York Posted June 5 Share Posted June 5 Det snakkes ofte om å kalle en spade for en spade Hva ellers kan man kalle det? 😄 1 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted June 5 Share Posted June 5 Langskaftet graveredskap? 😄 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbl Posted June 5 Share Posted June 5 Fjellfløttar-redskap 1 1 Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plankepetter Posted June 5 Share Posted June 5 Skuffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mralfred Posted June 5 Share Posted June 5 Jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg, men synes du har funnet et emne som passer godt i kategorien Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted June 5 Share Posted June 5 Mest vås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted June 5 Share Posted June 5 arbeidsredskap verktøy skuffe så finner jeg ikke igjen NTH spaden med sete Uttrykket å "kalle en spade for en spade" er betydelig eldre enn jeg trodde. første gangen jeg hørte uttrykket var på søttitallet når en del stillingsbeskrivelser ble endret. tror det var "vaskekjærring" som ble endret til "renholdsbetjent" og så til "linoleums terapaut". noe i den stilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted June 6 Share Posted June 6 Den greske originalen er å «kalle en skål [bolle] for en skål», men skålen ble feiloversatt til spade på latin og kom deretter inn i engelsk en gang på 1500-tallet. 4 Quote Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM Link to comment Share on other sites More sharing options...
knuthaug Posted June 6 Share Posted June 6 York skrev (22 timer siden): Det snakkes ofte om å kalle en spade for en spade Hva ellers kan man kalle det? 😄 Graveredskap Jordflytter Masserelokaliseringsverktøy Hull-lager Flathamret jordstikker Grus-på-strøer Jordskuffe Fraksjonsfordeler (lærte nylig at grus i ulike grovheter kalles fraksjoner på fagspråket) 1 2 Quote http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted June 6 Share Posted June 6 knuthaug skrev (1 time siden): Graveredskap Jordflytter Masserelokaliseringsverktøy Hull-lager Flathamret jordstikker Grus-på-strøer Jordskuffe Fraksjonsfordeler (lærte nylig at grus i ulike grovheter kalles fraksjoner på fagspråket) Masserelokaliseringsverktøy - min favoritt 1 Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garpen Posted June 8 Share Posted June 8 Hvor liten kan en spade være før den blir en sleiv eller øse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plankepetter Posted June 8 Share Posted June 8 Hvor kort skaft/håndtak kan den ha før den blir en bolle? Eller et krafsebrett? Et feiebrett kan vel egentlig også brukes som spade. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts