Gå til innhold

Vuelta a España 2023


baroudeur

Anbefalte innlegg

" Apparently there has already been more drama. With four men arrested for allegedly planning on sabotaging the race by pouring 400 litres of cooking oil on the riders.

In a post on X (formerly Twitter), the local police said: "With this mechanism they intended to sabotage yesterday's stage of La Vuelta. Two drums with 400 litres of liquid that they intended to throw on the road as the peloton passed four people arrested red-handed in Lleida.""

 

 

  • Sad 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pog sitter hjemme men UAE har tre mann (Soler, Ayuso og Almeida) foran beste Ineos rytter. For spenningens skyld håper jeg en dansk fisker og det lille belgiske monsteret viser menneskelige takter. Hadde vært kult med jyplingen Ayuso 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike meg hard etappe i dag. Stort brudd med masse gode syklister, full sprekk på Remco. Jumbo vinner fort Vueltan i dag. Men ikke sikkert hvem av de vinner. Eller jeg undervurderer selvsagt Remco sine TT ferdigheter. Er ikke over GC kampen enda.

Endret av Oddefa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (10 minutter siden):

full sprekk på Remco

Det var ikke i nærheten av en full sprekk. Han kjører på tall og tar sekunder på slutten. Mas gjør det motsatte og sprekker. De kommer omtrent likt i mål. Så får vi se hva konsekvensene av det Mas og forsåvidt TJV driver med er. Remco "sprakk" i fjor også. Og stod på toppen av pallen til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (Akkurat nå):

Det var ikke i nærheten av en full sprekk. Han kjører på tall og tar sekunder på slutten. Mas gjør det motsatte og sprekker. De kommer omtrent likt i mål. Så får vi se hva konsekvensene av det Mas og forsåvidt TJV driver med er. Remco "sprakk" i fjor også. Og stod på toppen av pallen til slutt.

Når jeg skrev det var det "sprekk", men 1 minutt etterpå så var det ikke det så jeg var selvsagt alt for rask med den kommentaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (5 minutter siden):

Når jeg skrev det var det "sprekk", men 1 minutt etterpå så var det ikke det så jeg var selvsagt alt for rask med den kommentaren. 

Jeg er enig i at det ser ut som en sprekk når han blir frakjørt, men i praksis lar han seg bli frakjørt for å unngå å sprekke. Det er lett for meg å være etterpåklok når jeg vet resultatet, jeg fryktet jo sprekk jeg også, selv om han er typen som kjører på tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig sett en Vuelta-etappe, og det var flaks at det ble denne! Dette var jo godt løst av JV, med "seier" på to fronter. Selv Chris Horner må vel gi dem cred for dette, selv om de fleste hjelperytterne forlot de to kapteinene sine. Kuss kan jo være kaptein foren gangs skyld...

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prins Sepp får endelig lov til å skinne, noe av det mest fortjente innenfor sykkel de siste årene. Han har selvsagt normalt en godt betalt jobb med å bidra for sin (eller sine) kaptein(er) og han har i stor grad vært svært delaktig gang etter gang for Rog og Jonas. Jeg gjetter på at slike muligheter både bidrar til mer motivasjon og muligens også et ønske om å få en større rolle i et annet lag. For en mann ! ! !

Å avskrive det lille belgiske monsteret tror jeg er en dårlig idè, men posisjonen til Jumbo ser strålende ut.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg hater spurtetapper i GT. Drittkjedelig til det er en mil igjen og så trynings på trynings og skader, DNF siste milen. 

Men moro med skrellseier da. Mannen som ser ut som hipstermuslimterroist.  Kult rett og slett. Men kjipt med Arensmann og evt andre som skadet seg.

Endret av Oddefa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (45 minutter siden):

Merker jeg hater spurtetapper i GT. Drittkjedelig til det er en mil igjen og så trynings på trynings og skader, DNF siste milen. 

Men moro med skrellseier da. Mannen som ser ut som hipstermuslimterroist.  Kult rett og slett. Men kjipt med Arensmann og evt andre som skadet seg.

For ikke å snakke om at produsenten presterer kun å vise det siste sekundet av spurten, for deretter å gå helt i svart. Amatørmessig!

Frekt skjegg på herr Soupe!😎

spacer.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at arrangøren gjør sitt aller beste for å føkke opp rittet maksimalt. Dagens avgjørelse om å stoppe tida for GC 2 km fra mål, men beholde opprinnelig målgang for etappen må være et historisk lavmål. Det er uforståelig på så mange vis at man knapt kan vente på neste absurde utspill fra den kanten.

Kult med seier til Kämna, resten var et ubegripelig gjesp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tempo ga oss kanskje ikke noe klart svar om hvem som vinner Vueltan, men at Kuss tok et trinn opp i JV hiarkiet på bekostning av Vingegård tror jeg man kan si. Vet ikke om det er spennende eller kjedelig at både UAE og JV har 3 stk der oppe. Men det som er spennende er at plutselig er de 3 rangerte i de to teamene som ligger øverst og hvis Soler eller Kuss skulle gå bort å lede dette etter helga så hadde det også vært kult. Antar at Tourmalet på fredag gir oss de neste svarene. Klarer Remco å vinne denne Vueltan skal jeg bli Remco fan for ikke tvil på at han blir satt under press fra mange kanter her.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UAE imponerer på tempo! Det skal være noe de har jobbet systematisk med, inkludert utstyret, og de leverer.

Resultatet er at Vuelta 2023 er pill åpent i det uke 2 for alvor tråkkes i gang. Roglic-avslutning i morgen og Remco er nok sugen på å hevne dagens nederlag til Ganna. Kan bli gøy kjør om etappen, neppe noen større endring i GC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...