Gå til innhold

TDF 2024


OleF

Anbefalte innlegg

  • OleF endret tittelen til TDF 2024

Løypen i seg selv er spennende og vil helt sikkert gi knallfete etapper foran tv'n men hvordan spenning i rittet utvikler seg er vanskelig å si, for så jo i år at det var superspennende halvveis, men en dårlig tempo på Pog og knallbra tempo på Vinge så var spenningen over. På papiret kan selvsagt siste etappen være med å skape spenning til siste målgang. Kult at Bonnette er med neste år. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret kan jeg knapt huske en mer interessant Tour enn dette.

Fire, jevnbyrdige ryttere på start! Når så vi det sist?

Avsluttende tempo som er krevende nok til å gjøre en forskjell i sammendraget. Det har vi ikke sett siden Fignon tapte  med 8 sekunder i 1989!

Vanvittig hard åpning som setter press på rytterne fra første tråkk!

Om ikke åpenbart, så i hvert fall tenkbart at Cav kan ta en historisk seier og bli mestvinnende.

Norske UX på startstreken og mange etapper hvor flere av ryttertypene kan gjøre det skarpt!

Noen ordentlige heftige klatredager med himmelferd til 2.800 på menyen - og en veldig hard uke 3, hvilket Vingegaard sikkert tenker er helt perfekt.

Dette må bli en fest!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, du tenker på Remco, Primoz, Tadej og Jonas som de fire jevnbyrdige ? Enig i at de er sterke alle sammen men de to siste er kanskje et knepp over. Det som er kult er at i hvertfall tre av lagene er veldig sterke og har vist at de er villige til å bruke krefter, Bora, UAE og Jumbo. Hva de bygger rundt Remco er jeg litt spent på, men han pleier å klare seg med begrensede ressurser. Av en eler annen grunn tror og håper jeg Ineos kan blande seg inn i leken også.

Og forresten slik de på øverste nivå sykler for tiden klarer flere lag og enkeltryttere å lage fest på enhver type etappe, kanskje med unntak av de paddeflate "vente på at bruddet hentes inn og spurte til slutt etappene".

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil skrev (13 minutter siden):

Rune, du tenker på Remco, Primoz, Tadej og Jonas som de fire jevnbyrdige ? Enig i at de er sterke alle sammen men de to siste er kanskje et knepp over. Det som er kult er at i hvertfall tre av lagene er veldig sterke og har vist at de er villige til å bruke krefter, Bora, UAE og Jumbo. Hva de bygger rundt Remco er jeg litt spent på, men han pleier å klare seg med begrensede ressurser. Av en eler annen grunn tror og håper jeg Ineos kan blande seg inn i leken også.

Og forresten slik de på øverste nivå sykler for tiden klarer flere lag og enkeltryttere å lage fest på enhver type etappe, kanskje med unntak av de paddeflate "vente på at bruddet hentes inn og spurte til slutt etappene".

Om de blir jevnbyrdige gjenstår vel å se, ja. Men det i er hvert fall en god start at ikke "alle" sykler på samme lag sånn som det bortimot ble i Vueltaen når Remco var ute av sammenlagt-løpet og Kuss meldte seg på. 

Personlig har jeg ikke oversikt over hva slags hjelpere Roglic kan få i Bora, hva det blir til med Quickstep neste år hva slags folk evt. Pogacar får med seg i UAE, men håper jo at de har noe å komme med mot Visma-toget. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knuthaug skrev (20 minutter siden):

Personlig har jeg ikke oversikt over hva slags hjelpere Roglic kan få i Bora, hva det blir til med Quickstep neste år hva slags folk evt. Pogacar får med seg i UAE, men håper jo at de har noe å komme med mot Visma-toget. 

Spørs hvordan de klarer å balansere Uijtdebroeks, Hindley og Vlasov. Tipper en av de må finne seg i å være hjelper for Roglic i TdF. De har jo signert meesterknecht Dani Martinez som hjelperytter også, samt forlenget med en del roleurer som Mullen og Benedetti så de skal ha et slagkraftig lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora ser bra ut men lurer på om ungsauene har mest lyst på å skinne i Giro'n fremfor å toppe formen i TdF for Roglic. Hindley og Uijtdbroeks kunne  blitt giftige i Italia 😉 Vil de gå all in for TdF lurer jeg litt på. Det er ikke alle som kan skinne i tre uker som Kuss eller Adam Hansen.

