Gå til innhold

Lys som må være for godt til å være sant(?)


Anbefalte innlegg

"Hvis dette sykkellyset er klart til å lyse opp turene dine. Hver pedal tramp blir til en Trygge trinn mot det ukjente.La sykkelturene dine gjennomsyret av styrke, skjønnhet og sikkerhet. Opplev belysningen som gir eventyret ditt ny mening og gjør hvert øyeblikk minneverdig"

Kanskje på nivå med Lustrafix?

Ser frem til brukertest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la oss for guds skyld få en trillion tusen lumen på full blitzkrieg til en slikk og ingenting. Det er jo nesten ikke no vits i å lade de her, bare kjøpe en kasse og hive etter hvert 🙂

Neida, den minste virker interessant dersom den virkelig er iht StVZO kravene. Får bare håpe at det er ok kvalitet, men hva kan man forvente til den prisen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra å kjøpe billige lykter er at de gangene jeg har gjort det så har jeg endt opp med å ønske at jeg heller kjøpte en dyr en i første omgang. Det virker i hvert fall som det å sammenligne lumen på forskjellige LED lykter gir ganske lite informasjon om hvor godt de lyser i forhold til hverandre. De har noen animerte bilder av lyskjeglen på siden der. Personlig ble jeg ikke inspirert til å kjøpe den lykta basert på noen av dem men kanskje akkurat denne billig-lykta er annerledes? I værste fall kan den sikkert fungere som lykt nummer to, det er veldig kjekt å ha en på både styret og hjelmen.

(Det minner meg om at jeg trenger en ny lykt nummer to siden den forrige billige sitt batteri ikke lenger holder mer enn 20 minutter)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RaymondJ skrev (På 20.10.2023 den 10.15):

Naiv som jeg var (bruker å være kritisk men...) trodde jeg disse lå på lager i Sverige.

Men neida.... Sent fra "mainland China" 16/10. Sist status "clearing processing completed Holland, NL" 19/10.

Det nærmer seg tross alt.

Egentlig burde alle som leser og følger tråden sende deg en utvalgt håndverksøl som takk for innsatsen. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av sykkel bakfra med opplyst bakgrunn er det samme bildet som brukes her:

https://www.alibaba.com/product-detail/2023-New-Bicycle-LED-Light-2600lm_1600658642293.html

Kjipt å si det rett ut, men her tror jeg du blir lurt.

Her selges det som ser ut til å være samme lyktene, men med engelsk utgave av "spec" i bildene:

https://de.aliexpress.com/i/1005005007385982.html

Endret av Gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er lykter mottatt og testet. Jeg kunne som nevnt over her helt sikkert fått de billigere direkte fra alibaba el men lett å være etterpåklok. Var i det minste enkelt å få de rett i (en svensk) postkassen.

Lysstyrken er faktisk helt ok. Ikke superimponert når jeg testet de hjemme i hagen, hadde vel forventet litt mer "wow" følelse. Men når jeg fikk satt den store på styret, og den mellomstore på hjelmen og testet de i praksis på sti, ble jeg faktisk veldig fornøyd. Den store lyser vesentlig bedre enn den mellomstore av en eller annen grunn. Altså S630 og S640 jeg har bestilt. 

 

Kamera på telefonen kompenserer for lyset, så ikke så lett å få fram forskjellen på kun hodelykt kontra alt på på en gang. Men i virkeligheten er det syk forskjell. Ser det best på videoen.

 

Bilde av kun S630 på hodet, nær+fjern på første bilde. Kun fjern på 2, og nær på 3.

Hode_begge.jpg

Hode_fjern.jpg

Hode_nær.jpg

Endret av RaymondJ
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1 S640 på styre nærlys. Bilde 2 styre fjern. Bilde 3 Styre nær + fjern og hjelm nær + fjern. Altså maks styrke på alt.

Lykten på hodet hjelper ikke så mye når den på styre står på fullt, men fordelen er at du kan lyse der du ser.

Alt i alt veldig fornøyd for 1200,-

 

 

Styre_nær1.jpg

Styre_fjern.jpg

Hode_styre_alt.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelmafiaen skrev (47 minutter siden):

Ser overraskende bra ut. Men håper ikke jeg møter deg når jeg er ute og sykler 😂

Klokka syv en fredags kveld var det ikke mange i marka her. Møtte kun en med hund og hodelykt, og han blendet meg mer enn jeg han. Jeg er veldig bevisst på hvor mye lys jeg har når jeg møter noen, bruker kun full børst når jeg er på sti for meg selv. Møter jeg noen ser jeg vekk, og vinkler ned lyset på styret. Alltid like imponerende alle de som skal ha sinnsyke hodelykter slått på i lysløypa, gjerne også når det er lyst og fint med snø... 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RaymondJ skrev (9 minutter siden):

Alltid like imponerende alle de som skal ha sinnsyke hodelykter slått på i lysløypa, gjerne også når det er lyst og fint med snø... 

Der har du meg! Som regel fordi jeg glemmer å skru den av når jeg kommer inn i et parti med lys.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RaymondJ skrev (1 time siden):

Da er lykter mottatt og testet. Jeg kunne som nevnt over her helt sikkert fått de billigere direkte fra alibaba el men lett å være etterpåklok. Var i det minste enkelt å få de rett i (en svensk) postkassen.

Lysstyrken er faktisk helt ok. Ikke superimponert når jeg testet de hjemme i hagen, hadde vel forventet litt mer "wow" følelse. Men når jeg fikk satt den store på styret, og den mellomstore på hjelmen og testet de i praksis på sti, ble jeg faktisk veldig fornøyd. Den store lyser vesentlig bedre enn den mellomstore av en eller annen grunn. Altså S630 og S640 jeg har bestilt. 

 

Kamera på telefonen kompenserer for lyset, så ikke så lett å få fram forskjellen på kun hodelykt kontra alt på på en gang. Men i virkeligheten er det syk forskjell. Ser det best på videoen.

 

Bilde av kun S630 på hodet, nær+fjern på første bilde. Kun fjern på 2, og nær på 3.

Hode_begge.jpg

Hode_fjern.jpg

Hode_nær.jpg

Bra jobba! Du fortjener en håndverksøl fra alle på tråden.

De lyser bra, men hvor lenge og hvilken temp var det? 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...