erikskon Posted January 3, 2024 Posted January 3, 2024 Er det noen stemning for føremelding for Trondheim? Selv er jeg mest aktiv i Bymarka og kan melde at per 03.01.24 er det fantastisk føre på Geitfjellet-Våttkammen- Strandlinja. Har sykla fatbike de siste dagene, men neste tur blir på smalsykkel med pigg (dersom jeg rekker det før snøen kommer igjen). 3 Quote
perbl Posted January 3, 2024 Posted January 3, 2024 Absolutt interessant for slacke godværsturister som meg. Blitt et par måneder siden siste sykkeltur nå, så greit å vite hvor man bør peile seg inn. Ruta Geitfjellet-Våttakammen-Strandlinja er jo gull på vinterstid, og jeg må få frakta innover fatbiken fra Oppdal snart. 1 Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/
andrerav Posted January 3, 2024 Posted January 3, 2024 Bra initiativ 🙂 Syklet en liten runde i Estenstadmarka i kveld og det er fantastiske forhold nå. Tar meg en tur på Geitfjellet i morgen kveld 🙂 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬
Jomar Henriksen Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 Snakker dere fatbike? Akkurat nå er det knallhardt over hele marka, så ser for meg at det er gode forhold for å fise rundt i mørket. Kanskje Lindboløypa downhill om en er spinnvill og ønsker å teste den steindyre sykeforsikringa som akkurat har forfalt. Quote
andrerav Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 @Jomar Henriksen Jeg hadde faktisk Ice Spiker 2.25" på bakhjulet i går, og det funka fint 🙂 Men i kveld blir det Wrathchild 2.6 semi-tjukk 🙂 1 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬
arne_and Posted January 13, 2024 Posted January 13, 2024 Lurer på hvordan det går på nordsiden av Bymarka ned mot Trolla, begynner det å bli bart der? Quote
erikskon Posted January 19, 2024 Author Posted January 19, 2024 Kan melde om fine forhold Geitfjellet-Våttakammen for vanlig pigg på onsdag 17/1. Fat med pigg er sikkert det optimale nå, men veldig moro med vanlig pigg også. 1 1 Quote
andrerav Posted January 20, 2024 Posted January 20, 2024 Veldig fint ned Stakkalternativet i Liaåsen nå. Ryddet omtrentlig fritt for snø, så bra føre hele veien ned. Piggdekk anbefales. Litt logistikk for å komme seg til start, men det er det verdt 🙂 Tok opp en liten film der i dag. 3 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬
erikskon Posted January 20, 2024 Author Posted January 20, 2024 Var dette "kun" Stakkalternativet? Det ser så kort ut på kartet, men det så jo ut som en tur det er verdt å besøke på videoen. Quote
andrerav Posted January 20, 2024 Posted January 20, 2024 @erikskon It's complicated:P Laang historie kort: Stakkalternativet på Strava (og i folketale) = Stakkalhøgda DH (MTBMap) + Stakkalternativet (MTBMap). Håper det var forklaring god nok 🙂 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬
JB. Posted January 20, 2024 Posted January 20, 2024 andrerav skrev (32 minutter siden): @erikskon It's complicated:P Laang historie kort: Stakkalternativet på Strava (og i folketale) = Stakkalhøgda DH (MTBMap) + Stakkalternativet (MTBMap). Håper det var forklaring god nok 🙂 Takk for tips! Det så ut som en morsom sti som er verdt å prøve ut. 1 Quote Trondheim I was just riding along...
arne_and Posted February 1, 2024 Posted February 1, 2024 Vi var en liten gjeng som syklet Strandlinja - Høvringberget - Heggdalen i forigårs. Strandlinja er skøytebane, men ikke noe problem med piggdekk. Høvringberget og Heggdalen var veldig bra, litt is men stort sett knusktørt. Vi hadde først tenkt oss ned Buldrestien, men den øverste delen var dekket av is så det ble Heggdalen i stedet. 1 Quote
andrerav Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 Stakkalhøgda DH/Stakkalternativet/Snokefallet er fin nå hvis man har gode piggdekk 🙂 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬
andrerav Posted March 8, 2024 Posted March 8, 2024 (edited) Greie forhold i noen av stiene i Stokkåsen nå, men piggdekk anbefales fortsatt da det flekkvis kan dukke opp holke som følge av smelt/frys-syklusen som pågår nå. Bildet under er fra toppen av Stokkåsen. Innsikten, Smalhans, og På Kanten er ok med pigg. I følge Strava kan det virke for at Vikåsen kan være egnet for sykling uten pigg 🙂 Edited March 8, 2024 by andrerav 1 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬
andrerav Posted April 13, 2024 Posted April 13, 2024 Vinteren er vel forsåvidt over, så spørs om vi ikke må ha en ny tråd 🙂 Kjempefint i området rundt Stokkåsen i dag. 2 Quote Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬
Mina Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Hvordan er føret i Bymarka nå? Er det bart på Nilsbyen? Henriksåsen til Grønlia? Quote
torhovland Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Det var ei melding på Facebook i går med oppfordring om å vente litt. Men eg ser på den same gruppa at det blir meldt om ein del andre område som er sykkelbare. Quote
Stefan77 Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Mina skrev (2 timer siden): Hvordan er føret i Bymarka nå? Er det bart på Nilsbyen? Henriksåsen til Grønlia? I Nilsbyen er de fleste løypene stengt fortsatt. Markert med sperrebånd. Trenger sikkert en uke til Quote
Ndreas Posted April 22, 2024 Posted April 22, 2024 Siste katastrofemelding fra vg er opp til 20cm snø i Trøndelag 🙃 Quote
Jørgen S. Posted April 22, 2024 Posted April 22, 2024 Ndreas skrev (12 minutter siden): Siste katastrofemelding fra vg er opp til 20cm snø i Trøndelag 🙃 Bra trøndelag er ett sted. Meldes regn i Trondheim = snøsmelting, men sikkert noe dryss i høyden. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet
arne_and Posted April 22, 2024 Posted April 22, 2024 Hvis du klikker inn så står det at det i Trøndelag er det ventet 5-15 cm i fjellet. 1 Quote
Recommended Posts