Gå til innhold

Sykkelvekt


OleF

Anbefalte innlegg

14 minutes ago, olve said:

Bruker denne fra Clas Ohlson, men hvor nøyaktig den er vet jeg ikke.

Tror jeg har akkurat den samme i Biltema-variant. Såvidt jeg har sjekka er den ikke altfor gærn (mener den var rimelig spot on da jeg kontrollveide en 16kg kettlebell, uten at jeg vet om den veier eksakt 16kg da 🙂).

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (32 minutter siden):

Hva bruker dere til å veie sykkelen med?

Veier meg selv på baderomsvekten. Veier deretter meg på nytt mens jeg holder hva enn jeg vil veie. Trekker så fra og ser på diffen. Blir vel en feilmargin på 100 ish gram, men greit nok.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
olve skrev (40 minutter siden):

Bruker denne fra Clas Ohlson, men hvor nøyaktig den er vet jeg ikke.

Da blir det nok en slik en tenker jeg. Avik på noen 50-100 gram kan jo tolereres.

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (19 timer siden):

Hva bruker dere til å veie sykkelen med? Frister ikke så mye å kjøpe egen sykkelvekt til 500-600kr vis Temu ikke har no billig versjoner.

Selv om det ikke frister nå, så bare se på denne, tenk på den, se for deg hvordan det føles når de nye delene kommer på plass. Tenk om du kunne bikke under den magiske grensen. Kanskje under den kiloen du er på nå. Du får svaret med 10 grams nøyaktighet. Presisjon koster, kan du si til deg selv, og de som gidder å høre på deg. Helt til de ikke gidder lengre. 
image.png.18fc457bf8d1925a4671cd4335991564.png
Veier du følelsene opp mot det beskjedne utlegget 649+frakr tross alt er. Ja så mener jeg at du fortjener det. Du tjener jo faktisk talt penger på å kjøpe denne. For tenk på hvor mye overvekt på flyet koster. 


I tillegg passer jo denne vekta så perfekt i klemmene på Feedbacks mekkestativ at du nesten må investere i det også.  
https://bikeshop.no/feedback-sports/fs16019/feedback-sports-alpine-vekt-viser-opptil-25-kg-plus-10-gram


Jeg har denne, og Bikeshop betaler meg ingenting Kanskje heller tvert i mot!!


LarsB

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vekta @LarsB anbefaler i 15 år, og den ble kjøpt i en skamfull weightweenie-periode hvor jeg var villig til å betale dyrt for å spare et par gram. Bruker vekta et par ganger i måneden, til mye forskjellig. Sykkel, baggasje og tursekk.

Til og med en ganske kranglete katt ble veid med den i et slags nett, når den nektet å bli veid på andre måter.

  • Haha 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...