Gå til innhold

Sykkelkafé i Trondheim


Anbefalte innlegg

Ser Trondheim har fått en sykkelkafé.

Eller, mulig de har vært der en stund, men jeg hadde ikke hørt om dem før i dag.

https://cranks.no/

Litt uheldig lokasjon, midt oppe i Nonnegata. Blir lite drop-in hjem fra Bymarka eller Strindamarka, eller landeveisyklister etter Byneset/Orkanger-tur - men jeg skal i hvert fall få prøvd ut stedet 🙂

 

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
olve skrev (2 timer siden):

Cranks har vært der et par år allerede, men leste i trd.by i februar at de ble slått sammen med Kongen som er en form for kebabsjappe så vidt jeg vet. Usikker på om sykkeltemaet ble videreført etter dette.

Cranks har helt egen profil, med litt annet fokus enn Kongen. 
Litt sånn "ikkeheltfastfood" burger, pizza og sandwicher.

Sykkelfokus har vært mot terreng tidligere, med visning av Rampage og WC etc... 

Om det er plassen for underveis-på-tur stopp, eller best for en burger etter dusjen, så tror jeg den siste.

En av driverne er hvertfall syklist og har flere fingre inn mot sykkelverden; import og festival.

Endret av Jørgen S.
  • Like 2

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tona vel ned det noe smale konseptet "kombinere import av sykkelstæsj og gastropub i samme lokale" ifm at Kongen kom inn på eiersida. Som forsåvidt gir litt mening i et middels intimt restaurantlokale 🙂 

Fortsatt litt sykkelmotiv på veggene, men ganske konvensjonelt spisested ellers, grei burger når jeg var der og så F1 for en stund siden (og faktisk havna i prat med han som eier Kongen via en venninne av en venn som kjente eierne av stedet).

Apropos lenka over, så har vel Cranks en grei track record på Smilefjesordningen såvidt jeg ser, Kongen er vel kun inne på eiersida. Så rutiner og kunnskap om mathåndtering virker å være på plass hos de som driver der.

Men mannskapet og rutinene på Kongen bør nok ta en skikkelig opprydning, for så mye avvik var det lenge siden jeg har sett på én og samme kontroll (har nå selv litt erfaring på et spisested drevet på dugnad der vi har fine smil i historikken).

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta på Cranks er veldig hyggelige og pizzaen er god. Kokken er veldig glad i sterk (meget sterk) mat så spør han om noen anbefalinger hvis du også liker sånt. Ellers har de mange ulike happenings så det er fint å støtte opp om.

Jeg savner imidlertid et sted det er naturlig å stikke innom etter en sykkeltur på landeveien. Et sted for å få seg en kaffe og en croissant på en uteservering, mens sykkelen står trygt parkert innen synsvidde. Noen tips?

  • Like 1

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (49 minutter siden):

Gutta på Cranks er veldig hyggelige og pizzaen er god. Kokken er veldig glad i sterk (meget sterk) mat så spør han om noen anbefalinger hvis du også liker sånt. Ellers har de mange ulike happenings så det er fint å støtte opp om.

Jeg savner imidlertid et sted det er naturlig å stikke innom etter en sykkeltur på landeveien. Et sted for å få seg en kaffe og en croissant på en uteservering, mens sykkelen står trygt parkert innen synsvidde. Noen tips?

Kaffe og kråssang har de da på samtlige bensinstasjoner, trebenker likeså. Foreslår du prøver øl og pizza på uteserveringa til Superhero pizza istedet 😊

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, JB. said:

Jeg savner imidlertid et sted det er naturlig å stikke innom etter en sykkeltur på landeveien. Et sted for å få seg en kaffe og en croissant på en uteservering, mens sykkelen står trygt parkert innen synsvidde. Noen tips?

Dette har jeg nå gjort mange ganger på Dromedaren på Bakklandet.

  • Like 1

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om sånn bensinkråsang, men en som virkelig smaker smør og knaser på den riktige måten. Og kaffen bør helst være god den også. 

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (24 minutter siden):

Jeg snakker ikke om sånn bensinkråsang, men en som virkelig smaker smør og knaser på den riktige måten. Og kaffen bør helst være god den også. 

Så lenge det er nok sjokolade inni så er de på Bunnpris 2 for 20 kr bra nok for meg altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (På 3.5.2024 den 20.52):

Jeg snakker ikke om sånn bensinkråsang, men en som virkelig smaker smør og knaser på den riktige måten. Og kaffen bør helst være god den også. 

Utserveringa på Hevd da, hvis man synes 70++ kr er verd det for en kråssang.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (8 minutter siden):

Utserveringa på Hevd da, hvis man synes 70++ kr er verd det for en kråssang

Heter det ikke Kråasang hær i barteland? Ihvertfall det barna mine sier. 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Betalingsviljen er stor på slutten av en langtur. 

Sykla gjennom Bakklandet i går og det har dukket opp flere fine uteserveringer der siden sist så det skal nok løse seg.

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (58 minutter siden):

Yes! Betalingsviljen er stor på slutten av en langtur. 

Sykla gjennom Bakklandet i går og det har dukket opp flere fine uteserveringer der siden sist så det skal nok løse seg.

Trondheims Arenbergskog! Med elsparkesykler og barnevogner istedet for trær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...