Gå til innhold

vis frem sykkelen, lov å brife litt


Anbefalte innlegg

Koronasykkelen 2021 ruller videre 
Nå også her!. Fra juni 2021 har den gått 3500 kilometer siden juni 2021, alt på sti eller transport dit. 
I store trekk er den akkurat som jeg bygde den. For tiden er alt som kan være XT satt opp med XT. Til og med dropperhendel. Dog ikke hjul siden de dessverre ikke er særlig moderne lenger. Gaffel er byttet fra standard 34 Stepcast til @Oles gamle Stepcast så den er heftig moddet. Hjul er de svært gode Newmen SL X.A 25, men jeg titter etter lette og breiere greier, bare fordi jeg har lyst. 

DSCF2833.JPG.167b650983806156de7cc3e014380b2d.JPG

 

DSCF2836.JPG.ac99e5dcd0bac9ea7f8e5cce0e35b7e6.JPG

 

LarsB

Endret av LarsB
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (12 timer siden):

Koronasykkelen 2021 ruller videre 
Nå også her!. Fra juni 2021 har den gått 3500 kilometer siden juni 2021, alt på sti eller transport dit. 
I store trekk er den akkurat som jeg bygde den. For tiden er alt som kan være XT satt opp med XT. Til og med dropperhendel. Dog ikke hjul siden de dessverre ikke er særlig moderne lenger. Gaffel er byttet fra standard 34 Stepcast til @Oles gamle Stepcast så den er heftig moddet. Hjul er de svært gode Newmen SL X.A 25, men jeg titter etter lette og breiere greier, bare fordi jeg har lyst. 

DSCF2833.JPG.167b650983806156de7cc3e014380b2d.JPG

 

DSCF2836.JPG.ac99e5dcd0bac9ea7f8e5cce0e35b7e6.JPG

 

LarsB

Sjeldent lekker!🙌

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santa Cruz Blur C TR XT
Her avbildet med stihjulsettet  med SRAM-kassett i Shimano-drivverk forøvrig. Funker sånn passe det og. 
Stihjulsettet er Reserve 30 (bak) og Reserve 27 foran - Maxxis Minion DHF 2.35 foran og bak
Trenings- og ritthjulsettet er Reserve 28 med Maxxis Rekon Race 2,4 foran og bak. 
Reverb-pinnen er byttet til en Bikeyoke, ellers standard-oppsett som ved kjøp av sykkelen. 

AllPhotos-1of1(1).jpeg.7c1a539bdb7dd9ccd13b9a783cc1b1c2.jpeg

Endret av SykkelØyvind
  • Like 10

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapseed.jpeg.a6f904a0e44aba48194fa04b8e1ffcca.jpeg

Siste tilskudd. Solgte min Stumpjumper Evo da den og jeg ikke ble bestekompiser. Den var mye mer kapabel enn meg, og likte seg ikke så godt her i Østfold. Så da ble det å handle en Stumpjumper Comp, billigste med karbonramme, str S5, på tilbud. Var bare å velge og vrake, masse på lager - til stor forskjell fra forrige gang jeg handlet. SLX, fox 34, solid og grei.

Kjører oftest Roval control carbon hjul med DT350, litt snillere dekk (Purgatory/Ground control), og sparte vel 1.5kg på det. GX-kassett på SLX funker strålende.  Byttet også til et 780mm 31.8 Absolute karbon-styre med litt rise som jeg hadde liggende.Nye 4-pots SLX er rett og slett perfekte bremser sammenliknet med Sram G2 RSC.

Veldig fornøyd. Denne er en god arvtager etter generasjon 2016-18 som jeg fortsatt har stående som vintersykkel. Forrige gen syntes jeg var et stort feilgrep fra Spcialized.
Hadde ikke hatt noe problem med å stille i TSR, Drammenduro eller UB med denne slik som jeg gjorde med min '16. Kvikk og leken, men det er et stykke unna effektiviteten til min Epic Evo.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sykkel! Min rosa Epic fikk ny eier og denne kom og banket på døra. 

