Gå til innhold

Hvilken type sykkel ville du valgt om du kunne hatt kun en?


torbjornhb

Hvilken type sykkel ville du valgt om du kunne hatt kun en?  

126 stemmer

  1. 1. Hvilken type sykkel ville du hatt om du kunne hatt kun en?

    • Terrengsykkel (hardtail)
      23
    • Terrengsykkel (fulldemper)
      39
    • Landeveisykkel (aero-style)
      10
    • Landeveisykkel (endurance)
      14
    • Grusracer
      38
    • Hybridsykkel
      0
    • Transportsykkel / Lastesykkel
      2


Anbefalte innlegg

Altså... Når apokalypsen kommer vil det manglende vedlikeholdet av veinettet få Sørkedalen til å fortone seg som en autobahn. De 7,5 % som da sitter på en aero sykkel med 23mm hjul skal få en hard tørn.

Om jeg skal ha én sykkel vil jeg ha en hardtail med moderne geometri og to hjulsett. Så kan jeg pendle i gangfart til apokalypsen er et faktum. 🙂 

Ai er enig, selv om stemmet kanskje er et knepp for langt...

IMG_3197.webp.94c879fd212867daad3bc9698a792b9c.webp

  • Like 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9388903F-E0B5-4B2D-890E-A5E66EDFF647_1_105_c.jpeg.6643b2c3b4d165a26ca9827b12816f37.jpeg

Denne! Ikke fordi den er den mest allsidige sykkelen jeg har, men fordi det er den jeg ville savne mest hvis jeg måtte kvitte meg med alle. Grusraceren ville også blitt savna, siden jeg har laga den sjøl, men fortsatt ...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Blomst skrev (På 3.5.2024 den 20.27):

Det er ingen tvil i mitt sinn om at min elektriske fulldemper måtte være med på overgangen til en postapokalyptisk verden som kun består av folk som har én sykkel, men det er jo ikke noe alternativ her. Måtte hatt en vind- eller vannmølle som produserte strøm, da.  Men det hadde jeg fikset. 

vindmølle montert på bagasjebrettet, snakker vi evighetsmaskin eller?!

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede en post-apokalypsesykkel. En 2007-ish Scott Scale hardtail. 3x krank, 26", V-bremser. Har nå vært igjennom meg, kona, og to barn, og er tilbake som "sykle til usikre parkeringsplasser-sykkel". Den nekter å dø, selv med ekstrem neglisjering. Kjedet må har gått over tusen mil. Forferdelig bedriten å sykle sml nyere sykler, veier sikkert 18 kg, men både EMP-sikker og uinteressant for tjuvradder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega med samme oppsett. 

Til slutt brøt han sammen, kjøpte en moderne grussykkel med skjermer til vinterpendling, og pådro seg dermed umiddelbart behov for vedlikehold, vask og bekymring. 

Jeg lurer på hva Scott lagde de syklene av?

 

 

LarsB

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jobb innen sykkelpendleavstand har mine sykkelvaner endret seg betraktelig det siste året. Det er fint lite jeg kan gjøre med en blandeveissykkel med krøllestyre, som jeg ikke kan gjøre med en helstiv nulldemper. Men jeg har ofte lett for å knekke inn på en sti når jeg ser en som frister, når jeg egentlig er på grustur. Der skuffes jeg stadig av grusraceren med krøllestyre - det er lite givende å sykle sti med den. Mindre enn to sykler er umulig å se for seg. For min del tror jeg derfor det ville blitt en lett grusrakett med flatt styre og en stivennlig rittfulldemper med ca. 120 mm f/b.   IMG_9339.JPG.2ccc972554c6ee18c61d17d7998e6e6f.JPG

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute R. skrev (Akkurat nå):

Med jobb innen sykkelpendleavstand har mine sykkelvaner endret seg betraktelig det siste året. Det er fint lite jeg kan gjøre med en blandeveissykkel med krøllestyre, som jeg ikke kan gjøre med en helstiv nulldemper. Men jeg har ofte lett for å knekke inn på en sti når jeg ser en som frister, når jeg egentlig er på grustur. Der skuffes jeg stadig av grusraceren med krøllestyre - det er lite givende å sykle sti med den. Mindre enn to sykler er umulig å se for seg. For min del tror jeg derfor det ville blitt en lett grusrakett med flatt styre og en stivennlig rittfulldemper med ca. 120 mm f/b.   IMG_9339.JPG.2ccc972554c6ee18c61d17d7998e6e6f.JPG

Krøllestyre🙌😅

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick skrev (12 timer siden):

9388903F-E0B5-4B2D-890E-A5E66EDFF647_1_105_c.jpeg.6643b2c3b4d165a26ca9827b12816f37.jpeg

Denne! Ikke fordi den er den mest allsidige sykkelen jeg har, men fordi det er den jeg ville savne mest hvis jeg måtte kvitte meg med alle. Grusraceren ville også blitt savna, siden jeg har laga den sjøl, men fortsatt ...

Hvilken sykkel er dette? Ser jo helt rå ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Sveinung1 skrev (1 time siden):

Hvilken sykkel er dette? Ser jo helt rå ut!

Det er en velomobil, altså en liggesykkel med (selvbærende) karosseri. De fleste velomobiler har to hjul foran og ett bak (såkalt "tadpole"), men denne har fire hjul - derav navnet "Quattrovelo". Den lages av Velomobiel i nederland.

Endret av Nick
Trykkleif
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DesmoSkier skrev (17 timer siden):

Tilbake til gamle dager da landevei var et underbruk av terrengsykkel, altså 😉 

Ja, nå kommer den gjengen med posete oransje bukser, vide blå trøyer, røde hansker og grønne hjelmer med massive visir til å bli så kjepphøye at de ikke blir tilsnakkendes i pausene mellom bamsemums og fiksing av knuste briller med gorillatape.

For å balansere, får jeg bruke mine svinnende krefter som moderator til å slette alle innlegg om KAVENZ VHPXX før maktovertagelsen.

Neida. Joda. Neida 🙂

  • Haha 2

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (10 timer siden):

Ja, nå kommer den gjengen med posete oransje bukser, vide blå trøyer, røde hansker og grønne hjelmer med massive visir til å bli så kjepphøye at de ikke blir tilsnakkendes i pausene mellom bamsemums og fiksing av knuste briller med gorillatape.

For å balansere, får jeg bruke mine svinnende krefter som moderator til å slette alle innlegg om KAVENZ VHPXX før maktovertagelsen.

Slapp av, alle setter pris på deg og innleggene dine ❤️ 

Men de posete klærne er ikke så posete lenger, og det er kanskje ikke fordi klærne har blitt større.

Jeg mangler grønn hjelm, men tok på meg dette til ære for deg 🙂

20240506_221105.jpg.3ea0f20c5e58a6cfb1f3b16e580c74c8.jpg

 

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...