Gå til innhold

Vuelta a España 2023


baroudeur

Anbefalte innlegg

Kuss slepte vel Roglic opp Angliru for et par år siden så vi får håpe det blir motsatt i år:

Denne to år gamle kommentaren under videoen må vel sies å være svært relevant i dag:

Sitat

I think kuss can win a future grand tour. He so incredibly effortless in the mountains. If he can work on his tenpo and flat stges he is complete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den største prestasjonen? At et lag vinner alle 3 GT med forskjellige ryttere. Eller at de vinner 3 og Vingegard tar både TDF og Vueltaen?

Det er jo noe stort med å ta den dobbelen. Likevel håper jeg på Kuss nå, jeg ser kanskje på Vingegard som litt mindre sympatisk om han ikke snart begynner å hjelpe Kuss...

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva de har tenkt, men om du vil at Kuss skal DØ (det er ikke det samme som at ballspillere sier blø for drakta) for at DU skal vinne TdF neste år bør du da :

1) La han få skinne og støtte han om det ikke er betydelig fare for at laget mister seieren

2) Sørge for at alle vet hvem som er sjefen og klinke til i ettermiddag

3) Snakke med lagledelsen og si jeg er åpen for alt, fortell meg hva dere vil jeg skal gjøre og jeg bidrar selvsagt til at Kuss får seieren

4) Spille dum i ettermiddag og komme med en dustete forklaring

5) Spille med åpne kort og fortelle hva som er planen og det er "jeg støtter SEPP KUSS"

 

Når alt kommer til alt er nok fiskeren sterkest og kan sette et minutt i sekken på alle andre i dag. Lagledelsen bør selvsagt være tydelige overfor laget og media, at det kan ødelegge taktikken er i såfall sprøyt, de har full kontroll på alt annet enn Ayuso som ligger minuttet bak Roglic på tredje. Og det er lettere å sitte i sofaen med fasit, kanskje har de allerede lovet å kjøre for Vingegaard og det har vært en forutsetning for at han skal kjøre Vuelta'n,. hva vet vel jeg. I min bok kommer laget samlet sett best ut av å la Kuss få seieren, det skaper motivasjon for flere nåværende og potensielle ryttere og gir cred i sykkelmiljøet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men syntes resultatet ble ok, ikke minst så er det ikke avgjort hvilken dude som vinner dette. Rart å syntes det er spennende å se lagkamerater kjempe "mot" hverandre. Dog har jeg en følelse at Vingegaard holdt litt igjen og dermed holdt den røde trøya på Kuss. Alt i alt ikke den meste spennende Angliru etappen men samtidig bedre en forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jeg ikke komme av Bahrain, strålende av Landa og ikke minst hjelperytter «Third week Wout(Poels)». Superfint at Kuss selv om han måtte slippe fortsatt sitter i rødt. Usikker men jeg synes Vingegaard så ørlite uberørt ut og sikkert kunne kjørt hardere. Kuss altså i årets tredje GT !!!!

Innrømmer bom’en, trodde Rog skulle slite med å holde min helt, unge Juan Ayuso unna pallen. 
 

IMG_8742.jpeg.d6bb268b051d221b1f746c3120be1676.jpeg 

Noen som husker Landa fra tiden i Sky, han så fantastisk ut med brillene på Kask hjelmen mens røkla rundt han (her Froome, Martin og Aru) bare så sånn passe ut. 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Jonas og Primoz vunnet litt, og de har sjansen til å gjøre det rette i morgen. Særlig Jonas. Leder Kuss etter morgendagens etappe så burde det holde inn for ham. Særlig om han får litt hjelp av de to nevnte "hjelperytterne".

  • Like 1

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om. Jonas er positiv når han snakker om Kuss etter etappen mens Rog høres vag ut. Jonas trekker ikke en meter men ligger tilsynelatende enkelt på hjulet til Rog. Rog klarer ikke å ta mer enn noen sekunder på Kuss og jeg tror Vingegaard kunne lagt minst et minutt i sekken om han ønsket det. Vingeaard gjør ingen forsøk på å vinne etappen, inkl bonus sekunder. Jeg har respekt for dansken men ikke sloveneren. Om jeg var Kuss ville jeg (om han mister trøya) heller gitt alt for Vingegaard enn Rog. Mulig Rog er mer knotete på engelsk men jeg synes dansken virker med moden, trygg og ordentlig glad på andres vegne. Mikel Landa reddet trøya til Kuss, ingen snakk om saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Rog og Kuss virker å ha mye bedre kjemi en Vingegaard og Kuss/Rog, og de er mye mer kontaktsøkende til hverandre (på tvn iallefall) etter rittet en dansken, som strengt tatt ikke virker spesielt sosial. Selv om jeg håper på at Kuss sitter igjen med rød trøye til slutt så syntes jeg ikke Rog kommer dårlig ut i dag. Men er enig at antagelige hadde dansken mer å gå på i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de samtalene deres etter målgang var helt cringe, og lagtaktikken er usympatisk. De kunne fint kontrollert inn "tulle-GC"-en til en trofast hjelperytter over mange år - og samtidig blitt et mer populært team og yndet sponsorobjekt. Nå ender de opp med å bli litt uspiselige.

Sportsdirektøren til Jumbo-Visma bekreftet i intervju at stallordren er "alle kan angripe for egne sjanser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som tror på at Vingegard mener han ønsker at SK skal ta sammendraget? Jeg synes han så bort hver gang han sa det. Han visste jo ikke om SK beholdt ledelsen rett etter målgang. Om V ikke ville ta seieren fra Roglic og han ønsker at SK tar sammendraget, hvorfor kunne han ikke redusere farten og tape litt tid mot målstreken?

Det var så fint at V kunne ta seieren på sin datters bursdag, men SK kunne ikke få den på sin egen bursdag? Greit nok, det er sammendraget det handler om. Det er lettere å forsvare at PR går ettersom han lå såpass langt bak.

Kanskje kjører de for SK i dag, men det har nok oppstått noen sår i Jumbo allerede.

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (14 timer siden):

Synes de samtalene deres etter målgang var helt cringe, og lagtaktikken er usympatisk. De kunne fint kontrollert inn "tulle-GC"-en til en trofast hjelperytter over mange år - og samtidig blitt et mer populært team og yndet sponsorobjekt. Nå ender de opp med å bli litt uspiselige.

Sportsdirektøren til Jumbo-Visma bekreftet i intervju at stallordren er "alle kan angripe for egne sjanser".

Det synes jeg er merkelig. Tenk om den ordren hadde gått ut under Tour de France lissom. "ja, nei, vi har altså Jonas i den gule ledertrøya, men alle kan angripe som de vil altså".  Hadde aldri skjedd. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jumbo-Visma leter for øvrig etter sponsor som skal overta for Jumbo neste år - det nevnes nok et pengefond fra Emiratene som står klare til å gå inn i sykkelverden - så spørs det hva som gir mest valuta i den avtaleforhanslingen - 100% safe inn 3. GC og bli ansett som et like kjipt lag som Sky, eller 95% safe inn for Kuss og bli ansett som et kult lag og i tillegg sikre seg en evig motivert verdens beste klatrehjelperytter for de neste 12-24 GT's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (44 minutter siden):

Jumbo-Visma leter for øvrig etter sponsor som skal overta for Jumbo neste år - det nevnes nok et pengefond fra Emiratene som står klare til å gå inn i sykkelverden - så spørs det hva som gir mest valuta i den avtaleforhanslingen - 100% safe inn 3. GC og bli ansett som et like kjipt lag som Sky, eller 95% safe inn for Kuss og bli ansett som et kult lag og i tillegg sikre seg en evig motivert verdens beste klatrehjelperytter for de neste 12-24 GT's.

Om du er sponsorsjef i ett pengefond fra midtøsten er godwill i det amerikanske markedet verdt mer enn et av to mindre europeiske land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kanskje planen hele veien, eller så var det reaksjonene etter gårdagens etappe... FB-sida til Jumbo levner ikke mye tvil om hva publikum ønsker og forventer. Endelig kjørte Jumbo som de skulle, og det var enkelt for Vingegard å slippe en luke og sende Kuss etter Ayuso og Mas som spurtet mot mål. 

Endret av knut7

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...