Gå til innhold

TDF 2024


OleF

Anbefalte innlegg

Her er noen litt vilkårlige tanker fra en som egentlig ikke har peiling:

Mye av poenget med en Grand Tour forsvinner dersom du ikke trenger å sykle hele...

Det hadde vært artig å se hva som skjer før første fjelletappe når alle over 80 kg kaster seg i grøfta for å bli erstattet av lettvektere.

Det ville sikkert blitt lagt mye arbeid i å lage regler for bytter o.l. og så like fort finner lagene ut hvordan de skal utnyttes.

Det er selvfølgelig kjedelig å miste kapteinen på dag én men det er jo kult å se hva lagene finner på da også.

To ukers varighet kunne være artig da det hadde gjort det mer attraktivt å gi gass fra start.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (33 minutter siden):

Noen som har peiling som kan gi sine tanker på disse forslagene om å endre TdF helt?

https://www.dagbladet.no/sport/drastisk-forslag/80938008

Skal ikke påberope meg å ha skikkelig peiling, men kan ikke la det hindre meg i å mene noe (er tross alt mann i 40-åra :classic_laugh:)!

Det at rytter som krasjer kan sette seg i legebilen og sjekket ordentlig for hjernerystelse og brudd uten å bli tvunget tilbake på sykkelen for å fullføre en fjelletappe i 40 varmegrader tenker jeg bare er fint, og kan ikke se at det skal kunne ødelegge noe spesielt. Gitt at det er en lege som avgjør det, for eksempel og ikke DS'en som gjør det av taktiske grunner,  for å unngå utnyttelse av regelen. En rytter som kræsjer hardt vil uansett være preget dagene etter, bare litt mindre grad enn i dag hvor de "tvinges" gjennom etappen. 
 

Innbyttere er jeg kanskje litt mer skeptisk til, men med noen begrensninger på antallet og noen regler rundt det, så kanskje?

3 uker versus 2. Tja, vet ikke. Mistenker jo at om det blir 2 uker så vil arrangørene bare lage løypa enda mer blodhard isteden, for å kompensere. Og det tror jeg ikke nødvendigvis blir noe bedre, bare favoriserer klatrerne enda mere potensielt. 

Endret av knuthaug
  • Haha 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Kan GC Wout faktisk bli en realitet hvis Vingegaard ikke kommer seg 100% til i juni og Wout står over Giro grunnet krasjen? Tipper Visma har laget en plan B og C alt her

Hvem ellers vil visma sase på i sammendraget vis Vingegaard står over eller ikke fungerer som tengt?

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (5 minutter siden):

Kan GC Wout faktisk bli en realitet hvis Vingegaard ikke kommer seg 100% til i juni og Wout står over Giro grunnet krasjen? Tipper Visma har laget en plan B og C alt her

Hvem ellers vil visma sase på i sammendraget vis Vingegaard står over eller ikke fungerer som tengt?

Klarer ikke å se at Wout skal ha kjangs å henge med dag etter dag med den kroppen. Sykler ikke Jonas tipper jeg de går for etappeseiere og sammenlagt med en annen rytter. Feks Sepp Kuss

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (1 time siden):

Klarer ikke å se at Wout skal ha kjangs å henge med dag etter dag med den kroppen. Sykler ikke Jonas tipper jeg de går for etappeseiere og sammenlagt med en annen rytter. Feks Sepp Kuss

Et annet, kanskje litt urealistisk alternativ er at Wout ikke rekker Giroen og derfor ønsker å prøve seg på GC i TdF. Med tanke på hvor mange GC-ryttere som er kompromitterte etter velt kan det tenkes at han ser på topp 10 (kanskje podium) som en mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (22 minutter siden):

Et annet, kanskje litt urealistisk alternativ er at Wout ikke rekker Giroen og derfor ønsker å prøve seg på GC i TdF. Med tanke på hvor mange GC-ryttere som er kompromitterte etter velt kan det tenkes at han ser på topp 10 (kanskje podium) som en mulighet. 

Ja, han har jo tempo ferdighetene og har vist att han kan henge med i mange bakker. Etappeseiere har han jo nokk av i tdf, men og prøve seg på GC er jo noe nytt. Dette blir jo selvsagt kunn aktuelt vis Giroen ryker og Vingegaard ikke stiller selvsagt.

#GCWout\GCKuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2024 at 9:48 AM, Olechr said:

Klarer ikke å se at Wout skal ha kjangs å henge med dag etter dag med den kroppen. Sykler ikke Jonas tipper jeg de går for etappeseiere og sammenlagt med en annen rytter. Feks Sepp Kuss

Kuss alle dager. Spørs bare hvordan Visma kommer til å sette opp laget runt han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...