Gå til innhold

Selge på høsten eller vente?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en sykkel som jeg har litt blandede følelser for. Den er gøy i rett terreng, men har funnet ut at den er for grov for hverdagssyklingen. I år har jeg nesten ikke brukt den for jeg foretrekker den gamle til terrenget jeg har tilgjengelig her hjemme. Såååååe. Smart å selge den nå eller gi den en ny sjans neste år og forhåpentligvis ikke tape enda mer penger om den selges neste sommer fremfor nå? Tror jeg bare har hatt 6-7 turer på den så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er ganske seigt å selge om dagen. Så tror ikke du får mindre til våren. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt den ut nå, får du ikke solgt den tar du den av og legger den ut til våren igjen. 

  • Like 3

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at syklene blir solgt dersom det finnes noen som er på jakt etter akkurat den sykkelen, så ville ha lagt den ut. Du vet aldri når hen er på finn - godt mulig de tenker at det er nå de kan gjøre et godt kjøp.

Tror også man må være forberedt på å gå ned i pris en del.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta et aktivt valg og endre litt på stiene du sykler? Du finner jo masse stier i Østmarka som sikkert passer den nye sykkelen bedre, og kanskje det gjør at du likevel ønsker å beholde den?

Jeg vet i hvert fall at jeg jeg ofte velger det samme/kjente litt for ofte. Da kan det være lurt å bruke hode og kart litt for å se om man gjøre endringer og få variasjon. Bare det er jo bra i seg selv, uavhengig av sykkelproblematikken din 🙂 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (1 time siden):

Min erfaring er at syklene blir solgt dersom det finnes noen som er på jakt etter akkurat den sykkelen, så ville ha lagt den ut. Du vet aldri når hen er på finn - godt mulig de tenker at det er nå de kan gjøre et godt kjøp.

Tror også man må være forberedt på å gå ned i pris en del.

Bra poeng. Ser i årets sesong at når jeg har sykler til salg har det godt lengre og lengre tid før de blir solgt, men plutselig er det noen som har vært på utkikk etter den sykkelen i Str man har. Men det er mye tråere. Sjelden jeg har hatt sykler som ikke er solgt innen 1 uke. Nå kan det gå både 3 og 4 uker

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer også på en del ting jeg har solgt (og kastet). Men jeg angrer mer på alt rotet jeg har hatt med meg i mange år, og alle tingene jeg ikke har klart å kvitte meg med enda 🫣 Det er viktig med plass til de tingene du bruker, penger er bare penger, og tingene er ikke verdt så mye hvis det er stuet vekk sånn at de glemmes. Jeg har blitt mindre redd for å kvitte meg med ting, men synes fortsatt det er vanskelig. Ikke alltid helt rasjonelt ☺️

Endret av York
  • Like 2

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk solgt min sykkel på 3 timer for en måned siden..  Overrasket selv, men som sagt, om den rette kjøperen er der får du solgt. 
Som Ole Christian nevnte, legg den ut, og får du ikke prisen du vil ha innen de 60 dagene på annonsen så er det bare å vente. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (På 8.9.2023 den 16.53):

Jeg angrer også på en del ting jeg har solgt (og kastet). Men jeg angrer mer på alt rotet jeg har hatt med meg i mange år, og alle tingene jeg ikke har klart å kvitte meg med enda 🫣 Det er viktig med plass til de tingene du bruker, penger er bare penger, og tingene er ikke verdt så mye hvis det er stuet vekk sånn at de glemmes. Jeg har blitt mindre redd for å kvitte meg med ting, men synes fortsatt det er vanskelig. Ikke alltid helt rasjonelt ☺️

Kjent. Jeg har et annet dilemma - har innsett at jeg har for mange sykler, men de som jeg burde ha solgt vil sannsynligvis måtte selges "for billig". Bruksverdi er jo helt topp, om de brukes, men bør jeg selge bare for å selge? Om jeg ikke får noe for de kan de jo bare henge der til en "regnværsdag"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelmarkedet er vel omtrent like vanskelig å time som alle andre marked. Dersom du kan time det så vil jeg anbefale deg å låne opp og gå på børs umiddelbart 🙂 Når du først tenker på å selge vilel jeg bare lagt den ut først som sist til den prisen du kan akseptere. Det eneste som er sikkert er jo at verdien på slike objekter går ned over tid. Kjøper vurderer jo gjerne alder etter årsmodell og 1. januar er den plutselig blitt et år eldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...