Gå til innhold

Føremelding Trondheim vinteren 24


Anbefalte innlegg

Er det noen stemning for føremelding for Trondheim?

 

Selv er jeg mest aktiv i Bymarka og kan melde at per 03.01.24 er det fantastisk føre på Geitfjellet-Våttkammen- Strandlinja. Har sykla fatbike de siste dagene, men neste tur blir på smalsykkel med pigg (dersom jeg rekker det før snøen kommer igjen). 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt interessant for slacke godværsturister som meg. Blitt et par måneder siden siste sykkeltur nå, så greit å vite hvor man bør peile seg inn. Ruta Geitfjellet-Våttakammen-Strandlinja er jo gull på vinterstid, og jeg må få frakta innover fatbiken fra Oppdal snart. 

  • Like 1

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
andrerav skrev (32 minutter siden):

@erikskon It's complicated:P Laang historie kort: Stakkalternativet på Strava (og i folketale) = Stakkalhøgda DH (MTBMap) + Stakkalternativet (MTBMap). Håper det var forklaring god nok 🙂 

Takk for tips! Det så ut som en morsom sti som er verdt å prøve ut.

  • Like 1

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi var en liten gjeng som syklet Strandlinja - Høvringberget - Heggdalen i forigårs. Strandlinja er skøytebane, men ikke noe problem med piggdekk. Høvringberget og Heggdalen var veldig bra, litt is men stort sett knusktørt. Vi hadde først tenkt oss ned Buldrestien, men den øverste delen var dekket av is så det ble Heggdalen i stedet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Greie forhold i noen av stiene i Stokkåsen nå, men piggdekk anbefales fortsatt da det flekkvis kan dukke opp holke som følge av smelt/frys-syklusen som pågår nå. Bildet under er fra toppen av Stokkåsen. Innsikten, Smalhans, og På Kanten er ok med pigg. I følge Strava kan det virke for at Vikåsen kan være egnet for sykling uten pigg 🙂 

DSC_3752.JPG

Endret av andrerav
  • Like 1

Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Mina skrev (2 timer siden):

Hvordan er føret i Bymarka nå?

Er det bart på Nilsbyen? Henriksåsen til Grønlia? 

I Nilsbyen er de fleste løypene stengt fortsatt. Markert med sperrebånd. 
Trenger sikkert en uke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (12 minutter siden):

Siste katastrofemelding fra vg er opp til 20cm snø i Trøndelag 🙃

Bra trøndelag er ett sted.

Meldes regn i Trondheim = snøsmelting, men sikkert noe dryss i høyden.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...