Gå til innhold

Vuelta a España 2023


baroudeur

Anbefalte innlegg

OleF skrev (4 timer siden):

Hva skjedde med Remco?

De delte ut gratis prosjoner moule frites i bunnen av den første bakken, og som god belgier kunne han ikke dy seg :classic_tongue:

Det ble jo spekulert i sykdom og det virker jo ganske sannsynlig.  "En dårlig dag" skal jo ikke bety 25min+ for en av hans kaliber. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må jo være sykdom. Kjipt for GC for nå blir det nok 3 x JV til slutt og spenningen fremover blir vel om sykdom viser seg i JV eller hvem som vinner etapper. Håper iallefall Kuss tar/får det, han fortjener det. Skal sies at det virker å være god kjemi mellom Kuss, Vinge og Rog så den sterkeste får vel lov til å vinne. Og som flere her sier så har jo dansken gode sisteuker, men det har jo Rog også. Men skal nyte etappen i morgen og Angrilu uten klage på spenningen i GC. Hadde virkelig ønsket meg en Bardet seier en av dagene, eller Carthy seier igjen på Angrilu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jyplingen Ayuso sniker seg inn på pallen men Jumbo-seier i alle tre GT’s ser opplagt ut. Når skjedde det sist at et lag tok trippel (eller har det skjedd) ? 
 

Jeg prøver å ikke tenke på at det som ser for godt ut til å være sant osv. Det virker som de er i kalasform hele tiden. Kuss kjører sin tredje GT i år og ser helt rå ut. 
 

Forresten råsterke ryttere som er ute av sammendraget, G, Remco, Almeida, Martinez, Carthy osv. Håper på et sterkt brudd. Men det kan bli hardt for en liten klatrer å lykkes i bruddkampen. Remco om han er frisk bør forsøke.

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remco. Begynner å like han. Herlig sykling i dag, og makan til å være på i dag, var ikke tvil et sekund at han skulle vinne. Flott scener i mål. Og Bardet er en favoritt, så var digg at han var med, men var også "lett" å se at dette ikke ville bli seier til han. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (2 minutter siden):

Jeg har null tro på at han gjorde dette med vilje for å få muligheter til å vinne etapper.

Han ofret definitivt ikke sammenlagtsjansene for å kunne vinne etapper, men det virker ganske tydelig at han, etter å måtte slippe feltet, ikke gikk inn for å begrense tapet. I stedet lot han seg falle så langt som mulig i sammendraget for å senere kunne gå i brudd. Han hadde aldri fått gått i brudd om han bare lå 5-10 minutter bak teten. Å tape 27 minutter på en etappe dagen før en maktdemonstrasjon tyder på et sprekken var litt fysiologisk, men mest mental. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet at Remco var syk og dro hjem. En knallprestasjon dagen etter en kollaps minner alt for mye om tidligere tider med "to plis og blodet fra en ufødt tvilling" og en maktdemonstrasjon uten like. 

NB og PS og alt. Jeg sier ikke at jeg i det hele tatt tror Evnepoel ikke har rent mel i posen. Men små stemmer i bakhodet ville ikke kommet med et pip om han dro hjem og dro dyna over hodet. 


LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LarsB Som Bruyneel selv sa, var det noe Landis-i-alpene dagen derpå over Remcos comeback.

Den logiske forklaringen er at han kalkulerte tapet på foregående etappe da han først måtte slippe. Det gir både mening og sparer mye energi. Man kan nesten si at det gir mer mening at Remco skal ha en så god dag enn at han skal ha en så dårlig dag at han taper 27 minutter. Det er ikke veldig ofte GC-ryttere får lov til å gå i brudd så man har vel egentlig ikke så mye å sammenligne med heller.

Men enig i at sånne prestasjonskontraster i utgangspunktet er unormale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var første dagen pas normal eller dag to? Jeg heller til det første.
At Rui Costa tok seieren i går og at Bardet hang med lenge lørdag viser jo at vi snakker om menneskelige prestasjoner. Vueltaen ble jo også faktisk litt morsom og åpen pga. Remcos fall. Jumbo blir jo egentlig litt paralysert nå, så da blir det mer fritt for alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bratt oppoverfinale i dag før L'Angliru skiller Clinton fra Lewinsky i morgen, helt hysterisk med 20% eller deromkring i snitt på de siste 7 km av bakken. Jeg er spent på om en dansk fisker sitter rolig dersom Kuss har kontroll men håper på litt bråk fra Ayuso. Mest av alt tror jeg JumboVisma trykker så hardt at det gir lite mening å støte. Lurer på om Rog henger med når det blir så bratt, håper på Kuss, Vingegaard og Ayuso på podiet etter morgendagen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (2 timer siden):

Er storfan av gcn, himalayas er også veldig fin.

men angliru er jo høyaktuell mtp morgendagen. 
eneste langbratte jeg har sykla,  som er milevis unna, er valley of the tears. Ser man profil er vel vott som ei dælp å regne…

Nå har jeg ikke syklet Angliru, men VOTT har jeg syklet 4 ganger, og den er insane hard. Ikke minst siden det alltid er varmt der, løse bikkjer og en helvetes dårlig asfalt som gjør at den lille nedkjøring etter 1/3 føles som straff. Simon Warren skårer den til 10/10 i hardhet i sin bok om 100 flotteste klatringer i Spania. Til opplysning så er klatringen fra havet og til toppen av Pico de Nieves som jo er mye lenger og mer hm 8/10. Angliru ? 10/10. Sånn sett kan vi anta ca like hard. Noen hardere i følge Warren. Jupp, Pico Veleta (Sierra Neveda). Den skårer han til 11/10 (antar det er en Spinal Tap referanse her). Syklet den i fjor, kjente jo høyden, og den dårlige asfalten/grusen siste delen, men syklet den ganske roligere en VOTT og ikke en smell (selvsagt-vi snakker jo 2700 hm i en klatring mot 1100 hm på VOTT). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg ikke syklet Angliru, men VOTT har jeg syklet 4 ganger, og den er insane hard. Ikke minst siden det alltid er varmt der, løse bikkjer og en helvetes dårlig asfalt som gjør at den lille nedkjøring etter 1/3 føles som straff. Simon Warren skårer den til 10/10 i hardhet i sin bok om 100 flotteste klatringer i Spania. Til opplysning så er klatringen fra havet og til toppen av Pico de Nieves som jo er mye lenger og mer hm 8/10. Angliru ? 10/10. Sånn sett kan vi anta ca like hard. Noen hardere i følge Warren. Jupp, Pico Veleta (Sierra Neveda). Den skårer han til 11/10 (antar det er en Spinal Tap referanse her). Syklet den i fjor, kjente jo høyden, og den dårlige asfalten/grusen siste delen, men syklet den ganske roligere en VOTT og ikke en smell (selvsagt-vi snakker jo 2700 hm i en klatring mot 1100 hm på VOTT). 

Kom opp uten fotisett! 🙂

Den skårer såpass ja, det tar jeg som et kompliment. Blir moro å se påi morra! 

(ingenio-pico er visst langt tøffere enn fra playa og opp)

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (4 timer siden):

Tja, hva skal man si om dagens etappe og Vingegaard seier igjen. Og den sterkeste i JV. Lukter dansk i rødt etter i morgen. 

Jeg er rimelig sikker på at Vingegaard stikker avgårde med nok et GC-trofé. Han er rett og slett den sterkeste og Jumbo Visma klarer neppe å stagge han, selv om de for lagmoralens del kanskje kunne tenke seg å gi seieren til Kuss.  Remco kommer til å gjøre mye sprell for å vinne på Angliru, men jeg tror Vingegaard er svært sugen på seier igjen og neppe kommer til å la Remco fare avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (1 time siden):

Kom opp uten fotisett! 🙂

Den skårer såpass ja, det tar jeg som et kompliment. Blir moro å se påi morra! 

(ingenio-pico er visst langt tøffere enn fra playa og opp)

Enig, opp fra Ingenio er mye hardere, er ikke med i boken til Warren. GC er flottest på nordsiden. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (36 minutter siden):

Jeg er rimelig sikker på at Vingegaard stikker avgårde med nok et GC-trofé. Han er rett og slett den sterkeste og Jumbo Visma klarer neppe å stagge han, selv om de for lagmoralens del kanskje kunne tenke seg å gi seieren til Kuss.  Remco kommer til å gjøre mye sprell for å vinne på Angliru, men jeg tror Vingegaard er svært sugen på seier igjen og neppe kommer til å la Remco fare avgårde.

Må innrømme jeg helt klart "heier" på Kuss (selv om jeg ikke heier på JV), men på en annen side så er det jo riktig at den sterkeste rytteren vinner og ikke blir "gitt bort" for å være grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...