Gå til innhold

Norske proffer


baroudeur

Anbefalte innlegg

I anledning Johannes Staune-Mittets første proffseier tidligerei dag synes jeg det er på sin plass at vi oppretter en tråd der vi kan følge vårt lands egne ryttere ekstra tett.

Gratulerer, Johannes!

image.jpeg.e2d143151b8c3cabf80074b1f8678f48.jpeg

Også verdt å nevne at Per Strand Hagenes kom på andreplass på gårsdagens etappe i samme ritt, foran Anders Halland Johannessen. Hagenes tok for øvrig sin første proffseier tidligere i år i Profronde van Drenthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (2 timer siden):

Ender Edvald opp i Uno-X? Jeg tror kanskje ikke det, men vet er usikker på hva det kan bli i stedet. 

Nei det tror ikke jeg eller så lenge Kristoff er der. Syntes veien videre for Edvald ser litt uklar ut, han er vel på utløpende kontakt og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (2 timer siden):

Ender Edvald opp i Uno-X? Jeg tror kanskje ikke det, men vet er usikker på hva det kan bli i stedet. 

Da blir jeg veldig overrasket. Klarer ikke helt å se hvordan han passer inn der. Israel Cycling har en tendens til å signe "gamle" helter. Så kanskje der.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort er en veldig underholdende og fin ryttertype, bra signering for Uno-X. Spencer Martin påpekte i forbindelse med Cort sin etappeseier i Giroen, at han trodde det ville bli vanskeligere for Cort å komme med i brudd fremover og at det også var mindre sannsynlig at andre ville samarbeide med ham fordi han er så sterk. Han er nok hentet inn til Uno-X for å sanke UCI-poeng og jeg er spent på hvordan det blir for ham fremover. Jeg synes seieren hans i andre etappe av årets Volta Ao Algarve var nydelig sneaky. Kanskje det er sånn han må gjøre det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (13 timer siden):

Men vi så lite til Cort under årets tdf syntes jeg.

Cort ble syk på slutten av Giro og var stadig merket av dette i TdF og var derfor aldri helt på toppen i TdF. 
Han har uttalt til danske medier at han skifter til UXT da han ønsker en friere rolle fremover og ønsker å være den rytter som det satses på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å se at Træen velger bort Uno X, alle nordmenn på Uno X er ikke noen god plan.
De kan selvsagt ikke være kaptain alle sammen, blir mange der som kommer til å være evig hjelperytter.

Charmig forlater også skuten. To av de 3 beste klatrer er borte nå, hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leknessund og Cort mot Træen og Charmig er i sum en forsterkning i mitt hode. Hvis Søren, Jonas og Rasmus blir et knepp bedre og finner tonen med barte-dansken blir vårsesongen spennende. I sommersesongen må tvillingene og nordlendingen levere. Tour-deltagelse 2024 er vel avhengig av eventuelle nye franske lag. WT 2026 blir mest sannsynlig en kamp mot bla. Cancellaras Tudor. Da må det leveres poeng gjennom hele sesongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (1 time siden):

Bra å se at Træen velger bort Uno X, alle nordmenn på Uno X er ikke noen god plan.
De kan selvsagt ikke være kaptain alle sammen, blir mange der som kommer til å være evig hjelperytter.

Charmig forlater også skuten. To av de 3 beste klatrer er borte nå, hmmm...

Leknessund og to blad Johannessen som også går godt oppover, kanskje med unntak av de største fjellene. Håper Anders tetter gapet til broren og det er fint om de leter etter relativt unge ryttere fremfor de som har en fin CV men er over toppen. Jeg synes de har vist seg godt frem i år med unntak av massespurter på det øverste nivået hvor de blir litt for små. Jeg lurer på hvor sannsynlig det er at de får være med i treukersritt i 2024 og videre rykke opp til WT. Hadde vært dødskult m Giro'n hvor det historisk er litt mer uforutsigbart selv om det i årets Tour var gode innslag av bruddseiere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (2 minutter siden):

Nydelig seier til Søren W i Danmark i dag. Solo siste  4 km. Sterkt. Virkelig bra sesong på han. 

Hvorfor er ikke Coop med her ? Kun en nordmann (men som vinner i dag).

Rått det der, med Fabio Jakobsen og Mads Pedersen på plassene bak!

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (12 minutter siden):

Nydelig seier til Søren W i Danmark i dag. Solo siste  4 km. Sterkt. Virkelig bra sesong på han. 

Hvorfor er ikke Coop med her ? Kun en nordmann på startlisten (men som vinner i dag).

Kom på at Coop er sikkert ikke aktuell her pga Arctic som begynner om noen dager, og de ikke har nok bredde til 2 lag på dette nivået. Har ikke studert Arctic, ser løypa spennende ut. Hvem er favoritter ? Antar Feltet ikke skriver om rittet før i morgen tidligst. Etter å irritert seg over sendeskjema til TV2 forrige uke (MTB) så er det total overkill på landeveisritt denne uken (GCN).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...