Jump to content

vis frem sykkelen, lov å brife litt


Recommended Posts

2022 Santacruz Blur TR C XT RSV (puh). Erstattet forrige utgave med VPP. Denne har single pivot. Jeg merker ikke store forskjellen med min bruk. TR står for «trail» og har litt mere vandring. C-ramme som ikke er den letteste, men det merker jeg ikke heller. Reserve karbon 27mm hjulsett. Veldig morsom sykkel som foreløpig blir den siste sykkelen.

IMG_3665.jpeg

IMG_3629.jpeg

  • Like 5

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Link to comment
Share on other sites

Switchblade skrev (2 minutter siden):

Det er noe med Yeti altså. Blir aldri lei 👌

Sikler på dem jeg og, men har vært et pengesluk med ny bolig det siste året. Men begynner å få det meste på plass, så kanskje…

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Link to comment
Share on other sites

Emtb skrev (1 time siden):

fett å se at en 2014 holder seg så godt nesten 10 år jo, min før dette var 14 år og var nesten et vrak

Har jo bytta endel deler da. Nye hjul, bakdemper, ++. Men selve ramma er prima, er dekket med Invisiframe og da.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Link to comment
Share on other sites

Specialized Epic Comp Carbon 2018

Hatt mye morro og slit på denne. De siste to årene er den blitt ganske kraftig oppgradert, ref en tråd i gamleforumet. 
Sykkelen er på mange måter bedre på ritt enn tur, og flere av oppgraderingene har hjulpet i røft terreng, spesielt mtp ritt som UB (som dessverre ble avlyst). 
Sram Level --> XT bremser
alu setepinne --> Bikeyoke divine 125mm dropper
roval aluhjul --> Raceface next carbonhjulsett
RS Reba 100mm gaffel --> RS SID 120mm
Raceface aeffect krank --> Sram xx1 m quarg
 

IMG_2717.jpeg

IMG_0787.jpeg

Edited by Gew88
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Gew88 skrev (8 minutter siden):

Specialized Epic Comp Carbon 2018

Hatt mye morro og slit på denne. De siste to årene er den blitt ganske kraftig oppgradert, ref en tråd i gamleforumet. 
Sykkelen er på mange måter bedre på ritt enn tur, og flere av oppgraderingene har hjulpet i røft terreng, spesielt mtp ritt som UB (som dessverre ble avlyst). 
Sram Level --> XT bremser
alu setepinne --> Bikeyoke divine 125mm dropper
roval aluhjul --> Raceface next carbonhjulsett
RS Reba 100mm gaffel --> RS SID 120mm
Raceface aeffect krank --> Sram xx1 m quarg
 

IMG_2717.jpeg

IMG_0787.jpeg

Husker Terrengsykkel kommenterte fargen i en test i bladet, men jeg har fått sykt mange kommentarer på at folk syns sykkelen er kul. 
Vurderer uansett om dette er siste året. Kjører nok en overhaling på den etter årets sesong, vurderer å og selge den (dog uten 120 gaffel, xx1 krank og karbonhjulsettet. )

Link to comment
Share on other sites

JoeT skrev (10 timer siden):

Tallboy på tredje sesong nå. Kunne egentlig tenke meg noe enda mer kvikkere (typ downcountry), men er jo veeeldig fint med Tallboy når det går nedover.

Det er vel en 5010 med større hjul slik jeg har forstått, og jeg vurderte begge hardt og lenge selv. Sikkert artig å prøve div kategorier, men ned fra noe sånt ville jeg personlig heller landet med en hardtail for å få litt større forskjell så det blir enklere å velge. Blir jo snart en ny kategori hvert år føles det som 🙃

Link to comment
Share on other sites

Du har skrevet syklene feil. 😜

image.jpeg.836e978e5fb2282fd8cf6c22b4881918.jpeg

2016 Intense M16c, bygget fra grunn fra rammesett.

image.jpeg.4025ab77dd543c5245ad578a0d02a4bf.jpeg

2021 Revel Rascal, byttet til 165mm XTR M970 krank, Öhlins RXF36 m.2 gaffel, og Bontrager Line Pro styre og OneUp 180mm setepinne.

image.jpeg.66084136b9f0849935d8ff3b7d81f791.jpeg

Trek Ticket S, årgang uvisst (2015 kanskje?), men jeg betalte dustete lite for sykkelen da jeg bygget den. Klassisk Marzocchi DJ gaffel og et gammelt XODH bakgir som kjedestrammer.

image.jpeg.33fa8a66a4e4c4bd97769166531f8bb3.jpeg

2004 Turner DHR, kjøpt av Winther for Old School rittene i Hafjell, men endt opp som ypperlig parksykkel. Opprinnelig den norske utforlegenden Smurf sin sykkel. Bor-moddet bakramma for å senke kranklager og slakke styrevinkel, satt i Works Components vinkel-styrelager og den ligger nå på moderne 63 grader. Avalanche bakdemper. Trenger definitivt ny kjedefører, for kjedet hopper av og kiler seg fast hver 50m.

image.jpeg.b790c26cbf9757c19f07114ebdf2fe35.jpeg

2020 Trek Powerfly LT 4. Pendlepåstiltiljobbensykkel. Oppgradert til Rock Shox 35 Gold gaffel, oppgradert drivverk til 12 delt SRAM GX.

Ligger nå ute for salg på Finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=295505380

Edited by Megatryn
  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

gazelle.bein skrev (18 minutter siden):

Litt hissigere pendlersykkel enn det jeg bruker.. 😅

Heelt konge når man har 20km til jobben og kan sykle sti på 10 av de, men har over 500 høydemeter å klatre på veien hjem. Tjente den inn på to år ved å ikke ha månedskort på bussen. 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

DSC_01772.JPG.01bd4a7d3fb5686becfa40f73bd583e5.JPGPipedream-The Full Moxie (str "Longer")

146mm/160mm

Stål

Utgangspunktet var en komplett sykkel kjøpt svært pent brukt, men kun krank, setepinne og bakdemper ble beholdt. Oppgradert med bla. SC Reserve 30, GX AXS, Manitou Mezzer Pro gaffel, OneUp cockpit og Magura MT5 bremser (MT Trail-hendler). 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...