torbjornhb Posted May 2 Share Posted May 2 (edited) Enkelt og greit. Dersom du kunne hatt kun en sykkel til disposisjon. Hvilken type sykkel ville du ha valgt? Edited May 2 by torbjornhb Quote https://pulssonen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
torhovland Posted May 2 Share Posted May 2 Om eg berre kunne hatt ein ville det blitt ein blandevegssykkel med 2-delt krank og dempegaffel. Slik som denne: 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted May 2 Share Posted May 2 @torhovland Den har forresten ikke bare dempegaffel. Det er en fulldemper 😎 Tipper @torbjornhb trenger flere undergrupper her 😀 2 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
torhovland Posted May 2 Share Posted May 2 Jepp, eg fann i farta ingen andre gode eksempel. Men det er eg sikker på at du gjer 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjornhb Posted May 2 Author Share Posted May 2 (edited) Sepeda skrev (9 minutter siden): @torhovland Den har forresten ikke bare dempegaffel. Det er en fulldemper 😎 Tipper @torbjornhb trenger flere undergrupper her 😀 Jeg tenkte på det, men regnet det inn med Grussykkel 🙂. Kunne jo tatt med en million varianter om man skulle delt inn i alle undergruppene. Eller burde det vært en egen for "Eventyrsykkel"? Edited May 2 by torbjornhb Quote https://pulssonen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted May 2 Share Posted May 2 Savner i hvert fall kategorien aero-lettvekts-fulldempet-landeveisnær-gravelsykkel 😆 Eventyrsykkel, ja. Det var de gode gamle dager da Landevei for første gang omtalte de nye allsidige bukkestyresyklene. Men det ble dessverre for poetisk for massene. Landevei 2017 💗 1 2 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted May 2 Share Posted May 2 Helt umulig spørsmål egentlig. Er så mye som er gøy. Hvis man kunne valgt 2 sykler slik at man kunne hatt en racer/grus og 1 til terreng er det litt enklere. Kun 1 så hadde det nok blitt en fulldempet terreng (usikker om jeg skulle hatt el eller ikke). 3 Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted May 2 Share Posted May 2 Kan vi i det minste begrense meningsmålingen til en apokalyptisk fremtid der vi ikke har strøm og bensin og må bruke én sykkel for å overleve? En tråsykkel for Darol Dixon? 2 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vemod Zachariassen Posted May 2 Share Posted May 2 ATB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted May 2 Share Posted May 2 Til praktisk bruk tenker jeg en grusracer med skjermer, bagasjebrett og litt brede men ok lettrullende dekk ville dekt det meste. Både pendling, landevei og skogsturer klarer den fint. Så klart ikke grov sti, og en fulldemper klarer jo også alt det andre. Det bare er så lite totalt av det jeg sykler, og såpass mye kjipere utenfor sti, at jeg da ville gått for grusraceren min. 2 Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted May 2 Share Posted May 2 3T RaceMax hadde dekket mye av mitt bruksområde, med 2(3) hjulsett. Vanskelig å erstatte fulldempet stisykkel, men det blir mindre og mindre stisykling loggført. Med så store dekk som mulig kunne singletracks vært gøy, og gitt flashback tilbake når jeg syklet på helstiv 26" sykkel med karbongaffel og ganske smale dekk. Hver stein kjentes om man ikke posisjonerte kroppen riktig. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted May 2 Share Posted May 2 Vi får sende @SykkelØyvind på oppdrag om å teste ut teorien din @Andreas, han har jo iaf sykkelen og sikkert minst to hjulsett 🙂 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted May 2 Share Posted May 2 Vent! Jeg ville valgt denne. Så ville jeg ha solgt den og kjøpt fem toppmodeller blant torbjornhbs syv sykkeltyper for pengene. 