Gå til innhold

Hvilken type sykkel ville du valgt om du kunne hatt kun en?


torbjornhb

Hvilken type sykkel ville du valgt om du kunne hatt kun en?  

126 stemmer

  1. 1. Hvilken type sykkel ville du hatt om du kunne hatt kun en?

    • Terrengsykkel (hardtail)
      23
    • Terrengsykkel (fulldemper)
      39
    • Landeveisykkel (aero-style)
      10
    • Landeveisykkel (endurance)
      14
    • Grusracer
      38
    • Hybridsykkel
      0
    • Transportsykkel / Lastesykkel
      2


Anbefalte innlegg

Terrengsykkel (fulldemper) og grusracer ligger helt likt med 34,94% 😱

Her må det mobiliseres gjennom helgen!

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sepeda said:

Terrengsykkel og grusracer ligger helt likt med 34,94% 😱

Her må det mobiliseres gjennom helgen!

Det er ikke likt om du tar med at skikkelige syklister™ også sykler hardtail i skogen 😉

På den annen side så sykler kanskje barbertelegger-folket racer på grusvei? Jeg vet ingenting om det.  Regelene for hvem som vinner virker uklare 😄

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops!

Takk - betimelig påpekning.

Rettet!

Ja, dersom vi skal ta dette som det endelig oppgjør mellom de barbariske hordene fra de dype urørte skogene og forsvarerne av klassisk sivilisasjon, romerske veier og kulturlandskap, blir det i skrivende stund 34,94 + 12,05 for førstnevnte og 34,94 + 8,43 + 8,43 for sistnevnte. Kanskje + 1,2% også for sistnevnte - jeg er usikker.

Hybrid har nøyaktig 0%, noe som bekrefter at her er det ikke plass for kompromisser eller forbrødring. Det er enten eller.

  • Like 3
  • Haha 3

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha -joda jeg så det før jeg svarte.

Men @Sepeda - har ikke du syklet sti før du gikk helt over til den mørke siden? Føler du aldri et savn når du raser forbi de mystiske barnålsstiene, der du makser ut tempoet over den menneskelagde grusen hvis egentlige formål er å hente trær til kapperiet? Er eventyrlysten til å utforske stier borte, eller finnes det litt igjen?

Legger ved bilde av en trio av glade syklister uten bakdemper ❤️ Meg til høyre, de andre kan identifisere seg selv om de vil 🙂

DSC03189.jpg.4a9f3280eb65c34f83e4432dad1fa967.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil i mitt sinn om at min elektriske fulldemper måtte være med på overgangen til en postapokalyptisk verden som kun består av folk som har én sykkel, men det er jo ikke noe alternativ her. Måtte hatt en vind- eller vannmølle som produserte strøm, da.  Men det hadde jeg fikset. 

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Blomst skrev (11 minutter siden):

Det er ingen tvil i mitt sinn om at min elektriske fulldemper måtte være med på overgangen til en postapokalyptisk verden som kun består av folk som har én sykkel, men det er jo ikke noe alternativ her. Måtte hatt en vind- eller vannmølle som produserte strøm, da.  Men det hadde jeg fikset. 

Sorry😅. Jeg har gjort så mye feil med denne posten at det kunne vært CV-en min over alt jeg ikke kan.

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Mr. Blomst said:

Det er ingen tvil i mitt sinn om at min elektriske fulldemper måtte være med på overgangen til en postapokalyptisk verden som kun består av folk som har én sykkel, men det er jo ikke noe alternativ her. Måtte hatt en vind- eller vannmølle som produserte strøm, da.  Men det hadde jeg fikset. 

Her er vi ikke på linje. I enhver Zombie-film så blir jeg irritert over at "heltene" i filmen velger et kjøretøy som er avhengig av ekstern kraft. Hvorfor ikke bare velge en sykkel? En eventyrsykkel med bagasjefester, skjermer, flarebars og evigvarende CK-lager måtte vel være det ultimate transportmiddelet i en zombie-apokalypse? Men neida - alle kjører bil i en verden der produksjon av drivstoff har stoppet opp, sammen med turbinene som produserer elektrisitiet.

Jeg ser for meg at Zombie-apokalypsen blir den evige seier for oss om sykler med kjøttmotor.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havner nok i samme kategori, med at en gravel og en lett fulldemper, så har man det man trenger. Jeg hadde nok valgt det jeg sykler på i dag, en Epic Evo om jeg skulle kun hatt en, men setter pris på å ha en Diverge i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DesmoSkier skrev (37 minutter siden):

Her er vi ikke på linje. I enhver Zombie-film så blir jeg irritert over at "heltene" i filmen velger et kjøretøy som er avhengig av ekstern kraft. Hvorfor ikke bare velge en sykkel? En eventyrsykkel med bagasjefester, skjermer, flarebars og evigvarende CK-lager måtte vel være det ultimate transportmiddelet i en zombie-apokalypse? Men neida - alle kjører bil i en verden der produksjon av drivstoff har stoppet opp, sammen med turbinene som produserer elektrisitiet.

