oddarne74 Posted October 19 Share Posted October 19 Da jeg vokste opp på 80 tallet lappet vi alltid slangene når vi punkterte. Dette fungerte utmerket såvidt jeg kan huske. Det var sjeldent problemer med å få et tett resultat. I det siste har jeg forsøkt å lappe istedet for å bytte slange, men resultatet er nedslående. I beste fall får jeg til å lappe såpass bra at det er kun en veldig sakte lekkasje som tømmer hjulet ila. et døgn, i verste fall er det under 10 min mellom hver pumping. I løpet av sommeren har jeg forsøkt 4-5 ganger å lappe. Der det blitt dårligere kvalitet på lappesakene de siste tiårene? Kan noen evt. anbefale et sett de har hatt gode resultater med? PS: Ja jeg vet, jeg kan gå tubeless, men det anbefales fremdeles å ha med slange og lappesaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunnu Posted October 19 Share Posted October 19 Ventar du lenge nok etter å ha hatt på vulkmiddelet? Det skal tørke ganske lenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted October 19 Share Posted October 19 Disse får god skryt https://bikeshop.no/park-tool/pt100523/park-tool-gp-2c-selvklebende-lapper-tetter-hull-i-slanger 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 19 Share Posted October 19 Er lappesakene nye? Jeg har erfaring med at selvklebende lapper går ut på dato*. Det står i mitt gamle Lenzyne kit at det er kun til å komme seg hjem. Et godt gammeldags lappekit er vel så og si en permanent løsning. *Punkterte to slanger. Selvklebende lapper fikk det ikke tett. Påfølgende lett jogg på 4-5km med sykkelsko. Sporenstreks bestilling av gammeldags kit, Park Tool VP-1C. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaknudsen Posted October 19 Share Posted October 19 oddarne74 skrev (1 time siden): I løpet av sommeren har jeg forsøkt 4-5 ganger å lappe. Hva slags lappesaker bruker du? (Jeg lapper alldig, kaster slanger når de har fått 5-6 lapper ca.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted October 19 Share Posted October 19 Jeg har god erfaring med Rema Tip Top lappesaker, og veldig dårlig erfaring med billige lappesaker bestilt fra Kina. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted October 20 Share Posted October 20 arne_and skrev (18 timer siden): Jeg har god erfaring med Rema Tip Top lappesaker, og veldig dårlig erfaring med billige lappesaker bestilt fra Kina. why change a winning formula? Den der vekte gamle barndomsminner 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbl Posted October 20 Share Posted October 20 Tror det var en sånn jeg brukte sist jeg lappa og, holdt bra det. Ellers har jeg også brukt det selvklebende settet fra PT, det har også holdt veldig bra for meg. Quote Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted October 20 Share Posted October 20 (edited) Jeg tror ikke det er dårligere kvalitet enn før. Har lappet mye og syns det er vanskelig kun på små landeveisslanger. Men når man får det til holder det lenge. Edited October 20 by Sun Flyer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted October 20 Share Posted October 20 Panda skrev (På 19.10.2023 den 12.37): Disse får god skryt https://bikeshop.no/park-tool/pt100523/park-tool-gp-2c-selvklebende-lapper-tetter-hull-i-slanger Støttes. Jeg har fått lappet tpu-slange med disse selv om det hevdes at de ikke er reparerbare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddarne74 Posted October 20 Author Share Posted October 20 Ndreas skrev (7 timer siden): why change a winning formula? Den der vekte gamle barndomsminner 😄 Hehe, jepp, det er den jeg husker fra 80 tallet 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalshus Posted October 21 Share Posted October 21 Det er mindre gummi og mer plast i dagens slanger enn i gamle dager har jeg hørt av en sinna mekaniker. Kanskje det stemmer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts