Gå til innhold

Vis oss din blandevei/bikepacking/monsterkross/whatnotsykkel


Anbefalte innlegg

Monsterkross MK2 er reinkarnasjonen av min gamle og veldig like monsterkross som ble stjålet. 

Boost Kina-ramme med UDH-kompabilitet og relativt moderne geo. 
Force CX1 med RED-kalipere
XX1 10-42 kassett, med 44T foran. Blir nok å kjøre 40T mest. 

Dette er et budsjettbygg, men nevneverdige komponenter er titan-pinne, 560mm-ish styre, 3D-printa sete fra kina, 2.35 G-one-dekk og Eggbeater 11

Svært rask og svært komfortabel

IMG_20240408_202152.jpg.97287851a6174255bc142ff8adda25dc.jpg

  • Like 12
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Cervelo Aspéro fra 2020 er klar for Dirty Jutland og 220 km på dansk grus, sand og sti på lørdag. Årets endringer:

Hjulsett: 303 Firecrest (fra 303s i fjor)

Dekk: Tufo Speedero 40mm (måler 41) veier 427 gram

Kranksett: Garantisak med Easton vedr løse pedal-gjenger. Endte med Force D2 med Garbaruk 44T og wattmåling. Nesten 200g tyngre enn EC90

Stem: Uno Kalloy 110 mm inkl out-front-mount fra JRC. Samlet 138 gram

Sete: Selle Italia SLR Boost Carbonio 128 gram

Pinne: New Ultimate 180 gram for 400 mm

Vekt inkl alt = 8,27 kg

(beklager dårlig hjul-posering)
IMG_7364.jpeg.0c4c9823dd4e113dcb1b6973d300df49.jpeg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YOLO skrev (52 minutter siden):

IMG_7364.jpeg.0c4c9823dd4e113dcb1b6973d300df49.jpeg

Dette er jo helt håpløst.

Du trenger virkelig en ny sykkel. I det minste en ny ramme.

  • Thanks 1
  • Haha 6

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hanpåtur skrev (På 3.4.2024 den 19.02):

Og for dere som liker sykler som er [litt] langsammere men som klarer all type terreng; her er min custom Trek 920.

Bygd i fjor fra rammen opp til å bli en perfekt bikepackingmaskin. Resultat? Ternekast 6.


IMG_5003.JPG.a707e53dc1f2073a529f53faa6730fc1.JPG


 

Denne var strøken. Fikk lyst på en selv, men finner ingen på finn eller norske forhandlere

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått jazza opp sykkelen litt sånn at den kan telle som en ‘skikkelig’ (grus)sykkel (karbonhjul og tanwall). Utrolig fornøyd med sykkelen, både på firetimers turer på grus og landevei og til pendling. 
image.jpeg.90d5f7adcd37da500135463888033e01.jpeg

  • Like 11
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rammen fortjente virkelig å bli oppgradert med Nextie og Gravel Thundero.

Har samme Restrap, men med GTs triple triangle, ville jeg ha spandert en målsydd/custom rammeveske fra Rogov Bags i Tsjernihiv i Ukraina. Har også flotte styrevesker i bredt utvalg av størrelser og andre vesker i topp kvalitet. Anbefales på det varmeste.

Endret av Sepeda
  • Like 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min Gavia Terra AL, kjøpt april 2023 på bikeshop sitt vårtilbud for 12 749 kr. Har vært meget fornøyd med hva jeg fikk for prisen!

Størrelse: Medium (49 cm)

Vekt: ca 11.2 kg

Dekk: Panaracer SK 43 mm

Drivverk: GRX400, 46/30 i front, 11-36 bak.

 

Har gått frem og tilbake på hvordan jeg vil laste sykkelen, det endrer seg nesten for hver dag. Ideelt sett hadde det vært plass til 2x750 ml inne i trekanten + en rammeveske. Om noen har tips for lure løsninger på små rammer setter jeg pris på det 😅

 

PXL_20240430_144735798.jpg.3b6b35eb8d184160e3fe8f3db8a853ee.jpg

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles Diverge Carbon Comp 2019 oppgradert med Zipp 303S hjul. Blir nok også mange år til på denne på gravel og som komfort/off season/langtur sykkel med hjulsett nr 2 med 32 mm dekk, 40 mm til gravel.

(og ja, jeg vet krankarmene er feil vei)

diverge2019.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute R. skrev (36 minutter siden):

Min 2022-modell Scott Addict Gravel 20:

1 x 12 Rival AXS, hjul byttet til Giant CXR2, 45 mm Schwalbe G-One Bite.

IMG_1017.JPG

Axs er strøkent, det må bare sies! 
fin sykkel å

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (10 minutter siden):

Axs er strøkent, det må bare sies! 
fin sykkel å

Enig. Men jålekoppen i meg har selvsagt lagt merke til at Rival-kranken er et realt blylodd. Har derfor hatt lyst til å bytte den til f.eks. en Easton EC90 SL-krank, men den fornuftige delen av meg har inntil videre sagt nei. 😉 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opprinnelige Planet X Tempest, som kun hadde rullet drøye 300 km, avgikk med døden i et ublidt møte med taket på et parkeringshus i fjor høst. Kjøpte opprinnelig en Lynskey GR300-ramme som erstatning, men digget ikke helt finishen, solgte den og skaffet en ny Tempest. I mellomtiden hadde Planet X oppgradert modellen med UDH-dropout. Savner et par ekstra festepunkt til flasker/stæsj, men ellers er jeg fortsatt like fornøyd som med forgjengeren. Siden hendler mm. også måtte byttes ut oppgraderte jeg like gjerne til AXS, hvilket er helt fantatisk. :classic_love:

IMG_5818.JPG

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...