Gå til innhold

vis frem sykkelen, lov å brife litt


Anbefalte innlegg

2022 Santacruz Blur TR C XT RSV (puh). Erstattet forrige utgave med VPP. Denne har single pivot. Jeg merker ikke store forskjellen med min bruk. TR står for «trail» og har litt mere vandring. C-ramme som ikke er den letteste, men det merker jeg ikke heller. Reserve karbon 27mm hjulsett. Veldig morsom sykkel som foreløpig blir den siste sykkelen.

IMG_3665.jpeg

IMG_3629.jpeg

  • Like 5

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emtb skrev (1 time siden):

fett å se at en 2014 holder seg så godt nesten 10 år jo, min før dette var 14 år og var nesten et vrak

Har jo bytta endel deler da. Nye hjul, bakdemper, ++. Men selve ramma er prima, er dekket med Invisiframe og da.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specialized Epic Comp Carbon 2018

Hatt mye morro og slit på denne. De siste to årene er den blitt ganske kraftig oppgradert, ref en tråd i gamleforumet. 
Sykkelen er på mange måter bedre på ritt enn tur, og flere av oppgraderingene har hjulpet i røft terreng, spesielt mtp ritt som UB (som dessverre ble avlyst). 
Sram Level --> XT bremser
alu setepinne --> Bikeyoke divine 125mm dropper
roval aluhjul --> Raceface next carbonhjulsett
RS Reba 100mm gaffel --> RS SID 120mm
Raceface aeffect krank --> Sram xx1 m quarg
 

IMG_2717.jpeg

IMG_0787.jpeg

Endret av Gew88
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (8 minutter siden):

Specialized Epic Comp Carbon 2018

Hatt mye morro og slit på denne. De siste to årene er den blitt ganske kraftig oppgradert, ref en tråd i gamleforumet. 
Sykkelen er på mange måter bedre på ritt enn tur, og flere av oppgraderingene har hjulpet i røft terreng, spesielt mtp ritt som UB (som dessverre ble avlyst). 
Sram Level --> XT bremser
alu setepinne --> Bikeyoke divine 125mm dropper
roval aluhjul --> Raceface next carbonhjulsett
RS Reba 100mm gaffel --> RS SID 120mm
Raceface aeffect krank --> Sram xx1 m quarg
 

IMG_2717.jpeg

IMG_0787.jpeg

Husker Terrengsykkel kommenterte fargen i en test i bladet, men jeg har fått sykt mange kommentarer på at folk syns sykkelen er kul. 
Vurderer uansett om dette er siste året. Kjører nok en overhaling på den etter årets sesong, vurderer å og selge den (dog uten 120 gaffel, xx1 krank og karbonhjulsettet. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (10 timer siden):

Tallboy på tredje sesong nå. Kunne egentlig tenke meg noe enda mer kvikkere (typ downcountry), men er jo veeeldig fint med Tallboy når det går nedover.

Det er vel en 5010 med større hjul slik jeg har forstått, og jeg vurderte begge hardt og lenge selv. Sikkert artig å prøve div kategorier, men ned fra noe sånt ville jeg personlig heller landet med en hardtail for å få litt større forskjell så det blir enklere å velge. Blir jo snart en ny kategori hvert år føles det som 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet syklene feil. 😜

image.jpeg.836e978e5fb2282fd8cf6c22b4881918.jpeg

2016 Intense M16c, bygget fra grunn fra rammesett.

image.jpeg.4025ab77dd543c5245ad578a0d02a4bf.jpeg

2021 Revel Rascal, byttet til 165mm XTR M970 krank, Öhlins RXF36 m.2 gaffel, og Bontrager Line Pro styre og OneUp 180mm setepinne.

image.jpeg.66084136b9f0849935d8ff3b7d81f791.jpeg

Trek Ticket S, årgang uvisst (2015 kanskje?), men jeg betalte dustete lite for sykkelen da jeg bygget den. Klassisk Marzocchi DJ gaffel og et gammelt XODH bakgir som kjedestrammer.

image.jpeg.33fa8a66a4e4c4bd97769166531f8bb3.jpeg

2004 Turner DHR, kjøpt av Winther for Old School rittene i Hafjell, men endt opp som ypperlig parksykkel. Opprinnelig den norske utforlegenden Smurf sin sykkel. Bor-moddet bakramma for å senke kranklager og slakke styrevinkel, satt i Works Components vinkel-styrelager og den ligger nå på moderne 63 grader. Avalanche bakdemper. Trenger definitivt ny kjedefører, for kjedet hopper av og kiler seg fast hver 50m.

image.jpeg.b790c26cbf9757c19f07114ebdf2fe35.jpeg

2020 Trek Powerfly LT 4. Pendlepåstiltiljobbensykkel. Oppgradert til Rock Shox 35 Gold gaffel, oppgradert drivverk til 12 delt SRAM GX.

Ligger nå ute for salg på Finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=295505380

Endret av Megatryn
  • Like 5
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazelle.bein skrev (18 minutter siden):

Litt hissigere pendlersykkel enn det jeg bruker.. 😅

Heelt konge når man har 20km til jobben og kan sykle sti på 10 av de, men har over 500 høydemeter å klatre på veien hjem. Tjente den inn på to år ved å ikke ha månedskort på bussen. 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_01772.JPG.01bd4a7d3fb5686becfa40f73bd583e5.JPGPipedream-The Full Moxie (str "Longer")

146mm/160mm

Stål

Utgangspunktet var en komplett sykkel kjøpt svært pent brukt, men kun krank, setepinne og bakdemper ble beholdt. Oppgradert med bla. SC Reserve 30, GX AXS, Manitou Mezzer Pro gaffel, OneUp cockpit og Magura MT5 bremser (MT Trail-hendler). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...