Gå til innhold

Tobias Foss' nye lag?


altitude

Anbefalte innlegg

Gew88 skrev (18 minutter siden):

Samtidig virker INEOS å ha veldig tett bånd til Pinarello, gjør det ikke? I tillegg med Pidcock(og Pauline F-P) for å utvikle terrengsykkel fra dem. Virker jo ganske nært. 

Tror kanskje Pinarello er på vei bort fra Ineos. Logisk at Specialized tar over om Remco kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (8 minutter siden):

Tror kanskje Pinarello er på vei bort fra Ineos. Logisk at Specialized tar over om Remco kommer. 

Om det skjer, er det jo mer logisk. Specialized har en historikk med å knytte seg til gullkalvene. 
Time will show

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (1 time siden):

Samtidig virker INEOS å ha veldig tett bånd til Pinarello, gjør det ikke? I tillegg med Pidcock(og Pauline F-P) for å utvikle terrengsykkel fra dem. Virker jo ganske nært. 

I utgangspunktet ja, men Pinarello ble vel solgt i sommer til ny eier. Så spennende å se om de tenker likt som de tidligere. De har vel avtale til 2025.

Endret av Olechr

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har ikke inntrykk av at Foss er høy på seg selv, men klart, han forsøker nok selge seg så dyrt som mulig. Så dyrt at det ikke ville være hensiktsmessig for Uno X å hoppe på en avtale tross at pengene sannsynligvis ligger der. De vil bare bruke de på en annen måte, og har vel gjort det nå mtp signeringene de har gjort siden 1. august.

 

Kan vi likevel få se Foss i Uno X i 2024? At han aksepterer en mye lavere lønn som gjør det mulig for Uno X å hente han mtp situasjonen han nå har endt i? Som det ble skrevet over her, synker markedsverdien til Foss dag for dag. Ut i fra uttalelsene han har kommet med tidligere, virker det som "alle broer er brent" ovenfor Jumbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (21 minutter siden):

Noen som vet hva som har skjedd mellom Foss og Jumbo som gjør at han "må" bort? Eller er det bare at han ikke har fått fornyet kontrakt, og er misfornøyd med det?

Det ryktes at Ratcliffe vurderer å selge lisensen til INEOS og kjøpe seg inn i et annet WT-lag (les: Quickstep). Så blir INEOS og Quickstep slått sammen, det vil si at en del ryttere vil forsvinne siden to lag blir til ett. Ratcliffe får Remco, Patrick Lefevere fortsetter som GM og både Soudal og Quickstep fortsetter som hovedsponsorer til kontraktene går ut. Deretter blir INEOS ny hovedsponsor og gjenoppstår i WT.

Dette forklarer både hvorfor signeringen av Foss (og andre) har blitt satt på vent og ryktet om at han er på vei til Quickstep.

Kilden er Johan Bruyneel og han har jo tatt feil før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinarellos nye eier, Ivan Glasenberg, er også investor i klesmerket Q36.5, som er hovedsponsor for Doug Ryder sitt ProTeam lag. Det er snakk om at Pinarello blir dette lagets nye sykkelsponsor og samtidig dropper INEOS. Q36.5 nevnes passende nok som en av kandidatene til å kjøpe INEOS sin WT-lisens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (18 timer siden):

Noen som vet hva som har skjedd mellom Foss og Jumbo som gjør at han "må" bort? Eller er det bare at han ikke har fått fornyet kontrakt, og er misfornøyd med det?

I podkasten nevnt over uttalte Foss relativt stor misnøye med sjansene han får i Jumbo. Han sitter med følelsen at han ikke blir prioritert til de store løpene han burde få sjansen i. Man skal aldri, si aldri, men etter å ha hørt uttalelsene hans, har jeg vanskelig for å skjønne at han vil bli der han er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (15 minutter siden):

Skal sies at han ofte har mye rett også. 🙂

Ja, han har et ganske imponerende hode for sykling og mange kontakter i sporten. Jeg liker å høre på ham (og likte også boken hans), men det er jo enkelte som mener han burde vært glemt. Da bør vi kanskje glemme Gianetti, Levefere, Aldag osv. også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonynord skrev (1 time siden):

I podkasten nevnt over uttalte Foss relativt stor misnøye med sjansene han får i Jumbo. Han sitter med følelsen at han ikke blir prioritert til de store løpene han burde få sjansen i. Man skal aldri, si aldri, men etter å ha hørt uttalelsene hans, har jeg vanskelig for å skjønne at han vil bli der han er i dag.

