Jump to content

Lappesaker...dårligere kvalitet eller?

oddarne74

Recommended Posts

Da jeg vokste opp på 80 tallet lappet vi alltid slangene når vi punkterte. Dette fungerte utmerket såvidt jeg kan huske. Det var sjeldent problemer med å få et tett resultat.

I det siste har jeg forsøkt å lappe istedet for å bytte slange, men resultatet er nedslående. I beste fall får jeg til å lappe såpass bra at det er kun en veldig sakte lekkasje som tømmer hjulet ila. et døgn, i verste fall er det under 10 min mellom hver pumping. I løpet av sommeren har jeg forsøkt 4-5 ganger å lappe.

Der det blitt dårligere kvalitet på lappesakene de siste tiårene? Kan noen evt. anbefale et sett de har hatt gode resultater med?

PS: Ja jeg vet, jeg kan gå tubeless, men det anbefales fremdeles å ha med slange og lappesaker.

Er lappesakene nye?

Jeg har erfaring med at selvklebende lapper går ut på dato*. Det står i mitt gamle Lenzyne kit at det er kun til å komme seg hjem. Et godt gammeldags lappekit er vel så og si en permanent løsning.

*Punkterte to slanger. Selvklebende lapper fikk det ikke tett. Påfølgende lett jogg på 4-5km med sykkelsko. Sporenstreks bestilling av gammeldags kit, Park Tool VP-1C.

Kaffe- og teansvarlig