Gå til innhold

Vis oss din blandevei/bikepacking/monsterkross/whatnotsykkel


Anbefalte innlegg

Iom at både terrengsykkelforumet og landeveisforumet har tilsvarende tråder bør vel dette forumet og ha en slik tråd?

Min doning: 2019 Ibis Hakka MX med ymse bager satt på etter formålet. Satt opp med ymse løsninger fra Arkel, Revelate og Salsa. Rimelig rammebag fra Blackburn som ble solgt billig fra Bikeshop som skulle være midlertidig løsning, men har nå bare fortsatt å bruke den. Kompenserer litt med fjong romperakett fra Arkel med genial ramme som reduserer veiving og gjør den veldig lett å ta av.

i-tpZD5fF-X3.jpg

IMG_0296.jpeg

  • Like 9
  • Thanks 1

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • perbl endret tittelen til Vis oss din blandevei/bikepacking/monsterkross/whatnotsykkel

White GX Ltd fra 2021,  GRX 400 med 2x10

Første bilde i dagsturmodus og neste rigget for tur. Det ser unektelig ut som rullende reklame, men alt er kjøpt og betalt av meg. Dessuten fungerer veskene helt fint + at de er billige og vanntette.

8BD4F1E4-BFAF-42E5-B0A0-594DD8479662_1_201_a.jpeg.b7df0a65c787a66f983d71a802884ff9.jpeg

 

955C410E-A3B7-4F14-8F52-6F9B820330B3.jpeg.9d6f2c293480b089425d56c270b80b99.jpeg

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigmata str 56. Her med oppsettet fra helgens tur (t/r Asker-Gjøvik på grus. Fantastisk rute).

Rival gruppe (undervurdert? Stygge hendler, men en fantastisk gruppe), Reserve 22 hjul og Pathfinder 44mm dekk. 

Utrolig fornøyd. Pr nå så er det bare setepinne som skal byttes til en lettere med litt mer komfort.

20230710_115652.jpg

 

20230601_113551.jpg

Endret av JoeT
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig bikepacket med bukkestyre, men i år ble det langtur på flatt styre for en gangs skyld. Flytta til Østmarka-grensa i fjor, og røyk til slutt på en MTB etter kort betenkningstid. Det måtte bli en stålsykkel i likhet med raceren (Fairlight Strael 3.0), og jaggu fant jeg ikke noen som solgte en Niner SIR 9 rett borti gata, som i likhet med Fairlighten bruker Reynolds 853 rør. Perfekt match. Turen gikk bl.a. innom Rallarvegen, hvor denne riggen virkelig var i sitt rette element. På bildet under er Vinstre og Jotunheimveien i bakgrunnen.

R0002345-2.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

c20230601_195542.jpg.3dadcf33c74a09ea9fa3e0d06e9ecec4.jpg

Cube Nuroad C62 Pro ramme, GRX815 Di2, Zipp Service Course styre og stem, Fizik Argo sete, Zipp 303S hjul med Conti Terra Speed 40. Klokker inn på rett over 9kg, og sluker både grus og asfalt. Har i tillegg et vinterhjulsett med pigg samt SKS Speedrocker skjermer.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olelovold skrev (På 12.7.2023 den 14.58):

Har bestandig bikepacket med bukkestyre, men i år ble det langtur på flatt styre for en gangs skyld. Flytta til Østmarka-grensa i fjor, og røyk til slutt på en MTB etter kort betenkningstid. Det måtte bli en stålsykkel i likhet med raceren (Fairlight Strael 3.0), og jaggu fant jeg ikke noen som solgte en Niner SIR 9 rett borti gata, som i likhet med Fairlighten bruker Reynolds 853 rør. Perfekt match. Turen gikk bl.a. innom Rallarvegen, hvor denne riggen virkelig var i sitt rette element. På bildet under er Vinstre og Jotunheimveien i bakgrunnen.

R0002345-2.jpg

Den der har jeg bygget i sin tid, holdt på å kjøpe den tilbake, men du kom meg i forkjøpet.

