Gå til innhold

[GUIDE] Utenlandske nettbutikker med VOEC eller DDP


olavrb

Anbefalte innlegg

Ser ut som det er min tur til å slite med posten og pakke fra Bike-Discount.de . Ser på sporinga at den står som fortollet, og den jævla chatboten til posten sier at det er noe å betale på den. 

Fakturaen spesifiserer jo momsbeløpet, og viser det norske orgnummeret nederst. At posten ikke klarer å lese skal jo pokker ikke kunde lide for. Gleder meg til å ringe å plage dem i morgen. Denne gangen har jeg ikke tenkt å gi meg! Har ikke hast med å få delene i hus, og kommer ikke til å hente pakken før posten har klart å fikse opp i dette. Om jeg så skal ringe dem hver dag pluss sende 200 eposter. 🤬🤬🤬🤬 

  • Thanks 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar deg tiden. Posten kommer ikke til å gi seg før du kontakter BD og får de til å kontakte Posten for deg.

Har aldri opplevd skråsikker inkompetanse i den grad jeg ble møtt med av Posten i lignende sak.

 

 

  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere posten sist jeg handlet på BD (etter en del eposter frem og tilbake med dem og BD):

Sitat

Hei

Pakken er fortollet korrekt på Bike-Discount. 

Den har ved feil blitt stående på tollager. Den frigis fra tollager i dag og sendes fram til ditt hentekontor.

Vi beklager forsinkelsen.

Ha en fin helg. 

Lykke til @Jamez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å komme meg gjennom til en person på telefon - og hørtes faktisk ut som at det var 0kr beløp på pakken - så det er håp. Tror den dukker opp på posten idag, så da får jeg snart se. 

Trodde bare det ikke var håp når jeg så denne på sporinga. image.png.047344c9315ddf5c893101cf3ba5154d.png

 

Til framtiden kan det kanskje lønne seg og være føre var, og sende inn dokument der man forteller at pakken allerede er betalt moms for og kopi av faktura der man har merket orgnummer og momsbeløpet med gul farge? På denne siden skal vel det gå an tror jeg, men når jeg testa den i går sto det bare "Dokumentasjon ikke nødvendig"    https://sending.posten.no/toll/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamez skrev (31 minutter siden):

Til framtiden kan det kanskje lønne seg og være føre var, og sende inn dokument der man forteller at pakken allerede er betalt moms for og kopi av faktura der man har merket orgnummer og momsbeløpet med gul farge? På denne siden skal vel det gå an tror jeg, men når jeg testa den i går sto det bare "Dokumentasjon ikke nødvendig"    https://sending.posten.no/toll/

Det er det VOEC-greiene innebærer at de som sender varene skal gjøre. De skal sende inn dokumentasjon digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått veldig bra for meg på de siste bestillingene fra Bike-discount. Virker som de har et visst volum til Norge og har sett seg lei av å krangle med posten, og merket pakkene som om de skulle kommet fra hjelpemiddelsentralen. Da skulle det bare mangle at posten klarer å skjønne tegningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis noen er interessert i Rose sykler så har jeg fått opplyst om at de trekker fra VAT ved fakturering for sendinger utenfor EU. De har ikke ordning med ddp, men man ender opp med å kun betale norsk mva+ evnt gebyr. Den nye Backroad ff frister veldig når prisen faktisk blir overkommelig😇

Har "lurket" på denne tråden en stund(uten bruker) da jeg bestiller en del fra utlandet. Så det var noen som lurte på rose ved forrige side, så tenkte å si i fra. Kan sende over mailen hvis ønskelig.

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

STA skrev (På 14.4.2024 den 12.45):

Hvis noen er interessert i Rose sykler så har jeg fått opplyst om at de trekker fra VAT ved fakturering for sendinger utenfor EU. De har ikke ordning med ddp, men man ender opp med å kun betale norsk mva+ evnt gebyr. Den nye Backroad ff frister veldig når prisen faktisk blir overkommelig😇

Har "lurket" på denne tråden en stund(uten bruker) da jeg bestiller en del fra utlandet. Så det var noen som lurte på rose ved forrige side, så tenkte å si i fra. Kan sende over mailen hvis ønskelig.

Godt tips, og for de av oss som rager høyt har de også store sykler. Hva er VAT-satsen de trekker fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STA skrev (På 14.4.2024 den 12.45):

Hvis noen er interessert i Rose sykler så har jeg fått opplyst om at de trekker fra VAT ved fakturering for sendinger utenfor EU. De har ikke ordning med ddp, men man ender opp med å kun betale norsk mva+ evnt gebyr. Den nye Backroad ff frister veldig når prisen faktisk blir overkommelig😇

Har "lurket" på denne tråden en stund(uten bruker) da jeg bestiller en del fra utlandet. Så det var noen som lurte på rose ved forrige side, så tenkte å si i fra. Kan sende over mailen hvis ønskelig.

Bare surt at de nye fargene ikke er like kule som den nyyydelige konesykkelen jeg lot gå på finn... Hadde kjøpt den til meg selv om den hadde passa/jeg trengte ny sykkel. Fantastisk lillafarge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...