Iselilja Posted September 6 Share Posted September 6 Har kjøpt en sykkel som jeg har litt blandede følelser for. Den er gøy i rett terreng, men har funnet ut at den er for grov for hverdagssyklingen. I år har jeg nesten ikke brukt den for jeg foretrekker den gamle til terrenget jeg har tilgjengelig her hjemme. Såååååe. Smart å selge den nå eller gi den en ny sjans neste år og forhåpentligvis ikke tape enda mer penger om den selges neste sommer fremfor nå? Tror jeg bare har hatt 6-7 turer på den så langt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted September 6 Share Posted September 6 Har inntrykk av at det er ganske seigt å selge om dagen. Så tror ikke du får mindre til våren. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt den ut nå, får du ikke solgt den tar du den av og legger den ut til våren igjen. 3 Quote Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge. Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stislask Posted September 7 Share Posted September 7 Markedet var dårlig også på starten av året. Dette er nokså konjunkturstyrt og om det vil lønne seg eller ikke å vente avhenger av utviklingen i norsk økonomi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted September 7 Share Posted September 7 Tja, va skal man si til markedet når slikt dukker opp i feeden. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iselilja Posted September 7 Author Share Posted September 7 Au… hehe. Jeg får vente da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutspeed Posted September 7 Share Posted September 7 Min erfaring er at syklene blir solgt dersom det finnes noen som er på jakt etter akkurat den sykkelen, så ville ha lagt den ut. Du vet aldri når hen er på finn - godt mulig de tenker at det er nå de kan gjøre et godt kjøp. Tror også man må være forberedt på å gå ned i pris en del. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesmoSkier Posted September 7 Share Posted September 7 Hva med å ta et aktivt valg og endre litt på stiene du sykler? Du finner jo masse stier i Østmarka som sikkert passer den nye sykkelen bedre, og kanskje det gjør at du likevel ønsker å beholde den? Jeg vet i hvert fall at jeg jeg ofte velger det samme/kjente litt for ofte. Da kan det være lurt å bruke hode og kart litt for å se om man gjøre endringer og få variasjon. Bare det er jo bra i seg selv, uavhengig av sykkelproblematikken din 🙂 3 Quote Helge https://www.strava.com/athletes/1635481 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted September 7 Share Posted September 7 Knutspeed skrev (1 time siden): Min erfaring er at syklene blir solgt dersom det finnes noen som er på jakt etter akkurat den sykkelen, så ville ha lagt den ut. Du vet aldri når hen er på finn - godt mulig de tenker at det er nå de kan gjøre et godt kjøp. Tror også man må være forberedt på å gå ned i pris en del. Bra poeng. Ser i årets sesong at når jeg har sykler til salg har det godt lengre og lengre tid før de blir solgt, men plutselig er det noen som har vært på utkikk etter den sykkelen i Str man har. Men det er mye tråere. Sjelden jeg har hatt sykler som ikke er solgt innen 1 uke. Nå kan det gå både 3 og 4 uker 1 Quote Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge. Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermann Posted September 7 Share Posted September 7 Kanskje du bare er en mindre modifikasjon/tilpasning fra at sykkelen blir lettere/raskere enn den gamle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iselilja Posted September 8 Author Share Posted September 8 Er ikke så mange sykler i str S i omløp, kanskje jeg er heldig. 🤞🏻 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted September 8 Share Posted September 8 Iselilja skrev (33 minutter siden): Er ikke så mange sykler i str S i omløp, kanskje jeg er heldig. 🤞🏻 Dette er et veldig godt poeng. Er bare å legge ut å se, går den så går den, hvis ikke er det "bare" å vente. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted September 8 Share Posted September 8 Angrer litt på ene sykkelsalget mitt og angrer omtrent daglig på et hjulsett jeg solgte. Nå sier jeg som en kompis av meg sa når jeg spurte om det var hanses sykkel som lå på finn (ligna): eg, eg sel ikkje syklar eg! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted September 8 Share Posted September 8 (edited) Jeg angrer også på en del ting jeg har solgt (og kastet). Men jeg angrer mer på alt rotet jeg har hatt med meg i mange år, og alle tingene jeg ikke har klart å kvitte meg med enda 🫣 Det er viktig med plass til de tingene du bruker, penger er bare penger, og tingene er ikke verdt så mye hvis det er stuet vekk sånn at de glemmes. Jeg har blitt mindre redd for å kvitte meg med ting, men synes fortsatt det er vanskelig. Ikke alltid helt rasjonelt ☺️ Edited September 8 by York 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iselilja Posted September 9 Author Share Posted September 9 Mm ja. Eneste jeg vet er at rittfulldemperen min skal aldri selges🥰 kosesykkelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gew88 Posted September 12 Share Posted September 12 Jeg fikk solgt min sykkel på 3 timer for en måned siden.. Overrasket selv, men som sagt, om den rette kjøperen er der får du solgt. Som Ole Christian nevnte, legg den ut, og får du ikke prisen du vil ha innen de 60 dagene på annonsen så er det bare å vente. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John_Harald Posted September 18 Share Posted September 18 Støtter de andre her. Forsøk gjerne å selge den nå, men kan du binde opp pengene en stund så vil du nesten garantert få en bedre pris til våren. Unntaket er hvis du finner en nå som er ute etter akkurat den sykkelen og størrelsen du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutspeed Posted September 19 Share Posted September 19 York skrev (På 8.9.2023 den 16.53): Jeg angrer også på en del ting jeg har solgt (og kastet). Men jeg angrer mer på alt rotet jeg har hatt med meg i mange år, og alle tingene jeg ikke har klart å kvitte meg med enda 🫣 Det er viktig med plass til de tingene du bruker, penger er bare penger, og tingene er ikke verdt så mye hvis det er stuet vekk sånn at de glemmes. Jeg har blitt mindre redd for å kvitte meg med ting, men synes fortsatt det er vanskelig. Ikke alltid helt rasjonelt ☺️ Kjent. Jeg har et annet dilemma - har innsett at jeg har for mange sykler, men de som jeg burde ha solgt vil sannsynligvis måtte selges "for billig". Bruksverdi er jo helt topp, om de brukes, men bør jeg selge bare for å selge? Om jeg ikke får noe for de kan de jo bare henge der til en "regnværsdag"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikskon Posted September 19 Share Posted September 19 Sykkelmarkedet er vel omtrent like vanskelig å time som alle andre marked. Dersom du kan time det så vil jeg anbefale deg å låne opp og gå på børs umiddelbart 🙂 Når du først tenker på å selge vilel jeg bare lagt den ut først som sist til den prisen du kan akseptere. Det eneste som er sikkert er jo at verdien på slike objekter går ned over tid. Kjøper vurderer jo gjerne alder etter årsmodell og 1. januar er den plutselig blitt et år eldre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted September 19 Share Posted September 19 Selg den nå, den blir jo ikke nyere med tiden 😜 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts