Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen stemning for føremelding for Trondheim?

Selv er jeg mest aktiv i Bymarka og kan melde at per 03.01.24 er det fantastisk føre på Geitfjellet-Våttkammen- Strandlinja. Har sykla fatbike de siste dagene, men neste tur blir på smalsykkel med pigg (dersom jeg rekker det før snøen kommer igjen). 

• Like 3
Posted

Absolutt interessant for slacke godværsturister som meg. Blitt et par måneder siden siste sykkeltur nå, så greit å vite hvor man bør peile seg inn. Ruta Geitfjellet-Våttakammen-Strandlinja er jo gull på vinterstid, og jeg må få frakta innover fatbiken fra Oppdal snart. 

• Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Posted

Snakker dere fatbike? Akkurat nå er det knallhardt over hele marka, så ser for meg at det er gode forhold for å fise rundt i mørket. Kanskje Lindboløypa downhill om en er spinnvill og ønsker å teste den steindyre sykeforsikringa som akkurat har forfalt. 

• 2 weeks later...
Posted

Kan melde om fine forhold Geitfjellet-Våttakammen for vanlig pigg på onsdag 17/1. Fat med pigg er sikkert det optimale nå, men veldig moro med vanlig pigg også. 

• Like 1
  • Thanks 1
Posted
andrerav skrev (32 minutter siden):

@erikskon It's complicated:P Laang historie kort: Stakkalternativet på Strava (og i folketale) = Stakkalhøgda DH (MTBMap) + Stakkalternativet (MTBMap). Håper det var forklaring god nok 🙂 

Takk for tips! Det så ut som en morsom sti som er verdt å prøve ut.

• Like 1

Trondheim
I was just riding along...

• 2 weeks later...
Posted

Vi var en liten gjeng som syklet Strandlinja - Høvringberget - Heggdalen i forigårs. Strandlinja er skøytebane, men ikke noe problem med piggdekk. Høvringberget og Heggdalen var veldig bra, litt is men stort sett knusktørt. Vi hadde først tenkt oss ned Buldrestien, men den øverste delen var dekket av is så det ble Heggdalen i stedet.

• Like 1
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Greie forhold i noen av stiene i Stokkåsen nå, men piggdekk anbefales fortsatt da det flekkvis kan dukke opp holke som følge av smelt/frys-syklusen som pågår nå. Bildet under er fra toppen av Stokkåsen. Innsikten, Smalhans, og På Kanten er ok med pigg. I følge Strava kan det virke for at Vikåsen kan være egnet for sykling uten pigg 🙂 

DSC_3752.JPG

Edited by andrerav
  • Like 1

Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬 

• 1 month later...
Posted
Mina skrev (2 timer siden):

Hvordan er føret i Bymarka nå?

Er det bart på Nilsbyen? Henriksåsen til Grønlia? 

I Nilsbyen er de fleste løypene stengt fortsatt. Markert med sperrebånd. 
Trenger sikkert en uke til

Posted
Ndreas skrev (12 minutter siden):

Siste katastrofemelding fra vg er opp til 20cm snø i Trøndelag 🙃

Bra trøndelag er ett sted.

Meldes regn i Trondheim = snøsmelting, men sikkert noe dryss i høyden.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet