Gå til innhold

Styrkeprøven, ny løype og nye regler.


Anbefalte innlegg

Herlig, hadde håpet på denne løsningen. Eller egentlig hadde jeg hopet på en løsning der de fulgte Glomma fra Atna og til en nesten var i Oslo. Men absolutt slik at jeg vurderer å hive meg med igjen neste år. Bør sikkert være på "på "  1.11 for å få starte i den raskeste puljen. Antar det er større andel raske som nå også sykler fellestart (siden de ikke sykler lag) og sånn sett kanskje bedre opplevelse for å ikke velge raskeste pulje. Har vært ok for min del å velge den de to gangene jeg har sykla TO, selv om jeg ble tatt på senga i år når "toget" gikk mye tidligere en jeg trodde og jeg var way back/ikke sterk nok til å kjøre meg opp (som muligens viste seg å være en fordel til slutt når jeg så tilstanden til de som vi tok igjen og som hadde klart å henge med lenge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (9 timer siden):

Muligens det er "turpuljer", men har nå vært ganske "race" de to årene jeg har sykla (19 og 23). Står at raskeste pulje starter først i allefall. 

Det stemmer ja. Jeg vurderer sterkt å delta i år.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (9 timer siden):

TO uten lag høres ut som wishful thinking, men hva vet vel jeg. 
 

🤞 for at de får nok startende og at det forløper fint. For egen del vil jeg ikke si det frister så veldig mye, men partiet mellom Hjerkinn og Venabygd er fint da. 

Av en eller annen grunn har begge gangene jeg har syklet dette rittet vært en stor positiv overraskelse opplevelsesmessig og ikke minst stemning i "gruppene" underveis. Er ikke så mange år siden jeg sa jeg aldri skulle sykle TO, men meldte meg på fordi samboer skulle delta med lokalt damelag (2019) og tanken at alle sykledamene i klubben inkl min bedre halvdel syklet dette sagnomsuste rittet og ikke jeg, samt helt sikkert bli påminnet det regelmessig ble for tungt å fordøye. Så måtte kaste prinsippet om aldri å sykle TO. Ble en stor opptur og tror kanskje det er det beste rittet jeg har syklet på norsk jord med landeveissykkel (prestasjonsmessig så vel som opplevelsesmessig-som var mest overraskende).

Antar de skalerer ned selve arrangementet og prøver ut dette i 24. Vet ikke hvor mange deltagere de må for å gå i null men får håpe de når det. Liker jo trasen på JR bedre, men liker ganske mye bedre startidene på TO (starte på sen natt/morgen og sykle til kveld, i stedet for starte sen kveld). Skjønner ikke hvorfor JR gjør det samme (start feks 04-05). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall høydemeter øker fra 3400 m i 2023 til 4200 m i 2024. Begynner å nærme seg Jotunheimen rundt med sine 4600 høydemeter.  I tillegg må det bli en stor ulempe å ikke få den lange, slake nedkjøringa fra Dombås men heller få en bremsebakke ned fra Venabu. Jepp, dette blir en real styrkeprøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk nesten 4000 hm i år, jeg hadde det på gps/strava og det hadde andre også så jeg, nå hadde jeg sammen med noen andre en feilsykling som medførte ett par hundre høydemeter ekstra  (var på gps sporet til arrangør, var helt sikker på det var feil men lot meg overtale av de jeg syklet med som hadde spor-v/ Jørstadmoen/Vingnes, siden vi var få som feilsykla her tar jeg på meg skylden, slutttid hadde nok blitt samme tror jeg). Det arrangør skriver er jo ofte feil mht hm. JR er feks 5000 + hm og ikke 4600, skjønner ikke at de ikke endrer det. 

Endret av Oddefa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke Folldal-Venabygdsfjellet vurdert, eller gjennomført, for fellesstarten for noen år siden? Mye finere trasé, men den nedkjøringen kommer til å koste noen krageben...

Målgang på Grorud tror jeg blir bra, men litt rart at syklingen på Riksvei 4, som var et voldsomt problem i år, plutselig skal være problemfritt neste år? Jeg tror Frydenlund kommer til å stå stritt imot målgang innenfor bygrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blesvik skrev (2 timer siden):

Var ikke Folldal-Venabygdsfjellet vurdert, eller gjennomført, for fellesstarten for noen år siden? Mye finere trasé, men den nedkjøringen kommer til å koste noen krageben...

Målgang på Grorud tror jeg blir bra, men litt rart at syklingen på Riksvei 4, som var et voldsomt problem i år, plutselig skal være problemfritt neste år? Jeg tror Frydenlund kommer til å stå stritt imot målgang innenfor bygrensen.

Det ble jo avviklet et annet ritt på rv4 i år, nordmarka rundt eller noe sånt som Rye arrangerte (?) Så helt umulig kan det vel ikke være. Da kom de raskeste på veien, mens de fra et tidspunkt sendte tregere syklister inn på gang-sykkelveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Puljene blir satt opp slik at personer fra samme klubb eller personer som trener sammen kan starte sammen»

 

Hvis ikke dette er det samme som lagpuljer da vet ikke jeg og altså samme som lagkonkurranse bare uten langing og følgebiler  

 

Høres ut som et loop hole 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke det samme som har vært tidligere hvor 2-3 blodtrimma 30 mannslag har sykla først, 3-4 mer turlag etter det før fellestartene er i gang. Vil jo ikke gå i nærhet av like fort i raskeste fellestartpulje som raskeste lag slik det har vært tidligere. At 20 mann fra Rye feks ønsker å sykle sammen blir jo ikke det samme, da blir det kanskje 20 mann fra Rye + 30 andre i den pulje. Tror jeg da. Er vel førstemann til mølla mht start i puljene ellers. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (10 timer siden):

Var faktisk nesten 4000 hm i år, jeg hadde det på gps/strava og det hadde andre også så jeg, nå hadde jeg sammen med noen andre en feilsykling som medførte ett par hundre høydemeter ekstra  (var på gps sporet til arrangør, var helt sikker på det var feil men lot meg overtale av de jeg syklet med som hadde spor-v/ Jørstadmoen/Vingnes, siden vi var få som feilsykla her tar jeg på meg skylden, slutttid hadde nok blitt samme tror jeg). Det arrangør skriver er jo ofte feil mht hm. JR er feks 5000 + hm og ikke 4600, skjønner ikke at de ikke endrer det. 

Etter å ha gjennomført JR to ganger forstår jeg ikke hvor de har fått 4.600 hm fra. Logget 5.282 hm i 2022 og 5.335 hm i år. Brukte Edge 520 i fjor, og ny 540 i år. Jeg har klikket meg mye inn på Strava på andre som har deltatt disse årene, og min observasjon er at ‘alle’ logger mellom 5.100-5.500 på denne turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (5 minutter siden):

Etter å ha gjennomført JR to ganger forstår jeg ikke hvor de har fått 4.600 hm fra. Logget 5.282 hm i 2022 og 5.335 hm i år. Brukte Edge 520 i fjor, og ny 540 i år. Jeg har klikket meg mye inn på Strava på andre som har deltatt disse årene, og min observasjon er at ‘alle’ logger mellom 5.100-5.500 på denne turen. 

Stemmer, tror jeg også har 5100 og 5200 på mine to turer, samt husker "alle" andre var ca på det samme. Er vel litt slik "vi målte 4600 hm i 1997 og samme løypa så gidder vi å ikke endre på det". copy-paste etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der åpnet påmeldingen. Jeg ser det er mulig å bestille togbillett for syklist og sykkel. Er det noen som har benyttet seg av dette tidligere, som kan si noe om når man ankommer Trondheim?

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...