Gå til innhold

vis frem sykkelen, lov å brife litt


Anbefalte innlegg

Orbea Wild M11 - 2024. Karbon-ramme, Transmission gir, Fox 38/X2 Factory, karbon-hjul, Fox Transfer setepinne, Code Stealth bremser og 750 Wh batteri. 

Superfornøyd så langt. Skjønner godt at denne har fått «eMtb» of the year to år på rad. Står ikke noe tilbake for min mye lettere og modifiserte Orbea Rise i manøvrerbarhet selv når det er tight og den er veldig trygg når det er rufsete. 

IMG_9012.jpeg

Endret av Lars-Erik
  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Lars-Erik said:

Orbea Wild M11 - 2024. Karbon-ramme, Transmission gir, Fox 38/X2 Factory, karbon-hjul, Fox Transfer setepinne, Code Stealth bremser og 750 Wh batteri. 

Superfornøyd så langt. Skjønner godt at denne har fått «eMtb» of the year to år på rad. Står ikke noe tilbake for min mye lettere og modifiserte Orbea Rise i manøvrerbarhet selv når det er tight og den er veldig trygg når det er rufsete. 

IMG_9012.jpeg

full power? hva er vekten på beistet? bosch eller shimano motor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emtb skrev (11 timer siden):

full power? hva er vekten på beistet? bosch eller shimano motor? 

Sånn den står på bildet, dvs med XT Trail pedaler, skjerm og ringeklokke veier den nærmere 24 kg i XL. Valgte 750 Wh batteriet som legger en kg på vekta vs 625. X2 bakdemperen er heller ingen lettvekter. Dekkene er sånn i midtsjiktet med en kilo’ish hver pluss guffe. 
 

Der er en Bosch CX Performance Line motor som yter 85 Nm og maks 600W på peak. Har det nyeste trådløse smartsystemet med hjulmagnet på ventilen og batteridisplay integrert i overrøret. 
 

Den er i praksis en M-LTD uten «Race» motor som jeg tenkte kan gi trøbbel om noe skulle oppstå. Det samt at det er GX vs XX

  • Like 1
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (På 25.4.2024 den 8.28):

Det er enormt mye fint både grus og smalsti på den øya.
Disse brannvegene som går i parkene er glimrende for lange turer på "grus"... og som transport mellom stiene.

Det går inn en lang og fin sak med nydelig utsikt fra Cruz Grande ovenfor San Bartolome som jeg har sykla sti innom og fra.
Sikkert kjent materie 🙂

Stiene er også så bra at de fortjener skikkelig fulldemper, men holder du deg til grusen gjør en hardtail med gode dekk en super jobb... anbefaler tykkere dekk enn du normalt ville vurdert pga steinsteinogatterstein.

 

Etter å ha passert 50 med god margin, og redselen for å tryne har økt er det helt greit med hardtail, grusveier og flytsti. Vi sykler for kosen og trimmen sin del, og oppoverturen er like viktig som turen ned igjen. Derfor var så lett sykkel som vi syntes vi hadde råd til også en faktor. Har kjøpt et sykkelstativ for å sette på bakluka, og slenger syklene på leiebilen, så vi slipper så sinnsykt lange transportetapper mesteparten av tiden. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (6 minutter siden):

Hvilken funksjon har dette?

1. Ingen sensor på innsiden av kjedestaget, inklusive kabling og hull.  Sensoren ligger i selve motoren  

2. Ingenting på bremseskiva (enten spesialversjon med CL eller magnet som settes utenpå med 6-bolt. Du kan sette på hvilket hjul du vil

3. Verktøyløs endring fra ett hjulsett til ett annet 

PS, du ser den ved ventilen på bildet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp oppgradert Santa Cruz Highballen med en 120 mm SId Select+
Kjøp og det første året er dokumentert i denne tråden, så lenge det varer: Ny halvdemper uten forumets hjelp!

Etter det har den stort sett vært brukt til sykling. Noe kjapp sti, en masse grus. Birken når det har vært Ultrabirken. Jobbsykling og all slags gøye intervaller. Til sammen litt under 7000 km. SID ble kjøpt i vinter fordi den var så billig og en venn solgte. For ikke å mase for mye har oppgraderingen gitt det jeg ønsket så langt. Den er mer kapabel og "roligere" på sti og uten det litt "skarpe" preget av at man er i ferd med å gå for langt. Selv om den lille F32 SC ikke opplevdes som spesielt utrygg er denne med 35 mm bein og mer av alt i en annen liga. I tillegg oppleves sykkelen som mindre høy i fronten enn den gjorde med F34 som jeg testet. 

Resultater er ganske snertent ikke sant:
image.png

image.png.d6715f2a5cab9bac081fdbf08e645bef.png

 

Her med aluhjulsettet vi alle sammen er så glade i.  Newmen sl.a25 med forrige modell Specialized Ground Control og innlegg bak. 
Da går det fint å dra godt på nedover samtidig som vekta og manøvrerbarheten fortsatt er innafor og vel så det. 

Jeg tenker kanskje jeg skal spandere noen mindre stealthy dekaler fra Slik Graphics om oppsettet forblir som det er nå. 


Takk for oppmerksomheten. 
LarsB

 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nyslanka Rocky Mountain Element C50

- Bontrager Kovee Line Pro 30 med Conti  RK 2,2 TL

- Garbaruk 12s 11-52 kassett

- Enve M6 styre

- Selle Italia XLR Carbonio L1 sete

Ca 11,8-11,9 kg, passe tøff og ganske digg å sykle bortnedover med slik den står. 

Bruker det originale hjulsettet med bl.a. nye Forekaster til stisykling.

IMG_1524.jpeg

IMG_1526.jpeg

Endret av MOB
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenV skrev (På 14.3.2024 den 22.04):

Vaskeekte selvpolering! 💪

Den vil oksidere sakte men sikkert selv om den er vokset etter polering. Planen da er å ta av dekalene med håp om at under de er det shiny finish og ramma har oksidert matt finish.

Åh det kan bli sjukt coolt! 😍

  • Like 2

Importerad cykelnörd. NOTS-evangelist. https://nots.no/han-skal-fa-fart-pa-nots/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anerds skrev (På 26.3.2024 den 8.52):

 

kavenz.jpg.dda826840e11dc59934671c5001740f5.jpg

Her er resultatet du venter på. Polerte ramma før fjorårets sesong og etter mer enn 100 000hm nedover og ca 3 vask så ser det sånn ut. Blir en rask tur med stålull og nye dekaler i år. 

Ingen av er som tänkt på transparenta dekaler 🤔

Importerad cykelnörd. NOTS-evangelist. https://nots.no/han-skal-fa-fart-pa-nots/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...