Den er en keeper😀

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy Gullars! Beæret over å ha fått tatt over denne, utrolig morsom sykkel. Den tok meg på mine første stiturer på nesten 15 år, kan ikke huske å ha hatt det så gøy på en sykkel før. Bytta et par deler på den nylig for å få lettere utveksling opp de bratteste kneikene - 30T SLX krank, 11-46 kassett og en XTR skifter. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_4314.jpeg.5144ba262f419be2191b712caaca74b7.jpegRuller fortsatt rundt på carbon selv om jeg helst vil ha stål eller titan😀

44mm landeveishjul med 28mm på nå og 33mm grushjul med 38mm på lur😀

40cm Pro Discover styre med 12grader flare var prikken over i’en sammen med Restrap veska.

AG

Endret av Gullars
  • Like 8

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære grusracer og hverdagsallrounder: En lyseblå 2021 Specialized Diverge Comp E5 med aluramme.
Svært fornøyd, satser på å ha denne i mange år.
Noen få endringer fra stock oppsett:
 
SETEPINNER:
Syntace P6-pinne (bildet) for mer komfort. Cane Creek eEsilk dempepinne for enda litt mer komfort – med sistnevnte har jeg 20mm vibrasjonsdemping i både styrerør (Future Shock) og under setet. Nydelig på langturer langs fjellveiene. 
https://canecreek.com/product/eesilk/
 
SETE:
Reform Seymor sete som varmes via ledning og formes etter baken. Svært komfortabelt sete på 192 gram, kanadisk patent. Mer her:
 
HJUL:
Hunt 4 Season Gravel X-Wide hjul med 25mm innerbredde, sparte en halvkilo fra de relativt tunge originalhjulene (Hunt-hjulene veier 1700 gram) og fikk samtidig mer egnet bredde til dekkene jeg ville ha. 
https://www.huntbikewheels.cc/products/hunt-4-season-gravel-x-wide-wheelset
 
DEKK:
Gikk veien fra Panaracer GravelKing 700x38c (verdens beste komfort, men for skjørt) via Specialized Pathfinder Pro 700x42C (rask allrounder, men savner litt skuldergrep på grusen) til Michelin Power Gravel 700x47c (føles litt stive i sideveggene), før jeg endte opp på en smidig duo fra Rene Herse: Oracle Ridge 700x48c (bildet), samt slicks-versjonen Hatchers Pass 700x48c. Fantastisk komfortable og lettrullende dekk, selv knastedekket Oracle Ridge ruller finfint på asfalt – selv om Hatchers Pass velges til langturene som ikke inkluderer grovt underlag. Har hatt en del turer som innebærer noen kilometer blåsti i Oslomarka, og synes det er overraskende gøy å bryne seg på teknisk terreng med Diverge og brede knastedekk. Rett og slett god, gammeldags moro, og fullt mulig å finne flyten.
https://www.renehersecycles.com/product-category/components/tires/700c/
 
SMÅVESKER:
Har en liten Specialized/Fjällräven bag skrudd på ramma her, samt en romslig Chrome Urban EX 2.0 styreveske som er lett å åpne og holder vannet ute:
https://chromeindustries.com/products/waterproof-urban-ex-2-0-handlebar-bag



Denne brukes forøvrig året rundt, på høst/vinter har den lange SKS Bluemels-skjermer og en ti år gammel Tubus Vega-bærer bak. Sist vinter prøvde jeg piggfrie vinterdekk fra Conti, med masse finmønstrete seipinger, og det hadde en enorm evne til å suge til seg vann og søle og kaste det ut igjen på toppen. Selv i klatrefart opp Ekeberglia sto vannspruten ut av skjermen på toppen av forhjulet. Må trolig forlenge skjermen til nær midten av dekken i framkant for å unngå å bli nedspylt. 
https://www.continental-tires.com/products/b2c/bicycle/tires/top-contact-winter-ii-premium.html

 

diverge2-3317-2.jpg

Endret av geiranders
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje sesong på Aspéro, med Force XPLR-gruppe, Easton karbon-kranksett og -cockpit, FSA pinne (midlertidig), Selle Italia XLR Carbonio sete, Shimano XTR-pedaler, Arundel-flaskeholdere, 303s med TerraSpeed i 40mm bredde påfylt Orange Seal-guffe. 

Veier ca 8,2 kg slik den står, inkl alt. Har vært sub8 med landeveispedaler og 32mm Panaracer. 

Nyvasket og ny-squirtet klar for Filefjell og omegn. 

5DBA977D-92F4-40E9-B9BC-2CB800BDD2D2.jpeg.4e1075099e72c4db7f65919e5fe38010.jpeg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye feil i vinkel, side og fotoevne, men her er iaf min (nye) pendle/altmuligsykkel:

Kjøpt på tips fra Sepeda, utrolig fornøyd. Lengste turen så langt var til Stavern 115k på asfalt (avbildet), og lengste grustur var t/r Kleivstua på ca 62km. Alt originalt, og har et par ekstra Restrap-vesker jeg ikke har brukt enda. Trenger ørlitt tweaking på sittestilling da jeg er 186 og sykkelen er 55, kanskje bytte stem?

Usikker på om jeg skal gå for romperakett (arkel/ortlieb sikkert) eller et bagasjebrett til overnattingsturer.

sykkl.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rondo Ruut CF2 ramme
DT/Nextie hjul med G-One RS 40mm
Sram Eagle AXS. Macgyver oppsett med vanlig terrenskifter/klatreskifter og trådløse blips "innebygd" i bremsehendlene (synlig på bilde) Dette oppsettet fungerer strålende og det er skikkelig digg å kunne gire enkelt i "klatreposisjon".
Ultegra krank med 4iiii wattmåler
KS Rage-is dropper. Det var opprinnelig Rival vaiergir på sykkelen og planen var i utgangspunktet å bruke girskifteren som remote til dropperen men latskapen tok overhånd så det ble en standarg løsning med en Fox remote.
Redshift Shockstop stem

Skjermbilde 2023-07-20 kl. 20.33.45.png

64EDA40F-FB99-47F9-8C9F-1E6FF9FDA00E_1_201_a.jpeg

  • Like 7

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskall skrev (18 timer siden):

Jeg slår et slag for rimeligere sykler. Man kan ha mye gøy på slike også. Jeg synes ikke min ser så ille ut heller. 🙂 

På grunn av livets beskaffenhet de siste par årene tillater hverken plass eller økonomi mer enn en billig sykkel. Jeg hadde erfaring med Claris-gruppa tidligere, så når XXL solgte White GX Lite til noen få lapper i vinter solgte jeg halvdemperen, som ble 100% brukt som gravel bike, og kjøpte denne. Angrer ikke et sekund. Denne har gitt meg mange smil pr mil allerede. Jeg synes sykkelen er fin og de mekaniske skivebremsene fungerer helt ypperlig når man har brukt litt tid på å justere dem godt nok. Jeg har aldri før hatt så gode bremser på en bukkehorn-sykkel før. 

Dette bildet er fra en av mine "Park & Ride"-turer. Jeg bor i Sarpsborg og jobber i Ås. For langt å pendle hele veien, men med sykkelbilen min (Nissan Leaf) kjører jeg til Kambo stasjon og får meg en sykkeltur på 25 km morgen og ettermiddag 2-3 dager pr. uke. Akkurat nuh er den satt opp med 30c slicks og brukes som landeveisykkel, men det er ikke lenge til den får på knastedekk igjen, slik at jeg kan ta blandeveis-rutene mellom Kambo og Ås når jeg gjenopptar Park & Ride etter sommerferien.

 

 

Her så det jaggu ut som om bildene bare var synlig for meg. Det funket visst ikke helt å kopiere og lime inn bildet fra Google Photos. Så her er bildene lagt inn på "gamlemåten".

