altitude Posted July 21, 2023 Share Posted July 21, 2023 Tobias Foss bekreftet i podcasten Gode Liv at han skifter lag og til et på WT nivå. Skal være et som matcher J-V i profesjonalitet og som vil satse på han. Hvor tror vi han ender? Bahrain - Victorious? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted July 21, 2023 Share Posted July 21, 2023 altitude skrev (4 minutter siden): Bahrain - Victorious? Det, eller IPT. Edit: Ikke WT lag. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valentino Posted July 21, 2023 Share Posted July 21, 2023 IGD? Kjekt å gjette litt altså. Quote Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 Etter hva jeg har skjønt er det vel bare 2 lag som er på nivå og det er Ineos eller UAE. Så tipper Ineos Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 Olechr skrev (3 timer siden): Etter hva jeg har skjønt er det vel bare 2 lag som er på nivå og det er Ineos eller UAE. Så tipper Ineos Tipper det kan stemme. De har jo ikke det samme antall av den type rytter som de hadde for bare 2-3 år siden (og 10 år før det). Ville jo vært ganske kult da. Begynner å bli noen gode norske klatrere på forskjellige lag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stosu Posted July 24, 2023 Share Posted July 24, 2023 UAE har vel bare Pogacar og Ayuso som kan kjempe i sammendraget. Yates med litt flaks. Tipper Foss ville vært en kjempeforsterkning for UAE som en kaptein nummer 3. Soler gjør for mye rart til å kunne være kaptein. Hirschi har fullstendig bleknet etter 2020-sesongen. I tillegg får han en nordmann på laget. Det kuleste ville selvfølgelig vært om Foss gikk til Ineos, men får større konkurranse mot Pidcock, Tao, Sivakov, Arensmann osv. Dersom Foss derimot ønsker å utvikle seg mer som temporytter og klassikerrytter vil kanskje Ineos være et bedre valg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted July 24, 2023 Share Posted July 24, 2023 Tao skal vel til Trek og Thomas er snart pensjonist så det er ikke fullt hos Ineos. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted July 24, 2023 Share Posted July 24, 2023 Ineos er spennende. Edvald fikk både skapt og ødelagt karrieren der, men de har jo ingen soleklar GC-rytter nå, så det er muligheter. Sportslig må vi tro de har ting på stell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted July 24, 2023 Share Posted July 24, 2023 stosu skrev (9 timer siden): UAE har vel bare Pogacar og Ayuso som kan kjempe i sammendraget. Yates med litt flaks. Tipper Foss ville vært en kjempeforsterkning for UAE som en kaptein nummer 3. Soler gjør for mye rart til å kunne være kaptein. Hirschi har fullstendig bleknet etter 2020-sesongen. I tillegg får han en nordmann på laget. Det kuleste ville selvfølgelig vært om Foss gikk til Ineos, men får større konkurranse mot Pidcock, Tao, Sivakov, Arensmann osv. Dersom Foss derimot ønsker å utvikle seg mer som temporytter og klassikerrytter vil kanskje Ineos være et bedre valg. Yates er da langt sterkere enn det Tobias noen gang har vist. Så han er bestefall 4. Er vel relativt sikker på at også Jay Vine er foran i rekka. Sånn jeg ser det er det vesentlig større muligheter hos Ineos. På Uae vil han nok uansett være hjelperytter til Pog og sykler ikke Tog har de ganske store planer for Ayuso (med god grunn). Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted August 17, 2023 Share Posted August 17, 2023 Så, slik jeg forstår det sier ryktet at Foss skal (/skulle) til Ineos, men at noe kanskje går skeis grunnet mulig overgang av Evenepoel til Ineos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnoos Posted August 17, 2023 Share Posted August 17, 2023 Så også at "ryktet" var satt på hold. Kan vel bety at Foss' reelle markedsverdi reduseres om en Ineosdeal ryker? Mulig Uno-X retur likevel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted August 17, 2023 Share Posted August 17, 2023 Ja, han var vel kanskje litt mer attraktiv i april enn det han er nå. Antar mange lag etterhvert også begynner å bli fylt opp. Podcasten "gode dager" til blant annet Øystein Pettersen hadde en pod med han tidligere i sommer der Foss ytret overraskende sterk misnøye med jumbo egentlig... Håper det ordner seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonynord Posted August 17, 2023 Share Posted August 17, 2023 I samme podkastepisode fikk jeg inntrykk av at ting var klart, og at lagbytte i grunn var avgjort, og at det skulle offentliggjøres senere. Mulig jeg husker feil. En stund siden jeg hørte episoden