Epic Evo i flott brunfarge 🤩
XX1 Quarq krank
Rockshox sid 120mm gaffel
Rockshox Select+ bakdemper 110mm
NX 12 delt gir  blir fort oppgradert
Roval 29 hjulsett originalt vs RaceFace Next karbonhjulsett
Dekkoppsettet blir stort sett Renegade/Fast Trak T5 med selvsagte justeringer til røffere forhold

IMG_3919.jpeg

IMG_3916.jpeg

Endret av Gew88
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canyon LUX CF SL 8 2020 i bunn, men nå er det vel bare bremser, styrelager, setepinne, sete og setepinneklemme som er igjen av opprinnelsen.

Kjøpt som ventepølse når hovedsykkelen måtte serves, men ble så glad i den at hovedsykkelen selges istedet.

Her satt opp for Birken til neste helg

AIL4fc8bjouNvDifxkSHQuzp4atpAszl735UqyReOxO6k37g6ScMwroJWbEPmnBpvb9Wyu472lw6Tfg49LpPFgHnVv6cbgSSRlh72zZjgaKj29gKmZmKWjsUbGPMhdUK3wVcS2lNgwV_k2IJKJXdMxpe8Dv6TJwZuJ1zQk_FJaK8Cz40M2jfVwUcTdF0ZlDv4rNE8rMh1H9lXTkKumudJQqmHqZOuhJLzaRY6JiYB2zxa_g3amtg9beNGUqzKvxic9PQhJWX_Ev6ECNYHabazVCX_mFmS2teXh88VhtPPHqnfbkgDSa5qHMHB3z9rSSBAq_dMFs7b_jAVDF2BfZ8P98Wf-h9_3z46kVcWSvfNmbHWkMj-5Clu8pdZwMvASqZ_-42ZTuKNTFVtxfNEtp-fi54rQPkfBwQtDlxivRqnb7C6GWSBX-rJlyZjCPNqLdaJFUokyOGKYvwlgUVDnR8HteIPNqjBnCGGS1uBcA1K50fTI8URlKVCoGf6E-8vZZE-f5oMwC7m6OBGkxSPfq6yfBVGvLELr_1jCKzkDufTLUoPYWYhTDaA2x9R8m6BhB26FBi6Tu7GtObH8KstAQFzVHOmC8FYRwFEryQA9kHX43Fqd-2GjhCcPNs7jkdxnJsI4Dy4_wCUS5sJT-10QPb5cGWi4HeN4lBSm0dM71Y0tBr28bPp5z5HtGlGAC69L0Ul9ypNCiTXfs-P_4Zf0JLV19OlFaCu48_lLf6AC5l4_N4OEsBU9qZUDy-sILkfW11cjUly3ULXML8-7Yn9XwrzlZbe5LKYwrcKxS2qeaFDdsBzZ9OXge5BawvdnTF0cxKp-0_ACjfCTQfphFHbfKHZZ2rCuv2AR0hvVTTZpo6_3Z041euDzXDjNe6cCF5CfDz88Q10-RVWRQIdGFeo2CZJZMotBQ=w1205-h904-s-no?authuser=0

Og her i normal oppsett til generelt bruk

AIL4fc_bFDLMTsbMJ7ifIILreg882zUiHQJ5PcQykauI9LK6vkow6cW6MbXZWlw_gKkys_QUtOfM77jIFRTfu3PAaDCHYo-fMFQH8xITHuhMgqqXjKqq51I6hcoNDLEY9CvRglZLNAQHT_QmANSCUlLsdsVxzf55XfJBCyePZQi71zuEE2_S55M3F9iwJMU5vkADso8RluVGgouAl6C9alD1I0H_bScFWVC2Tu0kUW_BYscXXmuHL7rvHlMED2rx2vxofK4aDMbvQgjbPY-pCfpMy3Vsj7iRd8qduWV9nEcNqKpUuTMKDYUYjb7Yk_gROh1EORK98AGfAYpKCOTKLnhQ83_IJA7iSaZNVq3Zlb_ZhpkR3l-5uuUVBPkdrIP9xph-JVEoVyxR_TDLPUveRWEFE-GxZ4jN4tGuS9Fz0Ut9bxlUq6UVATyNaBmolt5N1T2G2Mji7h6LCWcfOH0m_5_CWjYDO4nlLgYGf7p9jBhHJhu1q0Wf1uoVJNcG0at-0KxOcbROSRD1xtFOhCYJSFKbE-iuOIxqpSSiiy0YGPoGNLRRon5zzM-MxnqCGWs_xS9n46IsrHRnJbmknvi1gCsY76IX1HZUs96NRWtcIKZrydpJJkqwFcX-dMTQytyWi7PZ2IfBR_ziEQZSnrTSph81n7Rx3jqmlnh9dZlqOXlQJPf4TYdZG1RrSdSEaZrzJRSXjl4DKCFUVgFx1UR3mhyu6wWnexMaIA1p4Ed921rf1xoZkD4_uJd11tbC9gaq9PYvx8S6RnbIauo3tNi5oGXsnjt7kgwo7DPt72HMyZ-bXbNALXXuY0UGSci1TN8X7HwMEouly6bUt5Od9VPtVha3yfoTQVuPo04eSFtfQISHvyfkhAFlcOiy5cIFQ90wwASjUo00chNvJDgw2REghbPTzMc=w1205-h904-s-no?authuser=0