 

 

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt glemt at Col de la Bonette er en skjæring gjennom fjellryggen og at det er trafikalt uproblematisk å ta Cime-sløyfa moturs fra Jausiers:

image.png.81ed0eba79b03ea90a54931b16286de0.png

Morsom TdF-trasé. Grusetappe og greier. ❤️ Får håpe det blir ordentlig mistral på etappene som innbyr til det. 

  • Like 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Legendarisk skrev (5 minutter siden):

1000% Paradise Hotel Lykke!🤩. Det gledes så HEFTIG mye!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legendarisk skrev (1 time siden):

Varm og god nyhet å få på en kald januar ettermiddag 😄

Stiller vel med enda sterkere klatrelag i år med Leknessund og Cort i stallen. Di skal vel å på høydetrening i år.

Endret av OleF
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle holder seg friske og raske nå av GC ryttere osv kan det jo bli tidenes tdf, med mulighet til norsk etappeseier. Burde di droppe spurtene i år og heller gå for brudd/kupert?

Endret av OleF
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (39 minutter siden):

Hvis alle holder seg friske og raske nå av GC ryttere osv kan det jo bli tidenes tdf, men mulighet til norsk etappeseier. Burde di droppe spurtene i år og heller gå for brudd/kupert?

Så nære de var en spurtseier i fjor, så tror jeg de har forutsetninger for begge deler. Det laget der inneholder utrolig mye variert "kompetanse", så de kan hevde seg på mange etapper.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulset og Haugland er tryllekunstnere, som sjarmerer både ladejarler og Toursjefer i senk

Etappeseier i juli er godt innafor, spørsmålet er hvem som først bryter barrieren for det dansk-norske laget i ambulansedrakter. Hjertet sier en av tvillingene eller wattmonsteret fra nord, hodet sier hjertelegesønnen eller aller mest sannsynlig luringen Cort. Moro blir det uansett 👊👍

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig så tidlig i sesongen, det er 2-3 plasser som er åpne. THJ, Cort, Leknessund, Wærenskjold og Kristoff kanskje udiskutable. Tiller tar vel en plass hvis han er i form, får Tobias med seg bror Anders kanskje? Hoelgaard var den beste rytteren før han forlot laget, er han den samme? Får Hvideberg plass hvis han er i form? Som trønder håper jeg jo Resell får plass 😁 Tror en god del av plassene i år vil være formbetinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (4 timer siden):

Syns det er vanskelig så tidlig i sesongen, det er 2-3 plasser som er åpne. THJ, Cort, Leknessund, Wærenskjold og Kristoff kanskje udiskutable. Tiller tar vel en plass hvis han er i form, får Tobias med seg bror Anders kanskje? Hoelgaard var den beste rytteren før han forlot laget, er han den samme? Får Hvideberg plass hvis han er i form? Som trønder håper jeg jo Resell får plass 😁 Tror en god del av plassene i år vil være formbetinget.

Enig der, men tror Kristoff må vise til noen gode plasseringer og, er nok ikke bare gratisbillett. Flere av unggutta son nærmere seg, vis ikke di alt har gått forbi han. Men han fungerer vel som god opptrekk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som wildcard er det et ekstra ansvar å være med uansett om det ikke blir seier av det. Jeg tenker at Kristoff og Wærenskjold er udiskutable. OK, de vinner neppe massespurter, men noen må bli nummer 6 og 8 også. Det er "bra nok" for å vise frem at de er med på hver eneste etappe.

At THJ, Leknessund og Cort også skal med sier seg jo selv. 

De siste plassene mener jeg det er bedre å gi til ryttere som kan være med i brudd enn å bygge hjelperyttere rundt THJ eller Leknessund.

* Et lite forbehold: Hvordan ser det ut mtp giroen? Skulle det åpne seg en mulighet der, vil det måtte bli prioriteringer. Den tid, den sorg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om det egentlig hadde gitt bedre uttelling fro unox å ikke prioritere tour de france (tdf) så voldsomt, heller bruke de beste rytterne til å ta seiere i andre ritt som konkurrentene ikke prioriterer like høyt. Om de prioriterer de 8-10 beste rytterne i stallen inn til tdf, og virkelig satser mot det, så går fort halve sesongen i oppkjøring. Og strengt tatt er man på et nivå under de beste med tilhørende sannsynligheter for seiere. 

Satt med samme følelsen under tdf i fjor. Store deler av sesongen ble ofret for å satse maksimalt mot tdf, uten noe særlig resultater egentlig.

Håper vi får se THJ, Leknessund, Cort, Tiller, Wærenskiold, Resell, Kristoff og flere i toppform i mange andre ritt før TdF!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...