nå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted August 17, 2023 Share Posted August 17, 2023 ja, det virket som om det var ganske tett på i boks, men det hjelper jo lite hvis ikke det var helt ferdig signert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnoos Posted August 17, 2023 Share Posted August 17, 2023 Er vel ikke lov å signere kontrakt før 1. aug? Er vel litt som da Edvald var rykta til Tinkoff, hvor det visstnok var en intensjonsavtale, men så valgte Eddie Dim.Data istedet. Var vel en litt sutrete Oleg i etterkant av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Landevei skriver om denne overgangssagaen i dag, men jeg har ikke abonnement. Noen som vil oppsummere? https://www.landevei.no/proffsykling/tobias-foss/tobias-foss-dratt-inn-i-overgangssaga-derfor-kan-ineos-overgangen-strande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Maggan skrev (17 minutter siden): Landevei skriver om denne overgangssagaen i dag, men jeg har ikke abonnement. Noen som vil oppsummere? https://www.landevei.no/proffsykling/tobias-foss/tobias-foss-dratt-inn-i-overgangssaga-derfor-kan-ineos-overgangen-strande Kort fortalt. Foss hadde en avtale med Ineos (han sa selv i podcasten "bare gode dager" i juli at avtalen var spikret uten å si hvilket lag). Tydeligvis har det meste vært i orden uten selve signaturen. Ineos er gira på Evenepoel, selv om han har 3-4 år igjen av kontrakten med QuickStep, og siden Evenepoels far har gitt signaler om at han ikke er happy virker alle Ineos sine signeringer inn til å drøye til Evenepoel er hentet (mot en klekkelig kompensasjon til Lefevre) eller at det er spikret at han blir der han er. Derav drøyer tydeligvis også Foss sin muntlig avtale med Ineos å bli helt håndfast på papir, med signatur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Gew88 skrev (Akkurat nå): Kort fortalt. Foss hadde en avtale med Ineos (han sa selv i podcasten "bare gode dager" i juli at avtalen var spikret uten å si hvilket lag). Tydeligvis har det meste vært i orden uten selve signaturen. Ineos er gira på Evenepoel, selv om han har 3-4 år igjen av kontrakten med QuickStep, og siden Evenepoels far har gitt signaler om at han ikke er happy virker alle Ineos sine signeringer inn til å drøye til Evenepoel er hentet (mot en klekkelig kompensasjon til Lefevre) eller at det er spikret at han blir der han er. Derav drøyer tydeligvis også Foss sin muntlig avtale med Ineos å bli helt håndfast på papir, med signatur. Okei, ikke så kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Da synes jeg synd på han, for markedsverdien hans må ha gått greit ned mnd for mnd. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeT Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Har han litt for høye tanker om seg selv? Klart det hjelper med en VM-tittel på tempo, men han har jo ikke vist nok til å kunne gå inn som GC kaptein på noen av topp 10 lagene enda. Nå har jeg ikke hørt den podcasten det refereres til her, så hva er det han ikke er fornøyd med hos Jumbo? Altså det nåværende beste GC laget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Jeg mente å ha lest et sted at Quickstep holder på å tranformere seg fra klassikerlag til GC lag. Jeg trodde Evenepoel var en del av den strategien der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeT Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 "problemet" er vel at de ikke har økonomi til å betale masse gode klatrere masse penger for å jobbe som hjelperytter. Jeg tror at skal du ha top notch klatrere som skal ofre egne sjanser, så koster det MYE penger 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Panda skrev (52 minutter siden): Jeg mente å ha lest et sted at Quickstep holder på å tranformere seg fra klassikerlag til GC lag. Jeg trodde Evenepoel var en del av den strategien der. Lukter rettssak ut av det opplegget som foregår om dagen. Spent på hvordan det ender. Bruyneel hadde vel en teori om at fort Specialized kunne bli med i pakken over til Ineos hvis Evenepeol går over. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Olechr skrev (54 minutter siden): Lukter rettssak ut av det opplegget som foregår om dagen. Spent på hvordan det ender. Bruyneel hadde vel en teori om at fort Specialized kunne bli med i pakken over til Ineos hvis Evenepeol går over. Samtidig virker INEOS å ha veldig tett bånd til Pinarello, gjør det ikke? I tillegg med Pidcock(og Pauline F-P) for å utvikle terrengsykkel fra dem. Virker jo ganske nært. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts