiwAP0qeJs6HMQOB9pe179-76l_cDKy4EM0nEhITzN-XNXGg9_puVg8CfRfh5BoCxmgQAvD_BwE

Endret av suverin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt opp Muckboot i et par omganger som helårs støvler. De koster ikke all verdens og holder lenge. Overraskende varme også. Men jeg fikk problemer med akilles pga de, så jeg tror det er noe med at de kompenserer for manglende mulighet for stramming og relativt romslig tåboks/høyde over vrist, ved å ha det strammere/smalere bak ved hælen.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fubuki e bare hipstervarianten av Polyver 😂 Skal du bruke de utenom afterskien (og asfalten) så hadde jeg gått for Poly. Sålen sitter som støpt både her og der. 

Mine brukes hver dag fra oktober til april,og holdbarheten er toppers. 

Endret av suverin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det ikke er noe poeng i å gå opp til toppmodellen fra Polyver? Jeg liker at de har litt ull i foret og snøring øverst, men samtidig opptatt av at de er lette å ta på. 

Hvordan er størrelsen på Polyver? Jeg har høy rist og bred fot. Bruker som regel 43-44, selv om foten egentlig er nærmere 42 i lengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan er størrelsene på Polyver, Fubuki og Muck Boot? Nesten samme skostørrelse som erikskon, 42.5-43.

Forede støvler faller garantert ikke i smak hos det motsatte kjønn, eller her på Oslo Vest, men, etter denne tråden føler jeg det er noe som mangler i livet mitt når jeg måker snø, er på på hytter eller må gjøre et eller annet forefallende i 30cm snø.

Disse kunne jeg brukt på butikken

230150.webp?imageId=230150&x=0.00&y=40.4

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agdars sportsfiske i Fjordgata har/hadde noen veldig lette vinterstøvler (jeg har kjøpt der, men finner dem ikke i nettbutikken). Jeg er usikker på merket, tror det er Rapala. Jeg er fornøyd med mine, bruker de til korte turer ut fra hytta samt til basing i snøen med ungene. De er ikke supervarme, men definitivt varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte disse nå på senhøsten. De har blitt mitt foretrukne fottøy uansett vær og føre siden. Samboeren må sette ned foten når vi skal ut på shopping eller restaurant sammen. Trenger ikke noe annet vinter-fottøy. Men må føye meg når vi skal ut "blant folk". 🙂

Har vært på XXL og hentet et par til henne i dag. 🙂

https://www.xxl.no/mackenzie-neoprene-winter-low-neoprenstovel-svart/p/1190036_1_Style

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (På 26.12.2023 den 16.16):

Da er et par Polyver Classic High snart på vei i posten. Så da ble det de jeg pekte på i første post, men takk likevel for alle gode innspill. 

Jeg skal gi en oppdatering straks de ankommer. 

Har du fått de og hvordan liker du de så langt? Tenkte å kanskje slå til på et par selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg akkurat hentet dem og spasert en liten kilometer i dem. 

Førsteinntrykket er at dette er gummi av god kvalitet, men fasit får vi ikke før om noen tiår. 

Jeg valgte str 43 som er min vanlige størrelse og da er de romslige. Veldig glad for at jeg ikke gikk opp til 44 som jeg gjør noen ganger, for dette er jo sko som i utgangspunktet er ganske volumiøse og jeg ville ikke hatt dem større enn nødvendig. Jeg har bred fot og høy rist. 

Føret ute nå er is og vindpolert snø og jeg synes de har veldig godt grep. Veldig godt. Jeg gikk til butikken i piggsko. 

Det er passelig stive i skaftet og passelig trange. Ser ut til at de "lukker" fint rundt leggen slik at det ikke kommer inn så mye snø. Samtidig er de enkle å komme inn og ut av. 

Alttså veldig fornøyd så langt. 

Endret av erikskon
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (11 minutter siden):

Ja nå har jeg akkurat hentet dem og spasert en liten kilometer i dem. 

Alttså veldig fornøyd så langt. 

Husker deg ikke som veldig trendkänslig, men en liten FYI bare: «Alle» fjonge svensker gikk i Polyver (eller Bally vinterstøvler) i Åre nyttårshelga. Fubuki så man stort sett bare på nordtrøndere. 😃💅

Endret av MOB
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (10 timer siden):

Husker deg ikke som veldig trendkänslig, men en liten FYI bare: «Alle» fjonge svensker gikk i Polyver (eller Bally vinterstøvler) i Åre nyttårshelga. Fubuki så man stort sett bare på nordtrøndere. 😃💅

Hehe... Ja det er noe med den looken av gamle penger og klasse vs. nyrike oligarker 🙂 

Jeg trodde at etter serier som Succesion så hadde alle fått med seg at nå er det "down play" som gjelder. Merker skal ikke skrikes ut. Those who know, they know. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd dem på mer glatt føre og de imponerer fortsatt der. Selvsagt ikke i nærheten av piggsko, men kommer ikke på noen andre sko/såler som sitter like godt som de her på snø og is. 

 

Jeg kjøpte dem forresten her til 999 kr: https://www.hylte.no/polyver-classic-winter-black-stovel?p=3000022105&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA1-6sBhAoEiwArqlGPmerHNFe9cnxZLAs7mRjozCSNYMA7ySiXVVpCfY9ScBlqx5k9SwRsBoCypgQAvD_BwE

Endret av erikskon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enda en oppdatering: Jeg elsker de her støvlene. Fortsetter å bli imponert over hvor godt de sitter på is og hard snø. Det er vel kun noen av 5.10 skoa mine som kan måle seg. Dersom jeg tilbrakte med i saltsørpa nedi byen hadde jeg brukt de her hele tiden. 

Jeg la inn et par såler som er litt tykke og da merker jeg at dersom man skal ha veldig tykke sokker, og tykke såler, så kan man vurdere å gå opp en størrelse. For min del er jeg fortsatt glad for at jeg valgte min vanlig størrelse slik at de ikke blir mer klumpete enn nødvendig. Føler aldri at jeg subber/snubler rundt i de her slik jeg gjorde med Sorel skoene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...