Gå til innhold

Polestar 2 - alternativer


Anbefalte innlegg

Mr.Jacobsen skrev (53 minutter siden):

Såkalt finværsbil?

Alt for stabilt klima på tørrlandet, evt innlandet som det også kalles 😉 (tipper kanskje de etterfylte litt når den var på 15kkm sørvisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JC1 skrev (10 timer siden):

Whoohooo kan ikke få alt her i verden. 

Fikk kuppa en 22 som skulle komme for salg. Riktignok uten Pilot ellers alt er topp. Dønn strøken lav km osv. 

 

Vil det si uten adaptiv cruise? Eller får man den utenom pilotpakken også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LAK skrev (12 timer siden):

Vil det si uten adaptiv cruise? Eller får man den utenom pilotpakken også?

Ja det blir uten. Helt ok for meg, plus er mye viktigere. Når har jo jeg pløyd gjennom youtube osv og hvis det er noe negativt så er ikke alle like imponert over pilot. Adaptiv cruise har sine svakheter så jeg er ikke overbevist. Jeg kommer fra en 07 Volvo så dette blir nok å trykke på... Jeg kommer nok til å oppgradere til performance software. Virker veldig artig og gjør en forskjell.

 

Har hørt at pilot kan komme til å bli tilgjengelig som software upgrade men det er jeg usikker på. Det mest irriterende er jo at knappene for avstand er der... 

Endret av JC1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JC1 skrev (31 minutter siden):

Ja det blir uten. Helt ok for meg, plus er mye viktigere. Når har jo jeg pløyd gjennom youtube osv og hvis det er noe negativt så er ikke alle like imponert over pilot. Adaptiv cruise har sine svakheter så jeg er ikke overbevist. Jeg kommer fra en 07 Volvo så dette blir nok å trykke på... Jeg kommer nok til å oppgradere til performance software. Virker veldig artig og gjør en forskjell.

 

Har hørt at pilot kan komme til å bli tilgjengelig som software upgrade men det er jeg usikker på. Det mest irriterende er jo at knappene for avstand er der... 

Oi, jeg hadde aldri kjøpt en bil uten adaptiv cruise i dag. Jeg tror du fint får igjen det ekstra det koster når du en dag selger den. Funker helt fantastisk på vår bil, og bruker det stort sett hele tiden, spesielt i saktegående kø hjem fra jobb. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et budsjett. Hva angår brukt så vil jo en strøken 22 med en eier og lav km være mye mer interessant enn en 21 med km flere eiere uten vp osv... Samme bilen ligger som pre owned opp femti lapper. 

Takk for bidraget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også opptatt av å ikke bruke mer penger enn jeg trenger og kanskje spesielt på bil, så lavt verditap er fint. Bilen vi har i dag har adaptiv fartsholder og jeg hadde ikke kjøpt bil uten det igjen hvis jeg ikke var absolutt nødt. Den er mange ganger mer nyttig enn en dum fartsholder og gjør køkjøring til en ikke-slitsom affære.

Prediktiv fartsholder og andre som justerer farten etter fartsgrenser og svinger med mer, har jeg ikke prøvd så jeg vet ikke hvor godt jeg hadde likt det og kunne funnet på å kjøpe bil uten det nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JC1 skrev (2 timer siden):

Jeg har et budsjett. Hva angår brukt så vil jo en strøken 22 med en eier og lav km være mye mer interessant enn en 21 med km flere eiere uten vp osv... Samme bilen ligger som pre owned opp femti lapper. 

Takk for bidraget. 

Hva må du ut med for en slik 2022-modell uten adaptiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LAK skrev (18 timer siden):

Hva må du ut med for en slik 2022-modell uten adaptiv? 

Du hadde jo aldri kjøpt en så hvorfor bryr du deg? Det er ikke prisen på adaptiv isolert sett som er problemet. Det er å finne en bil som har alt det andre jeg ønsker og er innenfor budsjett. Jeg er ikke ute etter en SM for å stå i kø, alle er ikke A4- mennesker som tilbringer livet i kø.

Svært så hyggelig det var å logge på her på vei til å hente drømmebilen etter å ha plundret med gamle biler i 30 år.  Dessverre så har ikke alle ubegrenset med testosteron og midler å bruke på bil. Hvis jeg skulle tro alt jeg leser så måtte jeg ha: Varmepumpe, Pixel-lys, Adaptiv, osv. Kunne jo bare kjøpt en ny så er man sikker på å få den som man vil ha den. 

2022 DM starter vel generelt med noen få unntak på 400 (søket mitt har vært med krok) da sier det seg selv at man ikke nødvendigvis kan få absolutt  ALT man ønsker seg når budsjettet er 400. 