Endret av Gullars
  • Like 2

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ikke er noen Ripley AFer i tråden ennå. Min er nå på tredje sesongen. Har byttet ut cockpit (Renthal alu), bakdemper (DVO Topaz), hjul (Hunt Trailwide) og bremser (Magura Trail). Triller nå på Nobby Nick foran og bak.

På bildet står den med originale felger med piggdekk. 

Synes det har blitt et veldig rimelig og mer enn bra nok bygg til Østmarka og en og annen tur til Vestlandet/Nordland/Trysil.

Man kan drømme om mye rart, men dette er en sykkel som spiser alt jeg greier og tør å kaste etter den, ritt har jeg slutta med for lengst.

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

Endret av Garpen
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser enkelte her linker til bilder på Facebook som nå ikke ser ut til å funke lengre (mener nå det var bilder på de postene over jeg har likt).

For å være på den sikre siden, kan jeg anbefale å enten bruke en dedikert tjeneste der man er sikker på at URLer vil være konstante, eller laste opp bildene her på forumet (som jo er vesentlig lettere enn gammelforumet)

  • Like 7

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibis Ripmo AF med SLX og DVO Onyx SC / Topaz T3, snart et år gammel. Ekstremt velbalansert sykkel som klatrer veldig bra og er ekstremt rask utfor. Aldri hatt makan til allsidig sykkel. Valgt utelukkende for funksjon, ikke utseende.

IMG_9568.jpeg

Endret av tron
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (4 minutter siden):

Du fikk den til å se ganske bra ut likevel da. 

LarsB

Enig, men hva i alle dager er det som skjer med kranken og dekk/hjulposisjon på bildet? *gisp* 

  • Haha 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy skrev (22 minutter siden):

Enig, men hva i alle dager er det som skjer med kranken og dekk/hjulposisjon på bildet? *gisp* 

Altså. Jeg er kjent med at det finnes regler for hvordan man danderer en landeveisdoning for foto. Tenker det er på tide at man får tilsvarende regelsett for MTB. Jeg har heller uforsiktig latt mine sykler avbilde relativt henslengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy skrev (40 minutter siden):

Enig, men hva i alle dager er det som skjer med kranken og dekk/hjulposisjon på bildet? *gisp* 

Jeg legger meg flat. Ser at at det er mye å plukke på her, ikke minst var jo bildekvaliteten heller laber. Lover full skjerp og nytt bilde med ventilhetter, krankarmer og pedaler i riktig posisjon. To be continued.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RipMo AF frister litt som mer budsjettvennlig bygg altså, men stemmer det at de ikke har konvertert til UDH enda på de rammene?

Skal jeg ha meg en ny sykkel jeg skal ha i mange år, frister det å ha muligheten til å kjøre Transmission.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (2 timer siden):

RipMo AF frister litt som mer budsjettvennlig bygg altså, men stemmer det at de ikke har konvertert til UDH enda på de rammene?

Skal jeg ha meg en ny sykkel jeg skal ha i mange år, frister det å ha muligheten til å kjøre Transmission.

Kom ny versjon i år, meiner den er UDH, eller galdt det berre carbon.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...