Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hopp.

Alt må gjøres klart til våren og sommerens sykkelsendinger på TV. Vi har de siste tre årene hatt Altibox fiber og TV og vært veldig fornøyd med det. Nå mottok vi akkurat melding om tredje prisøkning på et halvår, og da kjenner jeg at det byr meg imot å fortsette med Altibox.

Telia har gitt oss et matchende tilbud, og vært veldig imøtekommende. Er det noen som har erfaring med Telia sin Internett- og TV pakke og kan anbefale det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (5 minutter siden):

Hei hopp.

Alt må gjøres klart til våren og sommerens sykkelsendinger på TV. Vi har de siste tre årene hatt Altibox fiber og TV og vært veldig fornøyd med det. Nå mottok vi akkurat melding om tredje prisøkning på et halvår, og da kjenner jeg at det byr meg imot å fortsette med Altibox.

Telia har gitt oss et matchende tilbud, og vært veldig imøtekommende. Er det noen som har erfaring med Telia sin Internett- og TV pakke og kan anbefale det?

Ikke erfaring med det selv, men flere jeg kjenner har byttet og er ikke like fornøyd. Der jeg bodde før hadde vi GET som bare suste oppover i pris. Vurderte da Telia, men sendte GET en mail først om at vi kom til å bytte hvis de ikke satt ned prisen. Noe de da gjorde. Så ville prøvd det først.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (1 minutt siden):

Ikke erfaring med det selv, men flere jeg kjenner har byttet og er ikke like fornøyd. Der jeg bodde før hadde vi GET som bare suste oppover i pris. Vurderte da Telia, men sendte GET en mail først om at vi kom til å bytte hvis de ikke satt ned prisen. Noe de da gjorde. Så ville prøvd det først.

Hjertelig takk. Jeg får sjekke det. Var jo veldig lett å få Telia ned i pris da jeg fortalte de om prisen hos Altibox ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (4 minutter siden):

Hjertelig takk. Jeg får sjekke det. Var jo veldig lett å få Telia ned i pris da jeg fortalte de om prisen hos Altibox ☺️

Telia har også en del ting de kan legge med i pakka; jeg har fått med både Netflix og HBO, slik at totalkost på underholdning har gått ganske greit ned.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (13 minutter siden):

Telia har også en del ting de kan legge med i pakka; jeg har fått med både Netflix og HBO, slik at totalkost på underholdning har gått ganske greit ned.

Takker. For min del blir det plutselig dyrere når de sendte tilbud. Da koster ekstra TV dekoder 40 kr per måned, pluss 19 kr for opptak. Må høre om ekstra pakker eller poeng i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Telia 5G det er snakk om, ville jeg tenkt meg veeeldig godt om.

Jeg bytter nå tilbake til Altibox etter 1 år med Telia. 

Ble til slutt lei av mistet TV-signal med beskjed "Ooopsss - slik skal det ikke være. Vent litt så løser problemet seg selv."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Altibox er knall. Mye mer hastighet enn jeg trenger, men tv-pakken deres virker ganske fastsatt mtp. hastighet. Hatt veldig lite problemer, og problemene som har vært har vært ubetydlige. Det er litt gøy å laste ned 2-4gb videoforedrag og andre større filer på et par sekunder, uten at det er spesielt nødvendig.

Prisen har steget jevnlig. Lurer på om det var montør som anbefalte meg å binde rett før prisstigning hvert år. Uansett, det ble glemt fort og prisen økte. Vurderte så å sette ned hastigheten og kun streame. Innhentet et par konkurrerende tilbyd, og snakket med Altibox, de møtte prisen raskt. Fornøyd.  Virker som de kun trengte konkurrerende tilbud. Host ikke si det til noen, men har hørt om flere som har diktet opp et konkurrerende tilbud og fått bedre pris.

Altibox har ganske stor markedsmakt, og kundene er som regel slappe, mao. de kan heve prisene uten nevneverdige klager. Viktig å bruke forbrukermakt, finne markedet beste tilbud og så be original leverandør om samme tilbud. Likt gjelder bank og forsikringer.

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Andreas skrev (20 minutter siden):

Synes Altibox er knall. Mye mer hastighet enn jeg trenger, men tv-pakken deres virker ganske fastsatt mtp. hastighet. Hatt veldig lite problemer, og problemene som har vært har vært ubetydlige. Det er litt gøy å laste ned 2-4gb videoforedrag og andre større filer på et par sekunder, uten at det er spesielt nødvendig.

Prisen har steget jevnlig. Lurer på om det var montør som anbefalte meg å binde rett før prisstigning hvert år. Uansett, det ble glemt fort og prisen økte. Vurderte så å sette ned hastigheten og kun streame. Innhentet et par konkurrerende tilbyd, og snakket med Altibox, de møtte prisen raskt. Fornøyd.  Virker som de kun trengte konkurrerende tilbud. Host ikke si det til noen, men har hørt om flere som har diktet opp et konkurrerende tilbud og fått bedre pris.

Altibox har ganske stor markedsmakt, og kundene er som regel slappe, mao. de kan heve prisene uten nevneverdige klager. Viktig å bruke forbrukermakt, finne markedet beste tilbud og så be original leverandør om samme tilbud. Likt gjelder bank og forsikringer.

Takk for svar.

Jeg ringte de i går etter tips fra @Olechr, og det viser seg at prisøkningen ikke gjelder før bindingstiden utløper ved månedsskiftet til august.

Jeg er også veldig fornøyd med produktet Altibox leverer. Telia opplyste at de ville sende operatører for å bytte ut utstyr de mente var gammelt. Usikker på om de mener fiberkabelen er gammel, eller om det er multimodemet. Fiber ble installert for fire år siden.

Multimodemet til Altibox er av forrige generasjon, men ikke sikkert det har noen betydning ettersom jeg uansett har satt opp mesh-nettverk.

Allente ringte i dag, men nå er ikke det veldig aktuelt ettersom Altibox tilbyr både Internett og TV. Og i tillegg har vi ganske grei pakkepris.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av dette innlegget tok jeg en kjapp chat med kundeservice hos min Altibox-leverandør, og fikk i løpet av to minutter redusert prisen med 360,- per mnd.. Ny pris var garantert i 12 mnd. Eneste argumentet jeg brukte var at jeg syns det begynte å bli dyrt, og at jeg vurderte å gå over til kun internett istedenfor internett+tv-pakke..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (23 timer siden):

Hei hopp.

Alt må gjøres klart til våren og sommerens sykkelsendinger på TV. Vi har de siste tre årene hatt Altibox fiber og TV og vært veldig fornøyd med det. Nå mottok vi akkurat melding om tredje prisøkning på et halvår, og da kjenner jeg at det byr meg imot å fortsette med Altibox.

Telia har gitt oss et matchende tilbud, og vært veldig imøtekommende. Er det noen som har erfaring med Telia sin Internett- og TV pakke og kan anbefale det?

Telia i denne sammenhengen er vel da i praksis gamle GET. Vi hadde det i vårt nybygg fra 2016 og der hadde de prestert å kable coax i stedet for fiber formodentlig for å skape en lock-in situasjon. Vi gikk i dialog med GET for å få ned prisene som var altfor høye, de nektet, vi gjorde oppmerksomme på at vi ville gå ut med en gang bindingsperioden på tre år gikk ut, de nektet fremdeles. Sa de opp, og da var de villige til å senke prisen drastisk. 

Da var ikke vi lenger interessert, så vi inngikk avtale med OpenNet som gir oss 1 Gbits synkront til 237 kr/mnd. I dette tok de også investeringen med å røske ut coax av byggene og bygge et top-notch spredernett med fiber. Resultatet etter fire år er helt strålende, stabiliteten er i en helt annen klasse, de leverer avtalt hastighet, og TV-leverandør velger vi selv, eller lar være. For vår del er vi akkurat nå på Strim som er helt greit. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

suverin skrev (1 time siden):

Inspirert av dette innlegget tok jeg en kjapp chat med kundeservice hos min Altibox-leverandør, og fikk i løpet av to minutter redusert prisen med 360,- per mnd.. Ny pris var garantert i 12 mnd. Eneste argumentet jeg brukte var at jeg syns det begynte å bli dyrt, og at jeg vurderte å gå over til kun internett istedenfor internett+tv-pakke..

Hvilken månedspris endte du på? Jeg er litt lei av stadige prisøkninger, jeg også. 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (4 timer siden):

Mye mer hastighet enn jeg trenger

Dette er jo objektivt sett helt feil, kan ALDRI ha nok båndbredde 😄

Mvh leechers anno 1999

 

(Anekdote: Da vi gikk på VGS fikk vi arrangere LAN på skolen, som var samlokalisert med høgskolemiljøet den gang. Da var det bare å koble switchen rett i Uninett-boksen. Sjelden vært så lykkelig.)

Vi hadde både Telenor og Telia på runder som tilbød 5G basert nett - jeg brukte det for å presse ned prisen på mitt eget abbo hos Altibox, og har i grunn vært fornøyd med det, med unntak av selve VMG'n som følger abonnementet.

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staroh69 skrev (4 timer siden):

Hvilken månedspris endte du på? Jeg er litt lei av stadige prisøkninger, jeg også. 

Vi har drøyt gode priser her jeg bor. Har konkurranse mellom Telia og Altibox. Nå er det dyrere enn noen gang, men betaler 817 kr for;

- 500/500 mb linje 

- TV-pakke

- Fri installasjon 

- To stk nyeste TV dekoder inkludert opptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (9 timer siden):

Vi har drøyt gode priser her jeg bor. Har konkurranse mellom Telia og Altibox. Nå er det dyrere enn noen gang, men betaler 817 kr for;

- 500/500 mb linje 

- TV-pakke

- Fri installasjon 

- To stk nyeste TV dekoder inkludert opptak.

Er dette til et sameie eller borettslag, eller til frittstående eneboliger? Betydelig billigere enn det jeg får

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staroh69 skrev (1 time siden):

Er dette til et sameie eller borettslag, eller til frittstående eneboliger? Betydelig billigere enn det jeg får

Frittstående.

Ja hele området jeg bor i fikk 50% tilbud og gratis installasjon da GET etablerte seg for flere år siden. Deretter kom Altibox på døren, matchet tilbudet og kom med en bedre nettlinje + gratis Apple TV. Så kom Telia (tidligere GET) med nytt tilbud, men Altibox svarte, og slik har de holdt på.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er listeprisene for 500/500 med tv, fra tre større altibox-leverandører:

Viken: 1229,-
Lyse: 1256,- 
Eidsiva: 1329,- 

Jeg har Eidsiva, og fikk da varsel om ny pris 1389,- fra 01.05, før pruting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
suverin skrev (21 minutter siden):

Her er listeprisene for 500/500 med tv, fra tre større altibox-leverandører:

Viken: 1229,-
Lyse: 1256,- 
Eidsiva: 1329,- 

Jeg har Eidsiva, og fikk da varsel om ny pris 1389,- fra 01.05, før pruting.

Samme pris som her 🙂. Hustadvika kommune utenfor Molde. Istad Fiber.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Viken og og betaler 1229 nå, men øker til til 1289 fra 1/5. Må ta kontakt med dem og true med overgang til andre løsninger, de kan ikke melke markedet slik.

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...