 

 

Endret av JC1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, JC1 said:

Du hadde jo aldri kjøpt en så hvorfor bryr du deg? Det er ikke prisen på adaptiv isolert sett som er problemet. Det er å finne en bil som har alt det andre jeg ønsker og er innenfor budsjett. Jeg er ikke ute etter en SM for å stå i kø, alle er ikke A4- mennesker som tilbringer livet i kø.

Svært så hyggelig det var å logge på her på vei til å hente drømmebilen etter å ha plundret med gamle biler i 30 år.  Dessverre så har ikke alle ubegrenset med testosteron og midler å bruke på bil. Hvis jeg skulle tro alt jeg leser så måtte jeg ha: Varmepumpe, Pixel-lys, Adaptiv, osv. Kunne jo bare kjøpt en ny så er man sikker på å få den som man vil ha den. 

2022 DM starter vel generelt med noen få unntak på 400 (søket mitt har vært med krok) da sier det seg selv at man ikke nødvendigvis kan få absolutt  ALT man ønsker seg når budsjettet er 400. 

 

 

Det er alltid morsomt med gjengen som mener du skal ha alt mulig utstyr fordi det hjelper ved videresalg. Eller fordi man "må" ha det. Tror ikke det er så mye å hisse seg opp over. 

Jeg har en BMW 5-serie stasjonsvogn fra 2019 uten adaptiv cruise. Sparte selvfølgelig masse på å velge denne brukt framfor en med M-sport og gud vet hva av utstyr. Men bilen er ikke noe dårligere av den grunn. Har kjørt masse biler med adaptiv cruise og synes det er fint nok det, men viktigere enn god komfort og kjøreglede er det ikke. Synes også ofte at adaptiv cruise systemene ikke er spesielt gode og ofte gir gass selv om man nærmer seg bilen foran osv....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JC1 skrev (22 minutter siden):

Du hadde jo aldri kjøpt en så hvorfor bryr du deg? Det er ikke prisen på adaptiv isolert sett som er problemet. Det er å finne en bil som har alt det andre jeg ønsker og er innenfor budsjett. Jeg er ikke ute etter en SM for å stå i kø, alle er ikke A4- mennesker som tilbringer livet i kø.

Livet er for kort til å stå i kø! Folk som bor utenfor storbyene står ikke i kø.  Uten kø trenger man ikke adaptive!

Jeg har adaptive på mine biler, men den er stort sett aldri i bruk, så om prisen er viktig er det noe jeg lett kunne droppet! 

Kos deg med nybilen 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, ja jeg kommer over dette. Var vel bare dårlig timing å sjekke innom her mens jeg ventet på forhandler for å få kø og adaptiv-trioen servert. Bilen er topp, dønn strøken. 

Til sammenlikning så jeg på en tilsvarende med Pilot. nesten dobbelte km, Full av bikkjehår og flekker i setene, steinsprut åpenbart blitt kjørt hardt. Ikke så mye å lure på for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JC1 skrev (1 time siden):

Du hadde jo aldri kjøpt en så hvorfor bryr du deg? Det er ikke prisen på adaptiv isolert sett som er problemet. Det er å finne en bil som har alt det andre jeg ønsker og er innenfor budsjett. Jeg er ikke ute etter en SM for å stå i kø, alle er ikke A4- mennesker som tilbringer livet i kø.

Svært så hyggelig det var å logge på her på vei til å hente drømmebilen etter å ha plundret med gamle biler i 30 år.  Dessverre så har ikke alle ubegrenset med testosteron og midler å bruke på bil. Hvis jeg skulle tro alt jeg leser så måtte jeg ha: Varmepumpe, Pixel-lys, Adaptiv, osv. Kunne jo bare kjøpt en ny så er man sikker på å få den som man vil ha den. 

2022 DM starter vel generelt med noen få unntak på 400 (søket mitt har vært med krok) da sier det seg selv at man ikke nødvendigvis kan få absolutt  ALT man ønsker seg når budsjettet er 400. 

 

Du ber om tilbakemeldinger og tips på et forum, da må du også tåle de tilbakemeldingene du får. Mitt poeng var at en Polestar uten adaptiv cruise blir vanskelig å selge igjen (det illustreres jo også ved kjøpet ditt) og at du trolig taper det du tjener nå ved salg igjen. Og tanken din med å kjøpe ny bil er ikke så dum. Legger du på hva det koster med to sett nye dekk til Polestaren du har kjøpt brukt, prisen av service de neste årene samt differansen på finansieringstilbud så tror jeg ikke du er så langt unna helt ny Polestar. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LAK skrev (21 minutter siden):

 

Du ber om tilbakemeldinger og tips på et forum, da må du også tåle de tilbakemeldingene du får. Mitt poeng var at en Polestar uten adaptiv cruise blir vanskelig å selge igjen (det illustreres jo også ved kjøpet ditt) og at du trolig taper det du tjener nå ved salg igjen. Og tanken din med å kjøpe ny bil er ikke så dum. Legger du på hva det koster med to sett nye dekk til Polestaren du har kjøpt brukt, prisen av service de neste årene samt differansen på finansieringstilbud så tror jeg ikke du er så langt unna helt ny Polestar. 