 

 

sykkel1.jpg

sykkel2.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskall skrev (22 minutter siden):

Her så det jaggu ut som om bildene bare var synlig for meg. Det funket visst ikke helt å kopiere og lime inn bildet fra Google Photos. Så her er bildene lagt inn på "gamlemåten".

 

 

sykkel1.jpg

sykkel2.jpg

De var synlige i det opprinnelige innlegget ditt også, men det er akkurat som om lenken var midlertidig for nå ser jeg dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

De var synlige i det opprinnelige innlegget ditt også, men det er akkurat som om lenken var midlertidig for nå ser jeg dem ikke.

Så rart. Jeg er ganske sikker på at jeg gjorde slik jeg gjør på alle andre tjenester. Høyreklikke, "copy image", og så lime det inn der det skal inn. Har aldri opplevd at det har blitt en link til bildet i stedet for selve bildet.

 

Endret av Raskall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorårets bonus gikk til å endelig oppgradere min etterhvert så tilårskomne vinter- og uværssykkel i våres. En 11-12 år gammel alu Cube cx er byttet ut med en Canyon Endurace CF7. Sykkelen er også avbildet med 30/32 mm racerdekk i racertråden, men siden denne også skal tjene som blandevei får den også sine 15 minutter her.  Avbildet med noen eldre Conti 35 mm dekk, nye Schwalbes kommer i posten i dag. 

IMG_1764.jpeg

IMG_1762.jpeg

Endret av RoyE
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som også sett i min landeveissykkel tråden, min kjære Albannach Torragar jeg satte sammen i 2019 er fortsatt førstevalget for langtur, her i lett oppsett for årets Bergen - Haugesund tur (i år med rekordnedbør, derfor påmontert skjermer som jeg innså i etterkant var montert front/bak og bak/front)

AIL4fc_stPzuiKDSywoNuA31fUG60l9Qf47P3UTaiQ53nw-8dmT430Q8KXvsteQQC4t2ZSt8OW0JdcuZoKbYsf9KKthAqw4xXoYQbDurNu8hYDt6UiluCOtYyPJwIn_WSnTdID5OHMX0aDW0ccOh8yS8TuHrVR1sXIuZBw5x7HG4N-7NsH_KT5qkmXc8kSWz-s24XtB8oIV5JdQ7iw7irtPn485rsv1eC-aYzO6TK1gdThzpjK9cIMHZpHLGdc8_oA1c5hRmjBS-3_SKY3lriBVkN3_p4TlKEHV8qXdjGmR9KDjdFoesUK4eu7DRvL6sq0H9_FOkF0nnB7v9qf8hD68-ViP8o1SGPLR-Z9-BLP4YL4mCyoDHw73yXRJAJFEzyhiGTrnmlgFF7QfFOOVETBc11rcyjp96uic546Cqi0pSpjkP_QRJEyea8HUCJ2VjUTMqCMKFbF3dhwOs6jObTUb1v54MqpB2r_bZ-Q3CpUCf92RMcABgq0u_v_U3x4WJAO1xDJqYUGIItOr5X2Rbd4Cq6FVqXv1OYZDv4L5Ug6ijn8-kSaFCd9Z-opNVyZd5CnD4honlMkoWkVMqQMcZOrzpo4afdSFYGYJw8LdSBNHsqtwQRIek8wAjnQ_kaQCPMzCqvq8D9LFOrkAYXqxQZ4sJyz9I6mtBnp2m0Cfmhy8UqsnsCEIG4A2JllLY9SOVPOntT9Q4TcaMD0-AgGmE3--uYpvcCYqqBnxjHPlG7GJ3jpnnz8b8r54O2RyRXcpVeA--Z_iOU7F5QA6LTXFza8UjCEU25-31JvdigtwlzxB3XsuIVpwW-B9ZJKSO9mkxkEwlqpnFoXYkBlo3kXkizK9uMnqZ61I9Dmngxm5raAR55lbRCG2X2Wteyro9wYCpjfOtgqcsLpbJVGqK9a4K4fOPYYM=w2436-h1984-s-no?authuser=0

Har også et par 650B hjulsett for vinterstid de få gangene det blir snø på vestlandet

AIL4fc9c3HYmxAF4gmMdd2fIJfqTnoAn2aTVyGwA-r2lUU3EuLyOr7-OyX6tdaQwAqmJNNm5nt3PDlw4I4FeGemm1tjPjaTeOMF-Fyc5ObBlvsdCHJGOfPKtQ4NZG1ysJrzOF4mPynq4_T551SKQXy3RwFqCAVzWc9GBzPWRQfBqunYuzrpJdYDEmg-E-SLte1wmQVNs-mCyOKc1FXS5cab9oXb0NPHq33OR38Ur_4NEMskMHPLpoRJYab_J15Bi3COieqvvTS56w2S4CPs7r8a30JM2Qu0KUYp0Jsdgw0Q5uJ5ESLUFHqyXF-YA1UjvQGKXjOY6tuvQanq6f-19BQhaltZdAsEyIJsp6lVLi20zlvw9wJomlaOWUL4k_HKghJAhNpxZDHJ3WZmhl8lNDXN7dUrxiZq-wDHOzSJiHsVlbinsNuDe3kaXO6_8cD2-hgQQB4XlpvRtipAJkTK14AHhL7qdoehJJPxi4l_0xvgj2u-K2sLH6KxeMsCKVbDc0C71dQ4l1VCibQWf4htixdgVPHtCERUnBq-Fa4DKyPWAQFeDujL8rpEs7_fwVIlm7_9KoGnpe_wnoQSV9imjRHPJVAArLDVzkC3VteczPmc67NZ1D7e_klwwY962zg5Ss5Dmq6SbppXLiYiNi_SzdgM9OTB0v8eVljVm4jfDuDSKqd9hm1o4lGHm3iSZBFr0PHfltUcIGZfMxlre5miPPiHDYhDFfHH-NTNrtvceeRJ3GFyP4pCOi1jfJYBELHASbyfh8eo2JBWSK9KkQ_DXe4ULfLcxuB79rOYAEaM-70BWZcUco3roN1PTzK4XeqYTgIcGRo6IMth_ZmNYvDXGoqOwzYOyIAJeFxaY_UMegAGq3WGGe94jqxT3xqgDX9dxE6IygWP88XZhYsQiHbdCebEOeyE=w2645-h1984-s-no?authuser=0

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede vist frem i skrytetråden, men det tåler heeeelt sikkert et gjensyn for de som surfer begge subforum 🙂

(Jeg burde tatt et oppdatert bilde, men det får bli en annen dag.)

Lynskey GR260 titanramme, kjøpt hos CRC den gang de tidvis hadde supersalg på Lynskey.

Grail felgringer på Tune nav, Sram Force bremser/11 delt oppsett. 160mm skiver. 3T Luteus gaffel. Salsa Krøllestyre med litt flair. Setet er fra testtur, jeg gikk via Brooks B17 Special Titanium som jeg kjøpte av chalshus, til et mye kjipere (men riktigere for stussen min) Specialized Mimic. Setepinnen er en ganske standard alupinne, som jeg drømmer om å bytte til titan den også, uten noen som helst gyldig grunn 🙂

Jeg har byttet ut Challenge-dekkene (som så utrolig bra ut) til noe som fungerer MINST like dårlig! Terra Trail blir nok også snarlig skiftet ut til noe som ruller bedre og raskere.

Challenge var "handmade in Italy" men jeg har jo helt glemt hvor lunefult håndlaget av italienere kan innebære. Litt dårlig limt i overgang sidevegg og dekkbane, og ikke spesielt robuste mot punktering. Og de tålte ikke stå noe særlig fuktig, sideveggene ble mugne og fæle etter relativt kort tid. Selvfølgelig satt opp slangeløst.

 

 

IMG_4800.JPG

Endret av andersar
  • Like 7

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...