Gå til innhold

Gode Finn-kjøp


baroudeur

Anbefalte innlegg

chimp skrev (1 time siden):

 

Har solgt til han et par ganger. Sykler som ble liggende en stund som han fikk ut for 3 tusen mer og kanskje tok 2-3 tusen gevinst på. I tillegg henter/leverer han. Ser egentlig ikke problemet. Er jo det samme i alle bransjer, er det er marked for det er det helt greit. For min del var jeg fornøyd med salgene. Jeg visste jeg kunne fått noen tusenlapper mer ved å vente lenger, men ville heller ha cash. Er veldig lett å se at han flipper sykler når man ser at han har 30 stk til salgs. Uproblematisk og en del av et fritt kjøp/salg-marked. 

 

For min del synes jeg han tar veldig mye risiko, og at han skal ha litt gevinst da er helt fair. Han har heller ingen forpliktelse til å si at han ikke skal sykle Rallarvegen med sykkelen, men selge den. Ditt valg om å selge. En så liten aktør utnytter bare et hull i markedet og drar neppe opp prisene nevneverdig...

Enig

På generelt grunnlag tar en flipper risiko og tilfører markedet likviditet. Likviditet er en av de aller viktigste faktorene for at en markedsplass skal fungere. 

Så lenge en flipper er redelig (ikke lyver om produktet etc.) tilfører en flipper en essensiell tilleggsverdi  til annenhåndsmarkedet. Flippere er derfor helt nødvendige for at markeder ikke skal tørke inn. 

Forøvrig flipper jeg ikke selv, men setter pris på de som gjør det i blant annet sykkel-, klokke- og aksjemarkedet.

/A

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger ut en noe for salg er det ikke noe jeg heller vil enn å bare bli kvitt det med minst mulig hassle. Jeg er som regel fullt klar over at jeg kunne fått mer for det men det handler om å gidde. At noen videreselger det med en fortjeneste har jeg ikke noe imot. Men folk som juger og oppfører seg uærlig syns jeg veldig lite om, det er der jeg velger å trekke grensa mi.

Endret av Ivar Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AkselE skrev (8 timer siden):

Enig

På generelt grunnlag tar en flipper risiko og tilfører markedet likviditet. Likviditet er en av de aller viktigste faktorene for at en markedsplass skal fungere. 

Så lenge en flipper er redelig (ikke lyver om produktet etc.) tilfører en flipper en essensiell tilleggsverdi  til annenhåndsmarkedet. Flippere er derfor helt nødvendige for at markeder ikke skal tørke inn. 

Forøvrig flipper jeg ikke selv, men setter pris på de som gjør det i blant annet sykkel-, klokke- og aksjemarkedet.

/A

 

 

Litt enig der. Liker man ikke flippere så er det jo bare og ikke selge\kjøpe fra dem. Så lenge selve produktet er bra og sjekket grundig over ser jeg ikke helt problemet.

Men tilbake til emnet: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=314503550

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (13 minutter siden):

For de som passer 56-ramme syns jeg denne sl7 s-works-en virker som en svært god deal relativt til mye annet jeg har sett i denne kategorien. Hjulsettet alene er veiledende godt over halve prisen av sykkelen.

Ikke så verst, særlig om styrebredden er grei for det koster jo fort litt å oppgradere.

Verdt å merke seg at både Specialized og Zipp har livstidsgaranti som bortfaller for ny eier av den sykkelen. Men man tegner gjerne egen forsikring på noe så dyrt.

Jeg tror kanskje ikke 12r vs 10r og DA vs Ultegra Di2 betyr noe særlig i praksis. Med tanke på at man får en (imo finere) SL7 non-S-Works med Di2 til 55 800,- så kan man jo bruke differansen (+ et par tusen ekstra ved salg av stock hjulsett) på hjul og ha alt nytt med livstidsgaranti på vesentlige komponenter (selv om det kanskje ikke betyr så mye).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jascko skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor ikke denne er blitt nevnt, men for meg virker det som mye sykkel for penger. Kan det være fargen som ikke faller i smak? Personlig syns jeg at den var kul med den fargen. Skulle jeg bytte sykkel på nåværende tidspunkt, så er det denne jeg hadde kjøpt. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=312332852

9 år gammel sykkel med tubularhjul. I tillegg vil jeg kanskje ikke kalle den et kupp til den prisen. Men fin er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (6 minutter siden):

9 år gammel sykkel med tubularhjul. I tillegg vil jeg kanskje ikke kalle den et kupp til den prisen. 

Var ikke den veldig kostbar som ny? I tillegg virker den som veldig godt vedlikeholdt. Alder for meg har aldri vært den fremste preferanser når jeg handler sykkel. Hvis det er ingen skader, og sykkelen er godt vedlikeholdt, er alderen mindre viktig. Når det gjelder tubularhjul, er jeg enig.

Endret av Jascko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (23 timer siden):

Det der er jo uforskammet god pris!

Sammenlignet med Madone 5.9 litt lenger oppe i tråden var vel ikke denne så uforskammet god vel? Er vel gamle Zipp 30 aluhjul som vel ikke kan sammenlignes med karbonhjulene fra Zipp. Den 5.9en kunne jeg godt tenkt meg (noen på forumet som kjøpte?), men 3.5 til samme pris er ikke fullt så spennende.

Endret av Magnoos
typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (19 minutter siden):

Sammenlignet med Madone 5.9 litt lenger oppe i tråden var vel ikke denne så uforskammet god vel? Er vel gamle Zipp 30 aluhjul som vel ikke kan sammenlignes med karbonhjulene fra Zipp. Den 5.9en kunne jeg godt tenkt meg (noen på forumet som kjøpte?), men 3.5 til samme pris er ikke fullt så spennende.

Var det ikke karbonhjul på denne også? Hvis ikke så mikset jeg med karbonramme. Syntes det var et godt kjøp, men opp til hver enkelt å vurdere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vår venn Flipperen er ærlig og rederlig er det egentlig greit. Jeg må innrømme at jeg er litt usikker på om han har dekning for alt han skriver om "brukt en halv sesong" osv. I beste fall er det info han har fra selger.

Men...

Hobbyvirksomhet er bare skattefritt dersom det ikke kan antas å gi overskudd over tid. Og vi vet fra media og klesbransjen at bruktsalg er MVA-pliktig som alt annet salg. Hvis Skatteetaten kommer innom her, ryker han inn...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi om han driver eget firma og skatter av fortjenesten eller ikke? Uansett så tenker jeg at det eneste han gjør er å øke prisene på brukte sykler, og fratar andre muligheten til å gjøre gode sykkelkupp. 

Det han gjør er sikkert innenfor retningslinjene til finn.no, men personlig synes jeg ikke noe om "profesjonelle" flippere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cannondale Six (karbon) til 4900,-: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=126870131

Kanskje ikke et kupp, men annonsen er typisk for det som ofte er det, altså få bilder og lite informasjon fordi man kanskje ikke vet hva man selger. Her er det ene bildet ikke en gang av drivverkssiden så hva "topp utstyrt" betyr er vanskelig å si.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

Cannondale Six (karbon) til 4900,-: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=126870131

Kanskje ikke et kupp, men annonsen er typisk for det som ofte er det, altså få bilder og lite informasjon fordi man kanskje ikke vet hva man selger. Her er det ene bildet ikke en gang av drivverkssiden så hva "topp utstyrt" betyr er vanskelig å si.

Bare å justere vinkelen på brifterne på denne, så kan den selges for minst en tusenlapp mer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...