Gå til innhold

filler brukt til sykkelrengjøring


hardrock

Anbefalte innlegg

Mulig et litt dumt spørsmål, men filler og kluter som blir brukt til å vaske feks drivverk på sykkelen, hvordan (hvis man gjør det) rengjører man disse? Rengjører jeg de i en egen beholder, tåler vaskemaskinen det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kaste. Tror nok mengden kraftig vaskemiddel som trengs for å rengjøre noe sånt gjør at nye kluter er mer miljøvennlig. Om ikke så er det iaf mye lettere. Kjøp mikrofiberkluter i flekpakk på feks Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikur skrev (1 minutt siden):

Kjøper da ikke filler. Bruker hullete sokker og utslitte klær. Det er alltids en sokk med hull...

….og gammelt sengetøy, gamle kluter og håndklær. Riv de opp i ønskede størrelser. Helt supre filler 👍

Kastes etter at de er brukt opp. 

  • Like 3

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu skrev (12 minutter siden):

….og gammelt sengetøy, gamle kluter og håndklær. Riv de opp i ønskede størrelser. Helt supre filler 👍

Kastes etter at de er brukt opp. 

Ja, med håndkle og sengetøy har man filler i lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ndreas said:

Får vel begynne å kjøpe microfiber-klær så jeg kan ha filler som følger Silca-standarden. Sirkulærøkonomien lenge leve!

Nei, du må bruke microfiberkluter, ikke gamle klær. Og ikke alle mikrofiberkluter er gode nok. De har prøvd seg frem og funnet en som funker best. Skal også prøve Peatys bambuskluter og se om de er like gode som mikrofiberklutene jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett- og oljeflekker løses opp ved sekstigraders vask. Hvis du ikke vil starte en egen runde med vaskemaskinen bare pga noen filler, så bruker du vanlig oppvasksåpe og varmest mulig vann og tar en håndvask.

Klutene vil muligens ikke bli helt strøkne, men greie nok.

Dersom du er redd for at trommelen skal bli møkkette så kan du legge klutene i en vaskebag.

Jeg bruker konsekvent tørkepapir

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen microfiber kluter dedikert for sykkel. Når alle er skitne går de botte med varmt vann og liten sprut med Miracle Red, etter det er de greie nok å vaskes sammen med arbeidstøy elns. Funker sånn passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt vann til sykkelvask er helt overlegent for å få vekk det verste synes jeg, da får man mye mindre på klutene. Nettopp tatt vårvask av ny bruktsykkel, var så inneforjævlig innsauset, varmt vann og sitrusrens var bankers, mer er på nivået der man egentlig burde demontert hele sykkelen og vasket alt for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...