Jeg ser for meg at Zombie-apokalypsen blir den evige seier for oss om sykler med kjøttmotor.

Lykke til når han ultraraske zombien fra nyinnspillingen av Dawn of the Dead (undervurdert film, eller?) løper etter deg, som må frakte femten liter vann og fjorten kilo boksemat i tillegg til DBSen fra 1972 (har for meg at eldre DBSer er eneste overlevende fra sykkelrasen i et postapokalyptisk samfunn). Jeg suser forbi på Levoen min, og stjeler et par liter vann i tillegg. Har selvsagt overstyrt fartssperren. Det monetære system er selvsagt en anakronisme når den tid kommer, men min sosialfaglige bakgrunn har gitt meg en manipuleringsevne utenom det vanlige, og på den måten har jeg fått en tidligere ingeniør til å bygge meg en strømforsyning. Good times. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg kun til gamle Zombie-filmer der det er lett å sykle fra de hjernedøde.

Samfunnstrukturen der en ingeniør har incentiver til å bygge strømforsyning til andre enn seg selv er borte.

Elbilen din går så langt den går, og så dør den ut. I det minste har du lagt opp til en klassisk zombie-scene. Klem og mums ❤️ 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være en utveksling av varer og tjenester mellom mennesker, også i et postapokalyptisk samfunn. I dette ligger også store muligheter for manipulasjon. Vil tro at ingeniøren umulig kan takke nei til å låne sykkelen min innimellom, f. eks. Men da mot at han lar kona være igjen så lenge. 

Dessuten vil det være vanskelig, om ikke umulig å forsere en tropp med nedslaktede zombier i en trang gate på jakt etter forsyninger - til det trenger man en elektrisk fulldemper. Og ikke la meg begynne en rant om hardtails her. Hvordan kan man velge en HT hvis man har en fulldemper (så fremt man ikke er helt S/M da)? Joda, jeg har en HT jeg, med slakk styrevinkel og det hele. Men vil man ikke ha det litt komfortabelt i et postapokalyptisk samfunn, da, hvis man kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er  nok din egen kone som evt må være igjen. Jeg tenker at i et slikt samfunn så stoler ingen på noen. Så hvem vet hva ingeniøren lager etter å ha hengt med kona di en stund? Muligens en ladestasjon som passer systemet på elsykkelen din? Kanskje ikke?

Jeg hadde nok satset på en Bullit, mine egne lår og å finne mat og vann på veien. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller skal det være en offroad lastesykkel? Lastesykkel brukt til "offpiste" , eller hva dere terrengsyklister kaller det 😋

GinkGo har et par morsomme videoer der de gjør ulike sprell med lastesykkene sine ☺️

 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen har grusracer en knapp ledelse.

Om noen kan få over den gjengen med ubarberte barbarer som forlot oss til fordel for Discord, burde det være en lett seier for terrengsykkel, fulldempet eller ei.

  • Like 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det soleklare valget en fullblods racer. Er ingen problemer å sykle grus med en slik. Tross alt gikk TDF på grusveier av elendig kvalitet i mange tiår.

Har elektrisk fulldemper og 2 29" tommer HT (den ene er nå overtatt av guttungen)  Kort oppsummert fenger ikke terrengsykling meg. Den elektriske vil bli solgt (for mye traktor)

Jeg sykler utelukket bukkestyre (med unntak  av hybrid til transport i hverdagen)

Turer i natur/terreng foretrekker jeg å ta som fotturer og da gjerne så langt unna skogsveier og stier som mulig, hvis jeg får velge.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sepeda said:

Om noen kan få over den gjengen med ubarberte barbarer som forlot oss til fordel for Discord, burde det være en lett seier for terrengsykkel, fulldempet eller ei.

Tror faktisk det er opptil flere av oss som henger begge steder. Men det er bare her jeg åpent tør innrømme jeg skal sykle krøllestyresykkel i dag, og faktisk tror jeg vil like det.

  • Like 3

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte hardtailen. Om man kan tillate seg å ha litt ulike hjul og evt stiv gaffel å alternere med, tror jeg det er den mest fleksible ihht mine preferanser, og bør være low maintenance og solid nok til postapokalypsen.

Ironisk nok eier jeg ikke noen terreng-hardtail bortsett fra fatbiken for øyeblikket 🙂 

  • Like 1

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle syklene jeg eier, er det fortida grusraseren og den grove hardtailen som brukes mest.  Førstnevnte gjør mest nytte for seg, mens jeg har mest morro med sistnevnte.   Men hvorfor overleve apokalypsen om vi ikke kan ha det morro etterpå?  Svaret blei derfor hardtailen, så får jeg heller veksle mellom dekk, styrer, stem og drev, samt få på noe vesker.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...