Litt av poenget til Foss, om jeg forstod det rett, er at han får ikke en gang en hjelperytterrolle i feks ritt som årets La Vuelta, og der skjønner jeg jo at han føler at han kunne vært, uavhengig av hvilken grand tour det er. 
Skal sies at han som kjører de intervjuene i podcasten bare gode dager smisker noe så ekstremt at det er vondt å høre på(og det er ikke kun med Tobias Foss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (1 time siden):

Ganske tydlig at det er poeng, poeng og poeng som gjelder for UNO X nå for å bli world tour. Sånn sett er det lett å skjønne hvorfor Tobias blir for dyr i forhold til potensielle poeng.

Vi hadde besøk av Uno-X i Sykleklubben i høst og jeg spurte om de gikk etter poeng (som Lotto var veldig aktive med), men det ble blankt avvist (med latter) av Haugland. De har visst endret synspunkt på det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å se hvordan han kunne styrke noen av GT-lagene til JV. Min mening er at de allerede har folk som kan utføre de samme rollene som han, og bedre. Og han ønsker vel en god slump med penger etter ryktene. Ineos har jo tradisjonelt vært glad i ryttere som han. God på tempo, kan klatre, men ikke en fjellgeit. Han kan sikkert være en del av et hjelperytterlag for ineos. Men den tradisjonelle SKY-taktikken er vel ikke så aktuell om dagen heller. 

Bahrain og IPT har vel ikke de beste temposetupene heller, så jeg trur hvis han går dit så øker ikke sjansene for å vinne temporitt. 
Før sesongen så var det jo naturlig med UNO-X, men der ble vel value for money et problem. 
Er ikke pidcock og Ganna ansiktene utad til pinarello, samme som remco er for spesh? Ser ikke helt for meg en sammenslåing der. Sier ikke også ryktene at Brailsford er tilbake og har tatt tilbake en større del av styringen der? Kanskje han så på kontraktene som var foreslått og bestemte at det var uaktuelt. Derfor de signerte C-Rod igjen, og konkluderte med at kontraktforslaget til foss ikke var en «god deal»?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (2 timer siden):

Ja, han har et ganske imponerende hode for sykling og mange kontakter i sporten. Jeg liker å høre på ham (og likte også boken hans), men det er jo enkelte som mener han burde vært glemt. Da bør vi kanskje glemme Gianetti, Levefere, Aldag osv. også.

Ja da er det ganske mange man skulle glemt også blant aktive sportsdirektører. Synes infoen The Move kommer med er noe av det bedre der ute. 🙂

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ryktes det at det faktisk er TVJ som vil slå seg sammen med Quickstep: https://www.wielerflits.nl/nieuws/jumbo-visma-werkt-aan-fusie-met-soudal-quick-step/

Jumbo forsvinner jo som hovedsponsor etter kommende sesong eller så fort ny sponsor er på plass så det er ikke helt usannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager? Dette var snodig. Fusjonen er veldig forståelig fra QS sin side, men hva Jumbo ser i dette forstår jeg lite av. Hadde gitt mer mening å ta inn et eller annet fond som var ryktet å kjøpe seh inn.
QS virker som et team med relativt gammel mentalitet ala de franske lagene, mens jumbo jo er blant de som er lengst fremme. Det som er sikkert er at noen skal ut. Vingegaard virker bænkers det samme med Kuss. Han er så happy med å ha fått Vueltaen at han gladelig kjører 10 år til som verdens best betalte hjelperytter. Roglic og Remco derimot er vel fort på vei ut da.
 

WT-lisensen går vel fort til Carl Fredrik Hagen sitt Q36.5 lag? 

Støtter at Cervelo slår ut Specz.

Endret av Hen9ng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fond? De skal jo _tjene_ penger, ikke flashe dem. Måtte være i så fall vært noe grønnvasking av noe slag. Forståelig at Jumbo, eller rettere sagt Visma, går for Soudal i stedet. De får jo også henda på rattet slik jeg forstår det. Men det kan umulig være plass til fire GC-kanoner, selv ikke i Visma Soudal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...