Det er gode dekk på denne. Den har gått 40k. De ANDRE derimot som dere mener jeg skulle vurdert kommer med ferdige dekk etter 70-100k... 

Selvfølgelig har jeg vurdert ny, jeg har også prøvekjørt 2024. Den kommer på den nette sum av 600k og det med 60 av for DM kampanje. Denne fikk jeg for 390. Høres ut som en kostbar adaptiv cruise control. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det mest skuffende må være det oppgraderte HK-lydanlegget med plus pakken. Blir bare verre og verre dess mer jeg henger meg opp i det. 😕

Kjørte en leid Amarok 24 med HK her og det var jo noe helt annet og mer som forventet i tidsalderen vi lever i.

Kan jo bare håpe det er noe som kan forbedres med oppdateringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om Gullars kone har fått Polestar ennå, men det en leser om den nye Tesla Model 3 LR er jo og veldig positivt, med mindre støy og bedre fjøring. Fordelen med veldig lang rekkevidde er at en kan kjøre mest mulig på hus-strøm, og lade minst mulig på hytta uten strømstøtte. Ser ut som at strømprisene har blitt mye lavere nå enn da de var på topp, så gjerne ikke det viktigste poenget. https://www.motor.no/bil/motor-har-testet-nye-tesla-model-3/262378

Har og tro på Kia sine familiebiler, med 7 års garanti. Tenker da spesielt på KIA EV6 for dette bruket som har fått strålende kritikk, at den skal være god å kjøre osv:

https://www.topgear.com/car-reviews/kia/ev6

https://www.caranddriver.com/kia/ev6

https://www.carwow.co.uk/kia/ev6#gref

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petterthebetter skrev (35 minutter siden):

Jepp, vanlig T-spor. Takstativet er et Thule-stativ om ikke jeg tar feil. 

Takk for svar kom vel fram til det etter å ha lest diverse forum. 

Veldig forvirrende med den gummilista som tydeligvis er annerledes.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis et siste spørsmål. Fikk tak i takstativ men det mangler Unbrako. Er det unbrakonøkkel med moment eller er det som wingbar at momentet skjer i mekanismen på takstativ? Må hente sykkel i dag og har lite lyst til å starte dagen med å skru dette i filler.  😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petterthebetter skrev (31 minutter siden):

mener det er 5nm, så ca like stramt som stembolter og bremsehendler 🤠

 

Det skal være 2Nm fra han jeg fikk de fra, han hadde et ekstra sett. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kona har ikke fått seg P2 ennå, det vert for mye anna som har kommet i veien, samt et skifte i prising av bruktbiler med diesel som gjorde at vi ventet litt.

Vi har en V60 Twin Engine D5 diesel hybrid som vi må kvitte oss med og.

Når vi i tillegg får hjem en satsende syklist fra NTG som trenger en varebil i tillegg så endret prioriteringene seg for en periode.

Jeg har i tillegg forsøkt å få kona over på den nye Volvo EX30, da jeg får den veldig gunstig som nye pga firmarabatt (jobber i Volvo),men det har ikke lykkes helt ennå.

Det er forresten en utrolig god bil å kjøre med tanke på støy og generell feeling.

Over 400hk og 4 hjulstrekk er heller ikke feil, men den er litt liten i forhold til både den vi har og P2.

Fortsettelse følger….

Endret av Gullars

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (2 timer siden):

Jeg har i tillegg forsøkt å få kona over på den nye Volvo EX30, da jeg får den veldig gunstig som nye pga firmarabatt (jobber i Volvo),men det har ikke lykkes helt ennå.

Det er forresten en utrolig god bil å kjøre med tanke på støy og generell feeling.

Over 400hk og 4 hjulstrekk er heller ikke feil, men den er litt liten i forhold til både den vi har og P2.

Vi prøvekjørte EX30 for noen måneder siden. Hadde veldig lyst på den etter litt googling, grunnet pent design og mye sprekhet for pengene. Men den feilet miserabelt på «sitte bak seg selv»-testen. Faktisk så trangt bak at jeg ikke tror at noen ville ha klart å sitte bak meg hvis jeg kjører. Og så syntes jeg at den var litt i overkant spartansk i interiøret, særlig med midtkonsollet som føltes som en lav liten eske som noen har glemt nede på gulvet.

Så det ble ikke den. Nå ble det ikke noe annet heller da, fordi vi skal prøve å bruke opp enda litt mer av restverdien i vår Model 3 før vi bytter.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...