1 1 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dingo Posted May 2 Share Posted May 2 Det blir selvsagt en lastesykkel - Allan Shaw's Silk Road Mountain Race Omnium Cargo - BIKEPACKING.com 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SykkelØyvind Posted May 2 Share Posted May 2 Olechr skrev (4 timer siden): Helt umulig spørsmål egentlig. Er så mye som er gøy. Hvis man kunne valgt 2 sykler slik at man kunne hatt en racer/grus og 1 til terreng er det litt enklere. Kun 1 så hadde det nok blitt en fulldempet terreng (usikker om jeg skulle hatt el eller ikke). Enig med Ole Christian her. Jeg koser meg veldig på 3Ten på asfalt og grus og en og annen kjerrevei, men stisykling på grusracer er lite givende. Det funker å sykle grus og vei med en lett fulldemper - den kan også settes opp med dekk/hjul for grus/vei og på den måten være ganske kvikk på langtur utenfor terrenget også. En utfordring er moderne utveksling på terrengsykler - 34/36-10 som tyngste gir er ikke så velegnet til langtur på grus og asfalt. 1 Quote Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjornhb Posted May 2 Author Share Posted May 2 Jeg skulle begrenset denne tråden til "en sykkel med bukkestyre", og en terrengsykkel. Litt seint nå 😬 Quote https://pulssonen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted May 2 Share Posted May 2 torbjornhb skrev (12 minutter siden): Jeg skulle begrenset denne tråden til "en sykkel med bukkestyre", og en terrengsykkel. Litt seint nå 😬 Da vil jeg har en racing grussykkel og en terreng med 120/130 vandring. Da kan jeg sykle alt. 🙂 3 Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted May 2 Share Posted May 2 Jeg som har noe (mye) mindre terrengferdigheter og kom-muligheter ville gått for adventure grus og en endurosykkel 160/150ish eller noe. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SykkelØyvind Posted May 2 Share Posted May 2 Olechr skrev (19 minutter siden): Da vil jeg har en racing grussykkel og en terreng med 120/130 vandring. Da kan jeg sykle alt. 🙂 Igjen enig med Ole. Og akkurat det jeg har i dag - eller i hvert fall hva jeg bruker. Jeg har flere sykler, men til sportslig sykling bruker jeg gravelracern på grus og landevei og Santa Cruz Blur TR til alt av sti-/terrengsykling. 1 Quote Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted May 2 Share Posted May 2 En sånn dekker det meste: Ikke like god på alt, men det er ikke den ting den ikke kan LarsB 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermann Posted May 2 Share Posted May 2 Jeg hadde valgt min Rose Bonero om jeg kun skulle hatt en sykkel. Den funker til pendling, er forholdsvis rask på grus, er gøyal på pumptracks, kan trekke sykkelvogn, er lynrask på lett sti og kan brukes med helhjelm i sykkelpark. Ville samtidig savnet de andre syklene mine... Det er en god opplevelse når man merker at man har akkurat riktig verktøy for den aktiviteten man bedriver der og da. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted May 2 Share Posted May 2 LarsB skrev (1 time siden): Ikke like god på alt, men det er ikke den ting den ikke kan Ikke den ting den ikke kan, Lars? Virkelig, Lars? Pfft. 4 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted May 3 Share Posted May 3 I praksis bruker jeg bare én sykkel, selv om jeg har to av den. Men den finnes ikke blant valgene. Altså, helstiv 29+ singlespeed. 🙂 1 1 Quote Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtleR Posted May 3 Share Posted May 3 Som flere er innom. Én sykkel er rett og slett ikke nok så det må være to 🙂 Jeg er toppfornøyd med BMC Kaius til alle typer vei og Scott Spark til alt av terreng. Med to hjulsett satt opp med forskjellige dekk til begge er de topp til alt. 1 Quote Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony - Wahoo KickrBike Shift Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furu Posted May 3 Share Posted May 3 Dan skrev (10 timer siden): I praksis bruker jeg bare én sykkel, selv om jeg har to av den. Men den finnes ikke blant valgene. Altså, helstiv 29+ singlespeed. 🙂 Jeg satt og tenkte på Krampusen jeg hadde. Tror det ville vært et godt valg. Da MED opptil flere gir. 2 Quote /Stig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.