Gå til innhold

Hvor ofte vasker du pulsbeltet ditt?


mralfred

Vasker du pulsbeltet ditt?  

38 stemmer

  1. 1. Hvor ofte vasker du ditt pulsbelte?

    • Etter 7 gangers bruk selvfølgelig
      4
    • Etter hver gang jeg har brukt det
      7
    • Når jeg ikke husker sist jeg vasket det
      11
    • Når det lukter blanding av marsvin og brukt gymtøy som har vært i skolesekken hele sommerferien
      9
    • Jeg vasker det ikke, jeg praktiserer lufting
      5
    • Hæ, kan det vaskes?
      2


Anbefalte innlegg

Kjørte alternativ ‘når jeg ikke husker…’, MEN, det blir med i dusjen hver eneste gang hvor jeg skylder det godt og ‘vrir’ det opp. Ikke en eneste gang har jeg opplevd lukt fra det, men hiver det i vaskemaskin med treningstøyet når jeg føler for det allikevel. Antar 3-4 ganger i løpet av året. Bruker det 350-400 t i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (1 minutt siden):

Kjørte alternativ ‘når jeg ikke husker…’, MEN, det blir med i dusjen hver eneste gang hvor jeg skylder det godt og ‘vrir’ det opp. Ikke en eneste gang har jeg opplevd lukt fra det, men hiver det i vaskemaskin med treningstøyet når jeg føler for det allikevel. Antar 3-4 ganger i løpet av året. Bruker det 350-400 t i året. 

Det var smart, det skal jeg begynne med!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt varierende hell med maskin på mine Wahoo-belter, da elektrodene løsner litt fra beltet. Dette løser seg gjerne med litt spraykontaktlim. 

Hvordan vasker folk den i maskin? Vanlig 40°C og krysser fingra? Finvask og kos? Vaskepose? Kokvask? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (14 minutter siden):

har litt varierende hell med maskin på mine Wahoo-belter, da elektrodene løsner litt fra beltet. Dette løser seg gjerne med litt spraykontaktlim. 

Hvordan vasker folk den i maskin? Vanlig 40°C og krysser fingra? Finvask og kos? Vaskepose? Kokvask? 

40°C finvask her. Aldri hatt problem med at beltet går i oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipser av sensoren og har på meg beltet inn i dusjen. Noen ganger får det en såpevask der, andre ganger skylles det bare og henges til tørk i dusjen. En sjelden gang når det har utviklet litt lukt, kansje hver 15 gang så går den i vaskepose og er med på en vask, noen ganger 40 gr, andre ganger 60 grader. Litt tilfeldig alt etter hva som skal vaskes da. 

Jeg hadde problemer med noen garmin belter og kjøpte wahoo belte og aliexpress belte. Ali-beltene var billige, og godt er det for de overlevde ikke vaskemaskina. Garmin beltene ble bedre igjen etter noen runder i vaskemaskina. Wahoo beltet ble dårlig i strikken etter å ha blitt liggende igjen i vaskemaskina og ble med på 90 graders klutvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to, for tiden, HRM-run som jeg skylte opp sånn hver 7. gang eller noe, som pådro seg utøy, og de ble litt langdrygt opplegg med å få tatt hånd om utøyet. 

Den siste HRM-Pro Plus, skyller jeg av etter hver gangs bruk, og det har ikke kommet utøy i den etter et halvt års bruk.

HRM-Run har litt suboptimal tetting, slik at om man åpner den for å skifte batteri, så er det vrient å få pakningen til å sitte skikkelig, så det har kommet vann inn i den, minst to ganger, slik at den har sluttet å fungere.  Den har kommet i sving etter jeg har åpnet opp og  skylte godt med isopropanol, og tørket, og satt inn nytt batteri.

Utøyet har jeg stort sett blitt kvitt, jeg tok noen minutters dampkoking av reima etter å ha prøvd ymse vaskemidler og kjemikaliser, Vanish, eddik, fosforsyre og OMO-sport, som ikke fikk has på bakteriene. 

HRM-run-beltet har vært innom vaskemaskinen, og da sluttet det midlertidig å virke, men lot seg redde, lell. 

Endret av ØysteinS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (1 time siden):

har litt varierende hell med maskin på mine Wahoo-belter, da elektrodene løsner litt fra beltet. Dette løser seg gjerne med litt spraykontaktlim. 

Hvordan vasker folk den i maskin? Vanlig 40°C og krysser fingra? Finvask og kos? Vaskepose? Kokvask? 

Når det en sjelden gang blir vasket, legger jeg det vaskenett og tar det sammen med treningstøyet som går på 40°C og 800 i sentrifugehastighet. Det sagt så er lufting min primære metode, henger det på en knagg etter brukt og det har aldri vært noe lukt fra det. Ett belte varer i årevis, inntil slitasjen tar det. 

Jeg har den billigste av de myke pulsbeltene fra Garmin, det heter vel HRM-dual. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...