Gå til innhold

vis frem sykkelen, lov å brife litt


Anbefalte innlegg

andersar skrev (16 timer siden):

Fin X-Caliber du har der....ville vært leit om noe skulle...skje med den...

😉

Hehe, problemet med gamle syklar er at uansett kor gode dei var å sykle på før i tida så er dei eigentleg ganske håplause.... Så det skjer nok lite med den anna enn finpuss og mimring....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (På 12.7.2023 den 22.41):

Husker Terrengsykkel kommenterte fargen i en test i bladet, men jeg har fått sykt mange kommentarer på at folk syns sykkelen er kul. 
Vurderer uansett om dette er siste året. Kjører nok en overhaling på den etter årets sesong, vurderer å og selge den (dog uten 120 gaffel, xx1 krank og karbonhjulsettet. )

Hadde ca samme oppsett selv, solgte og kjøpte Epic Evo i '21 modell med ny geo, uten brain, flex stays. Det er en helt fantastisk sykkel. Setter den gamle skikkelig i skyggen, både som stisykkel og rittfulldemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epic-evo.JPG.292aaea6c2c142c999ac0125694cac65.JPG

2021 Epic Evo Expert, XL, kjøpt ny sommer 2020. Byttet til Bikeyoke divine 160 dropper, G2 RSC hendler, Renthal 760mm carbon styre og 34t klinge. Ellers standard. En helt fenomenal sykkel som spiser alt av sti så lenge man ikke skal i bikepark. Rask nok til å kjøre grusritt om man bytter dekk. Rallysykkel. Her fra en tur bortom Kjerringåsen Downhill for noen dager siden.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må innrømme at det tok litt tid å bli vant til og like designet, men når jeg fikk se den live og nå som jeg har blitt vant til sykkelen så liker jeg det bedre og bedre. 
Og det fungerer som bare rakkern, det er jo det beste ved det. 

  • Like 2

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (På 27.7.2023 den 20.42):

Jeg har aldri sett en Epic jeg ikke liker. Min er fra 2006 og den første sykkelen jeg kjøpte som voksen. Fortsatt veldig glad i den og planlegger en større runde oppgraderinger på sikt. 

 

 

I alle dager er det under styrestilken din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste sykkelen jeg har hatt noen gang. Ibis Ripley V4 fra 2019. Sykkelen er XL. 
 

Kan brukes til alt, her er den skodd for svaberg-sykling på et Ibis aluhjulsett. Hovedhjulsettet er Ibis S35 karbonfelger m/i9 nav. 
 

Ellers er det AXS X01 over hele linja på drivverk, Reverb AXS setepinne. Factory dempere, karbon styre, XT 4-pot bremser og en original Ibis Pork Shop bag. 
 

Jeg bytter generelt ca. hvert andre år, uten annen grunn enn at jeg har lyst, så denne har vært med meg lenge. 
 

Har tre sykler i stallen, hvorav en elektrisk, noe som er en for mye, siden denne er eldst er det logisk sett denne som burde gå, men så viser det seg gang etter gang at det er denne jeg liker best…

IMG_7804.jpeg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret er de jo ganske like. Tilogmed opphenget er litt av det samme. I virkeligheten føles de som to veldig forskjellige sykler.

Jeg hadde forhåpninger om at Tempo skulle føles en del bøsere, og det gjør den absolutt. Ripley AF er en veldig god sykkel, kvikk og morsom, men jeg syns den mangla litt i nedkjøringer. Jeg syns Tempo er mer stabil, grovere, mer "plush" og rett og slett morsommere, men den ofrer nok litt av kvikkheten som Ripley AF har. Den er litt mer traktor, men samtidig føles den mer spretten.

Blir jo litt personlig preferanse, men jeg ble aldri helt venn med Ripley AF. Kom fra en sykkel med en del mer vandring før Ripley AF også (2020 YT Jeffsy), så det kan jo ha litt å si. Tempo ligger nok midt i mellom disse, men jeg syns Tempo har mer til felles med grovere sykler enn Ripley AF, selvom de har omtrent samme mengde vandring.

Tempo er en bedre sykkel for meg, og den blir nok værende i stallen lengre enn jeg hadde Ripley AF.

Endret av Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2017 Intense Tracer - helt fantastisk sykkel som jeg ikke klarer å bytte utTracer.jpg.1f9c22835980d6c3a38bfe9318eb33b5.jpg

2020 Cotic SolarisMAX - britisk stål som aldri slutter å imponere.Solaris.jpg.32a9bd772e8d3a06416ba2dc6e439c47.jpg

2015 Surly Icecream Truck - holder fortsatt koken, ypperlig til vintereventyr når skiføret er dårlig (da er gjerne sykkelføret bra).Surly.jpg.6a190be8d371a4b5bb1acc585285ba9f.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel legge inn syklene mine jeg også da. Litt likt oppsett som btm, med fulldemper, hardtail og fatbike.

 

2017 Kingdom Vendetta LS: 

20220807_155032_001.jpeg.c36caabc5453657db64906fcae6bb0ec.jpeg

2018 Transition Patrol:

Patrol.jpg.8dae38143f7f7194a44e9898f8838ed0.jpg

2014 Surly Ice Cream Truck

ICT.jpg.b9b926d0179cb2ad750ecba80ee4adde.jpg

 

Og så har jeg en gammel 26" Everest mtb-ramme satt opp med litt moderne deler og skjermer/bagasjebærer. Men den har jeg av en eller annen grunn aldri giddet å ta et skikkelig bilde av, selv om den er helt strålende som pendler.

Endret av DesmoSkier
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...