OleF Posted May 13 Share Posted May 13 Hva bruker dere til å veie sykkelen med? Frister ikke så mye å kjøpe egen sykkelvekt til 500-600kr vis Temu ikke har no billig versjoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olve Posted May 13 Share Posted May 13 Bruker denne fra Clas Ohlson, men hvor nøyaktig den er vet jeg ikke. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vemod Zachariassen Posted May 13 Share Posted May 13 oppoverbakke 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbl Posted May 13 Share Posted May 13 14 minutes ago, olve said: Bruker denne fra Clas Ohlson, men hvor nøyaktig den er vet jeg ikke. Tror jeg har akkurat den samme i Biltema-variant. Såvidt jeg har sjekka er den ikke altfor gærn (mener den var rimelig spot on da jeg kontrollveide en 16kg kettlebell, uten at jeg vet om den veier eksakt 16kg da 🙂). Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted May 13 Share Posted May 13 Bagasjevekt, krok i taket og en stropp. 1 Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted May 13 Share Posted May 13 OleF skrev (32 minutter siden): Hva bruker dere til å veie sykkelen med? Veier meg selv på baderomsvekten. Veier deretter meg på nytt mens jeg holder hva enn jeg vil veie. Trekker så fra og ser på diffen. Blir vel en feilmargin på 100 ish gram, men greit nok. Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleF Posted May 13 Author Share Posted May 13 (edited) olve skrev (40 minutter siden): Bruker denne fra Clas Ohlson, men hvor nøyaktig den er vet jeg ikke. Da blir det nok en slik en tenker jeg. Avik på noen 50-100 gram kan jo tolereres. Edited May 13 by OleF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted May 13 Share Posted May 13 Jørgen S. skrev (1 time siden): Bagasjevekt, krok i taket og en stropp. Bagasjevekt å bicepscurl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted May 13 Share Posted May 13 rosandholm skrev (12 minutter siden): Bagasjevekt å bicepscurl Du har sånn lettvekts-sykla du ja 😄 (e itj æ som e svak nei) Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted May 13 Share Posted May 13 OleF skrev (19 timer siden): Hva bruker dere til å veie sykkelen med? Frister ikke så mye å kjøpe egen sykkelvekt til 500-600kr vis Temu ikke har no billig versjoner. Selv om det ikke frister nå, så bare se på denne, tenk på den, se for deg hvordan det føles når de nye delene kommer på plass. Tenk om du kunne bikke under den magiske grensen. Kanskje under den kiloen du er på nå. Du får svaret med 10 grams nøyaktighet. Presisjon koster, kan du si til deg selv, og de som gidder å høre på deg. Helt til de ikke gidder lengre. Veier du følelsene opp mot det beskjedne utlegget 649+frakr tross alt er. Ja så mener jeg at du fortjener det. Du tjener jo faktisk talt penger på å kjøpe denne. For tenk på hvor mye overvekt på flyet koster. I tillegg passer jo denne vekta så perfekt i klemmene på Feedbacks mekkestativ at du nesten må investere i det også. https://bikeshop.no/feedback-sports/fs16019/feedback-sports-alpine-vekt-viser-opptil-25-kg-plus-10-gram Jeg har denne, og Bikeshop betaler meg ingenting Kanskje heller tvert i mot!! LarsB 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted May 13 Share Posted May 13 Har hatt vekta @LarsB anbefaler i 15 år, og den ble kjøpt i en skamfull weightweenie-periode hvor jeg var villig til å betale dyrt for å spare et par gram. Bruker vekta et par ganger i måneden, til mye forskjellig. Sykkel, baggasje og tursekk. Til og med en ganske kranglete katt ble veid med den i et slags nett, når den nektet å bli veid på andre måter. 1 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts